Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik *vermoed* dat de uitrol in batches plaatsvindt. Dus Tesla zet de update voor X auto's klaar. Dan moet de auto gaan vragen 'staat de update klaar'. Ik *vermoed* (weer dat woord) dat de auto dat maar eens in de x uur doet. Het zou dus kunnen zijn dat het vasthouden van de knop een 'poll' actie activeert. Dat zou het verschil kunnen verklaren.
 
Vanmorgen voor het eerst opladen plannen gebruikt maar toen ik bij de auto aankwam was hij maar to 60% opgeladen ipv de 80% waar het limiet op staat....

Hebben meer mensen dit? doe ik iets fout??

Bij mij werkt het perfect. Vertrek ingesteld op 05:45 en toen ik bij de aut kwam was ie 80% geladen, warm en de navigatie stond op mijn werk ingesteld. :D
 
Bij het updaten ziet Tesla ook graag dat je een sterke Wifi verbinding hebt. Dus zeker 2 streepjes of meer.

Thuis heb ik een stabiel maar zwak signaal van 1 streepje. Ik krijg de updates altijd vrij vlot na uitrol binnen. Veelal een paar uur nadat ik de auto in de garage heb gezet. Het downloaden zal niet zo heel erg snel gaan maar de 2 streepjes zijn naar mijn verwachting geen absolute vereiste. Een stabiel signaal wellicht wel.
 
  • Like
Reactions: MaSansky
Thuis heb ik een stabiel maar zwak signaal van 1 streepje. Ik krijg de updates altijd vrij vlot na uitrol binnen. Veelal een paar uur nadat ik de auto in de garage heb gezet. Het downloaden zal niet zo heel erg snel gaan maar de 2 streepjes zijn naar mijn verwachting geen absolute vereiste. Een stabiel signaal wellicht wel.
Dat van dat sterke wifi-signaal is idd een broodjeaapverhaal. Ik heb meestal alleen maar het stipje, zonder strepen. En mijn updates komen gewoon binnen, ben vaak bij de eerste 1%.
 
Die gaat niet uit van je rijgedrag maar een vast ingesteld verbruik.
Ok, weer wat geleerd. Uiteindelijk komt het op het zelfde neer denk ik. Hij kijkt wat er nog in de accu zit en berekend daar adhv het vast ingesteld bereik de km's. Als jij gaat planken verbruik je meer, minder accu en dat getal gaat naar beneden. Het kan dus wel sterk wisselen maar dit komt door het percentage van de accu : 158w/km
Zou dit bij een ICE ook zo werken met de tankinhoud?
 
Bij het updaten ziet Tesla ook graag dat je een sterke Wifi verbinding hebt. Dus zeker 2 streepjes of meer.

Kan je een update van 0 terug beginnen downloaden of cancellen? Bij mij werd de navigatie update download aangevangen maar zit nu vast op +/- 50%. Ik heb de wagen aan 4G hotspot hangen (wat voor die 50% goed werkte) maar nu, na een week geen vooruitgang.
 
Uiteindelijk komt het op het zelfde neer denk ik. Hij kijkt wat er nog in de accu zit en berekend daar adhv het vast ingesteld bereik de km's. Als jij gaat planken verbruik je meer, minder accu en dat getal gaat naar beneden
Het gaat naar beneden omdat de batterijcapaciteit vermindert, niet omdat het verbruik aangepast wordt aan de realiteit. De teller vermindert ipv dat de noemer vergroot.
De nieuwe waarde zal procentueel even fout zijn.
Een range schatting die wel met de realiteit rekening houdt vind je in het energy scherm (trip tab). Die is verbazend correct.
 
Kan je een update van 0 terug beginnen downloaden of cancellen? Bij mij werd de navigatie update download aangevangen maar zit nu vast op +/- 50%. Ik heb de wagen aan 4G hotspot hangen (wat voor die 50% goed werkte) maar nu, na een week geen vooruitgang.

iemand? Heb al een soft And hard reset gedaan....ik moet hem ook altijd handmatig met WiFi connecteren dus hij detecteert hem niet zelf