Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag een mail gekregen van Delivery. Bevat dit verzoek:

Weet iemand overigens waarom ze een gewaarmerkt KvK-uittreksel willen? Is mij nog nooit gevraagd als ik een investering deed.

Is mij ook nog nooit eerder gevraagd, maar ik heb wel altijd vragen gekregen over winst/verliesrekening van de afgelopen jaren, terwijl Tesla/Findio daar helemaal niet om hebben gevraagd. Liever een gewaarmerkt uitreksel sturen dan steeds m'n hele huishouding te moeten rondsturen!
 
Heb je bij MainGau/Einfachstromlader aan de app genoeg om te laden, of moet je nog een pas aanvragen?

Bij de authenticators staat nl. al een lijntje voor de app...

Ik heb vorige week de app geïnstalleerd, mij geregistreerd en een betaalmiddel toegevoegd. Gisteren heb ik via de post een kaart ontvangen zonder dat ik deze aangevraagd had. Je krijgt die dus blijkbaar automatisch.
 
[QUOTE="MaSansky, post: 3939315, member: 112613"

Weet iemand waar ik dit kan toevoegen? Tesla-account gaat bij mij niet verder dan de gebruikelijke user account/email/password/credit card velden. Moest eerder ook al een gewaarmerkt KvK-uittreksel toevoegen maar dat kon per mail als reply. Geen idee wat ze nu eigenlijk willen hebben. En waarom???
Weet iemand overigens waarom ze een gewaarmerkt KvK-uittreksel willen? Is mij nog nooit gevraagd als ik een investering deed.[/QUOTE]

Gewoon op de mail een reply doen. Ik had enkel een kopij van de registratie en van de verzekering mee. Ik veronderstel dat een uittreksel van de KvK enkel nodig is indien je een financiering via Tesla wenst. Ik heb deze in ieder geval nooit opgestuurd en het werd evenmin gevraagd bij het afleveren van de wagen.
 
Weet iemand waar ik dit kan toevoegen? Tesla-account gaat bij mij niet verder dan de gebruikelijke user account/email/password/credit card velden. Moest eerder ook al een gewaarmerkt KvK-uittreksel toevoegen maar dat kon per mail als reply. Geen idee wat ze nu eigenlijk willen hebben. En waarom???

Weet iemand overigens waarom ze een gewaarmerkt KvK-uittreksel willen? Is mij nog nooit gevraagd als ik een investering deed.

Als je de auto zakelijk aanschaft (met BTW nummer etc) vragen ze idd een KvK uittreksel, blijkbaar willen ze werten dat je bedrijf bestaat.

Bij mijn aankoop in Maart was/verscheen er een speciaal deel op je user account, waar je inderdaad gevraagde items kon uploaden t.b.v van de afhandeling. Herinner me nog dat je foto voor en achterkant rijbewijs moest uploaden en inderdaad dat uittreksel.

Nu is dat allemaal niet meer zichtbaar, zelfs de facturen niet meer (zorg dat je die download)..

Success!
 
Als je de auto zakelijk aanschaft (met BTW nummer etc) vragen ze idd een KvK uittreksel, blijkbaar willen ze werten dat je bedrijf bestaat.

Bij mijn aankoop in Maart was/verscheen er een speciaal deel op je user account, waar je inderdaad gevraagde items kon uploaden t.b.v van de afhandeling. Herinner me nog dat je foto voor en achterkant rijbewijs moest uploaden en inderdaad dat uittreksel.

Nu is dat allemaal niet meer zichtbaar, zelfs de facturen niet meer (zorg dat je die download)..

Success!
Bedankt allen. Download inderdaad angstvallig ieder document (inmiddels al aan de derde credit nota en vierde eindfactuur toe) dat op de pagina verschijnt. Alleen al het feit dat je deze in de mobiele browser niet ziet gaf me al de kriebels.

Ik financier niet via Tesla. Anders leek het me inderdaad logisch, maar dan had ik ook de vraag naar jaarcijfers verwacht. Naar de gewaarmerkte KvK is per mail nog een keer expliciet gevraagd en die kon ik in de reply opnemen. Lukte ook al niet meer op de site (alle invulvragen van het bestelproces zijn direct verdwenen na voltooiing).

Wat ze nu precies willen hebben weet ik niet. Ik krijg uiteraard ook geen antwoord op m'n mail. Anyway, we wachten maar weer rustig af wat er nu weer uit de hoge hoed komt.
 
Dat zou dan goed een verschil tussen NL en BE kunnen zijn.
Wellicht checken ze bij jullie op een andere manier of het bedrijf bestaat?!

