Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Beginnersvraag.. Ik heb een referral uit begin augustus. Deze is 'geleverd'. Ik zie daarvan echter niet de 1500 km in mijn lootbox komen. Een referral later uit september zie ik de 1500 km wel verschijnen. Ondanks stevig superchargen zie ik ook niet die 1500 km verminderen in de app. Daarnaast zie ik nergens in mijn account een overzicht met eventuele kosten. Navraag bij Tesla levert niets op. Weten het niet of sturen mij naar een e-mail adres waar geen antwoord op komt. Daarnaast in mijn Lootbox op klassement sta ik nog op 0 (maar ik heb ook niet het idee dat dit gedeelte actief wordt onderhouden haha).

Hoe is dit bij jullie?
 
Misschien ? Maar waarom een S dan gewoon 3 weken rustig kan laden en de 3 na een nacht een probleem geeft ? Misschien toeval ?
Mijn theorie:
Zodra de netspanning te laag wordt tijdens het laden, regelt de Tesla toch automatisch de stroom terug? Misschien dat hiervoor in de Model 3 en de S verschillende profielen voor gebruikt worden? Of te wel de S regelt eerder de stroom terug tov de model 3 en blijft dan langer op een lage stroom zodat de installatie weer voldoende tijd heeft om af te koelen.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Die van ons heeft de 69°C al een keer aangetikt in de volle zon. In de zon gaat het snel met het glazen dak en donkere kleur lak. Voor zover ik heb begrepen hoef je je pas zorgen te maken boven de 70°C.

Ze hebben in Nevada/Arizona (en zelfs waar ze vandaan komen, Californie) wel heel wat hogere buitentemperaturen dan wij hier hebben.
Zal vast wel getest zijn ;)
 
  • Informative
Reactions: Johan4444
Beginnersvraag.. Ik heb een referral uit begin augustus. Deze is 'geleverd'. Ik zie daarvan echter niet de 1500 km in mijn lootbox komen. Een referral later uit september zie ik de 1500 km wel verschijnen. Ondanks stevig superchargen zie ik ook niet die 1500 km verminderen in de app. Daarnaast zie ik nergens in mijn account een overzicht met eventuele kosten. Navraag bij Tesla levert niets op. Weten het niet of sturen mij naar een e-mail adres waar geen antwoord op komt. Daarnaast in mijn Lootbox op klassement sta ik nog op 0 (maar ik heb ook niet het idee dat dit gedeelte actief wordt onderhouden haha).

Hoe is dit bij jullie?
Ik heb ook een referral op geleverd en blijf ook op 0 staan.
Hier lease dus zie nergens de supercharge vermelding staan ik heb tot de kerst gratis supercharge... Denk ik haha daarna zou de 1500 km in moeten gaan.
De communicatie hieromheen blijft ook op 0 staan.
 
  • Like
Reactions: Danny1410
Misschien ? Maar waarom een S dan gewoon 3 weken rustig kan laden en de 3 na een nacht een probleem geeft ? Misschien toeval ?

Als je via een WCD ("stopcontact") gaat laden kunnen er ook andere verbruikers op dezelfde groep actief zijn....... Tijdens het inpluggen lijkt de 13A veilig maar als er op dezelfde groep nog een vriezer, oven, droger oid staat geschakeld dan wordt het in de meterkast erg warm bij langdurig richting de 16A. Zeker als een contact niet helemaal lekker zit. Ik heb m'n nieuwe meterkast na een half jaar een keer met een warmtecamera bekeken (belast) en zag toch wat hotspots. Na aandraaien van een paar aansluitingen bleek het al beter te gaan. Door slechte contacten kunnen draden erg warm worden bij langdurige belasting -> in geval van de foto is het dan vragen om problemen (de fase/nul/aarde zaten kris kras door én tegen elkaar zo op het eerste gezicht :()
 
Als je via een WCD ("stopcontact") gaat laden kunnen er ook andere verbruikers op dezelfde groep actief zijn....... Tijdens het inpluggen lijkt de 13A veilig maar als er op dezelfde groep nog een vriezer, oven, droger oid staat geschakeld dan wordt het in de meterkast erg warm bij langdurig richting de 16A. Zeker als een contact niet helemaal lekker zit. Ik heb m'n nieuwe meterkast na een half jaar een keer met een warmtecamera bekeken (belast) en zag toch wat hotspots. Na aandraaien van een paar aansluitingen bleek het al beter te gaan. Door slechte contacten kunnen draden erg warm worden bij langdurige belasting -> in geval van de foto is het dan vragen om problemen (de fase/nul/aarde zaten kris kras door én tegen elkaar zo op het eerste gezicht :()
De woningbouw gaat waarschijnlijk een nieuwe kast plaatsen. Probleem dan denk ik opgelost. Ging mij meer om als je ergens komt bij vrienden/familie en je plugt daar in voor het eerst, dat je het even in de gaten houd. In mijn geval was het niet de eerste keer, maar wel met een ander model Tesla.
 
chat functie Tesla uitgeschakeld (?)
Bij mij deugt het referral tegoed ook niet (3 maanden extra wegens geen proefrit en bestelling met referral tussen eind december en 2 februari). Daar kon ik vrijdag twee weken geleden over chatten (en een oplossing toegezegd krijgen, maar daar is nog steeds niks van te zien).
Nu lukt dat chatten niet meer; weer minder service?
"neem contact op"-button geeft maar een zeer beperkt scala aan onderwerpen, dus maar "aankoop" gekozen, want daar heeft 't alles mee te maken.
 
