Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Vraagje over dashcam. (Model 3)
Wat is de juiste manier om de USB stick uit te werpen?
Heb al van alles geprobeerd, inclusief de methode beschreven in de manual.
Maar telkens ik de USB in de laptop (windows Vista en Windows 10 geprobeerd) plaats krijg ik de melding dat er fouten op zijn. Ik laat windows dan scannen en repairen maar Windows zegt Dan altijd 'no errors found'.
Alle video clips zijn OK, maar ik doe toch ergens iets fout denk ik....
Iemand een idee? Of zelfde ervaring?
 
De nette manier is het icoontje indrukken tot ie een grijs bolletje krijgt, daarna veilig verwijderbaar. Sec gezien is dat echter overbodig, dus als je "telkens" corruptie hebt zou ik eens een andere stick proberen of deze grondig formatteren.
Ja. Dit doe ik, zoals in manual beschreven.
Het is inderdaad geen gloednieuwe USB...
Ga het eens proberen met een nieuwe.
Bedankt
 
Misschien hier eens inlezen?
Opgelet, Model S gestolen
Lees er alles over auto’s in containers (kooi van Faraday) en jammers (verstoren elk communicatiesignaal).
Maar daar helpt een pincode ook niet tegen.
Ben het helemaal met je eens dat iedere auto gestolen kan worden en wil best wat comfort opgeven door een pincode te gaan gebruiken maar dan moet ik wel het idee hebben dat het nut heeft.
Vind juist dat instappen en wegrijden met de telefoon in de zak en zonder sleutel of pincode een fijne ervaring.
Mocht de pincode bijdragen aan een kleinere diefstal kans dan zal ik het zeker overwegen en zal de verzekering het misschien ook wel verplichten?
 
Ok, vandaag m'n eerste rit gemaakt vanuit Tilburg naar huis. Twee vragen:
1. Klopt het dat er niet zoiets is als 'uitzetten" van de auto? Je zet hem op Park en als je dan de auto op slot doet, dan is ie uit?
2. Het op slot doen werkte niet automatisch: toen ik wegliep van de auto, kreeg ik na een meter of 20 in m'n app te zien dat de BT verbinding met m'n tel verbroken was, maar de auto was nog steeds niet op slot. Ik heb hem toen alsnog handmatig op slot moeten doen. (ontgrendelen gaat wel goed als ik naar de auto toeloop en de deurklink vastpak). Moet ik nog iets instellen?
je moet nog wel bij beveiliging instellen dat je auto zich afsluit bij weglopen , want hij gaat anders volgens mij niet op slot. De basisinstelling is ook dat de auto even toetert als hij zich sluit. (Dat heb ik uitgezet. Knipperen en spiegels inklappen is voor mij voldoende bewijs van afsluiten)
 
Maar daar helpt een pincode ook niet tegen.
Met pincode is er geen diefstal.
Kunnen ze niet in een container rijden, jammeren om traceren te voorkomen is dan ook overbodig. Hij staat gewoon waar je hem zelf achter gelaten hebt.
En mochten ze de wagen opladen, dan heb je er alles aan gedaan, om als een goede huisvader diefstal te vermijden en heeft de verzekering geen enkele reden om niet uit te betalen.
 
full
Apart. Ik heb afspraak via sms en vin in sourcd maar staat nog steeds rn code in het scherm wat je deelt.
 
Maar daar helpt een pincode ook niet tegen.
Ben het helemaal met je eens dat iedere auto gestolen kan worden en wil best wat comfort opgeven door een pincode te gaan gebruiken maar dan moet ik wel het idee hebben dat het nut heeft.
Vind juist dat instappen en wegrijden met de telefoon in de zak en zonder sleutel of pincode een fijne ervaring.
Mocht de pincode bijdragen aan een kleinere diefstal kans dan zal ik het zeker overwegen en zal de verzekering het misschien ook wel verplichten?
Natuurlijk helpt een pincode. Zolang ze die niet hebben kunnen ze er echt niet mee weg, noch de rem eraf halen, sturen etc
 
Is dat echt nodig?
Zowel Tesla als jij zelf kunnen altijd zien waar de auto zich bevindt dan heeft stelen toch niet veel nut?

Lang verhaal kort: Dieven trekken gewoon de 12V accu eruit en dan is de auto uit/weg en valt niet meer te traceren, want alle elektronica is uit. Auto wordt gejat, gaat op een tralier/in een vrachtauto, 12V los en klaar.

En dan komt ie misschien nog zo op het nieuws: Stolen Tesla Model S Torn to Pieces Discovered by Berlin Police