Via het ondernemings-/BTW-nummer, dat je ingegeven hebt bij de bestelling, kan je in België heel eenvoudig de gegevens en de (reeds neergelegde) jaarrekeningen online opvragen bij de Kruispuntbank voor Ondernemingen (KBO).

Het verschil zou echter bij de nummerplaat kunnen liggen. In Nederland is die blijkbaar gekoppeld aan de wagen ? In België is de nummerplaat gekoppeld aan de natuurlijke of rechtspersoon die de aanvraag doet. Wij moeten dus zelf (meestal via de verzekeringsmakelaar) onze nummerplaat aanvragen en zijn bijgevolg ook aansprakelijk voor de gegevens.

Indien Tesla dit in Nederland zelf moet doen voor de wagen en deze vervolgens koppele aan een rechtspersoon of natuurlijke persoon, dan lijkt het mij logisch dat ze nagaan of de verstrekte gegevens wel degelijk correct zijn.
 
Via het ondernemings-/BTW-nummer, dat je ingegeven hebt bij de bestelling, kan je in België heel eenvoudig de gegevens en de (reeds neergelegde) jaarrekeningen online opvragen bij de Kruispuntbank voor Ondernemingen (KBO).

Het verschil zou echter bij de nummerplaat kunnen liggen. In Nederland is die blijkbaar gekoppeld aan de wagen ? In België is de nummerplaat gekoppeld aan de natuurlijke of rechtspersoon die de aanvraag doet. Wij moeten dus zelf (meestal via de verzekeringsmakelaar) onze nummerplaat aanvragen en zijn bijgevolg ook aansprakelijk voor de gegevens.

Indien Tesla dit in Nederland zelf moet doen voor de wagen en deze vervolgens koppele aan een rechtspersoon of natuurlijke persoon, dan lijkt het mij logisch dat ze nagaan of de verstrekte gegevens wel degelijk correct zijn.

Inderdaad, in Nederland is het kenteken gekoppeld aan de auto, en niet aan de rechtspersoon.
Tesla registreert de auto en kenteken. Dat maakt dus het verschil.
 
Sinds iets van een maandje heeft mijn verlichting bij stilstand (automaat in P) en tijdens geparkeerd in combi met laden soms een leven op zichzelf........ Gaat zonder enige aanleiding aan en uit zowel voor als achter units dan weer links dan weer rechts. Ik heb niet een patroon kunnen ontdekken.

Heb ik ergens op knoppen zitten drukken waar ik van af had moeten blijven of ervaren meer dit?
(doet zich niet voor tijdens "P" en een afgesloten auto dus geen verlies op de accu)
 
Ik ben ZZP'er en heb de SR+ zakelijk besteld. Welke laadpas zou het meest geschikt zijn ivm overzichtelijke overzichten voor de belastingdienst? Voor m'n huidige benzineauto heb ik een Movemove pas. Die ondersteunt ook wel elektrisch laden, maar geen NewMotion En de pas kost 5.95 p/m, waarvan ik me afvraag of dat nog wel zinvol is als ik een EV heb.

New Motion (gratis aanvraag), Maingeau (gratis aanvraag) en Plugsurfing (10 Euro aanvraag voor 10 Euro credit).

Voorzien voor echt heel Europa zowel slow als fast charging.

Ik merk sinds kort dat Plugsurfing in de meeste gevallen ook goedkoper is dan New Motion. Dat scheelt soms wel 5 cent op een kWh wat neerkomt op 15%.
 
Ben zopas lid geworden van de 1000 km Club.
Is dat voldoende om te vragen of er nog iemand een forum-sticker teveel heeft ?

Waarvoor uiteraard eeuwig-en-3-dagen dankbaar

Grtz
3s

Neem contact op met @tonvanboven hij verstuurt de stickers

Sinds iets van een maandje heeft mijn verlichting bij stilstand (automaat in P) en tijdens geparkeerd in combi met laden soms een leven op zichzelf........ Gaat zonder enige aanleiding aan en uit zowel voor als achter units dan weer links dan weer rechts. Ik heb niet een patroon kunnen ontdekken.

Heb ik ergens op knoppen zitten drukken waar ik van af had moeten blijven of ervaren meer dit?
(doet zich niet voor tijdens "P" en een afgesloten auto dus geen verlies op de accu)

Heb je toevallig een S? Die kan knipogen tegenwoordig als begroeting indien je de sleutel bij je hebt. Oftewel telkens 1 van de koplampen aan
 
  • Informative
Reactions: Phofstee