  • Funny
Reactions: PaulusdB
Normaal gesproken geen probleem op 16 A , maar toch even checken na 30 min. Mijn broertje had deze week toch een klein probleem in de kast. View attachment 454537

Het is al gezegd, maar ik doe er nog een schepje boven op: Ik heb heel wat groepenkasten gezien, maar dit is wel eentje die in mijn top 5 van meest bizarre kasten komt.

- Dat aftakblokje om 2 aders op 1 automaat te schroeven zit zo te zien erg dicht op de aarderail en is niet geisoleerd. Is dus een aftakblokjevoor een aarde verbinding, niet voor een fase en nul
- Ik zie beschadigingen van meerdere aders
- Draadogen zijn niet toegestaan
- Verkeerde kleur aders gebruikt (zwart ipv blauw)
- Overlengte is weggepropt ipv afgeknipt op de juiste lengte
- Links zie ik ook nog een verdwaalde grijze kleur draad, wat is dat? Als dat daadwerkelijk een 3-fasen groep is mag dat niet in die 16mm buis

En dat alles in een detail foto van slechts 3 groepen. Ben benieuwd hoe de rest van de kast er uit ziet.

Gratis advies: Vervang deze groepenkast liever gister dan vandaag.
 
- Dat aftakblokje om 2 aders op 1 automaat te schroeven zit zo te zien erg dicht op de aarderail en is niet geisoleerd. Is dus een aftakblokjevoor een aarde verbinding, niet voor een fase en nul
-> vroeger was veel blank in de meterkast. Het zit ver van de aardrail, ik zie er geen problemen in. Ze worden trouwens nog steeds verkocht en toegepast.

- Ik zie beschadigingen van meerdere aders
-> ik zie alleen beschadiging bij de bedrading van de laatste groep, niet bij de overige.

- Draadogen zijn niet toegestaan
-> waar zie je die?

- Verkeerde kleur aders gebruikt (zwart ipv blauw)
-> zwart is wel toegestaan. Waarschijnlijk de beltrafo.

- Overlengte is weggepropt ipv afgeknipt op de juiste lengte
-> dat is vrij gebruikelijk, anders kan je er niets meer mee als je nog iets wil veranderen.

- Links zie ik ook nog een verdwaalde grijze kleur draad, wat is dat? Als dat daadwerkelijk een 3-fasen groep is mag dat niet in die 16mm buis
-> hoe zie je dat het een 5/8 buis is op deze detail foto? Ik zie bovenaan 3x 5/8 en 2x 3/4. De meest linkse kan je net niet zien.


Begrijp me niet verkeerd; ik sluit ze doorgaans netter aan en het verdiend zeker niet de schoonheidsprijs. Maar ik vind hem er op basis van deze foto niet onveilig uitzien. Wat de reden van de bedrading welke weg gebrand is kan ik ook lastig zien. Groep niet goed, te dunne bedrading, bedrading niet goed aangedraaid, enz.
 
Het is al gezegd, maar ik doe er nog een schepje boven op: Ik heb heel wat groepenkasten gezien, maar dit is wel eentje die in mijn top 5 van meest bizarre kasten komt.

- Dat aftakblokje om 2 aders op 1 automaat te schroeven zit zo te zien erg dicht op de aarderail en is niet geisoleerd. Is dus een aftakblokjevoor een aarde verbinding, niet voor een fase en nul
- Ik zie beschadigingen van meerdere aders
- Draadogen zijn niet toegestaan
- Verkeerde kleur aders gebruikt (zwart ipv blauw)
- Overlengte is weggepropt ipv afgeknipt op de juiste lengte
- Links zie ik ook nog een verdwaalde grijze kleur draad, wat is dat? Als dat daadwerkelijk een 3-fasen groep is mag dat niet in die 16mm buis

En dat alles in een detail foto van slechts 3 groepen. Ben benieuwd hoe de rest van de kast er uit ziet.

Gratis advies: Vervang deze groepenkast liever gister dan vandaag.
Deze kast wordt ook vervangen. Maar gaat wel effe gaat duren vermoed ik.
 
Ja, want dat is zo prettig voor de inzittenden :)

Ik doe altijd AP/TACC uit, dan TACC aan. Nog wel dat irritante dingeltje voor AP uit maar rustiger voor de passagiers.
de vraag was echter overschakelen" zonder dat ze allebei uitgaan?" want jouw route had @KokW al wel begrepen. De mijne is het enige juiste antwoord ;)

Daarvoor komt straks Joe Mode. Blijkbaar heeft ene Joe op twitter gevraagd of dat riedeltjes zachter kunnen omdat z'n slapende kinderen wakker werden. Zou in V10 moeten zitten
Weet iemand het email-adres van Joe? Dan stel ik voor dat we hier een poll houden van de most wanted list voor V11 en sturen we die naar de invloedrijkere Joe..:D
 
Ja, want dat is zo prettig voor de inzittenden :)

Ik doe altijd AP/TACC uit, dan TACC aan. Nog wel dat irritante dingeltje voor AP uit maar rustiger voor de passagiers.

Na een week moet ik zeggen dat ik me hier best wel aan erger. Van mijn andere auto was ik gewend:
- knipperlicht aan, stuurhulp schakelt automatisch uit.
- Stuur naar de andere baan. Stuurhulp schakelt vanzelf weer in als je tussen de lijntjes zit (zonder geluid).

Dus twee handelingen waar het bij de Tesla minstens 4 zijn. En een baanwissel doe je toch best vaak.