Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wil er geen apart draadje over aanmaken maar wel even hier vragen. M3LR nu één jaar oud en 35k op de teller. Vloermat van de berijder krult op en de linker flap krijg ik niet meer recht. Heb uiteraard nog garantie maar 1. bekend euvel? 2. kan ik hiervoor een ranger laten langskomen of moet ik hem laten bestellen door een SeC?
Hoor het graag!!
 
Ik wil er geen apart draadje over aanmaken maar wel even hier vragen. M3LR nu één jaar oud en 35k op de teller. Vloermat van de berijder krult op en de linker flap krijg ik niet meer recht. Heb uiteraard nog garantie maar 1. bekend euvel? 2. kan ik hiervoor een ranger laten langskomen of moet ik hem laten bestellen door een SeC?
Hoor het graag!!
Ik heb er zelf geen last van, maar dat zegt nog niet zoveel.
Ik denk gewoon melden via de app met een foto erbij, dan hoor je vanzelf hoe ze het gaan oplossen.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Ik wil er geen apart draadje over aanmaken maar wel even hier vragen. M3LR nu één jaar oud en 35k op de teller. Vloermat van de berijder krult op en de linker flap krijg ik niet meer recht. Heb uiteraard nog garantie maar 1. bekend euvel? 2. kan ik hiervoor een ranger laten langskomen of moet ik hem laten bestellen door een SeC?
Hoor het graag!!
Bij mijn MS heb ik ook extra velcro strips op de matten moeten plakken.

Ik vrees het ergste voor de garantie. Als anderen het niet hebben zullen ze verwijzen naar gebruiksfouten.
Zijn de matten officieel wel inbegrepen bij de aankoop en niet een gift bij levering en dus gratis?
Een gegeven paard kijkt men immers niet in de mond…
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
Bij mijn MS heb ik ook extra velcro strips op de matten moeten plakken.

Ik vrees het ergste voor de garantie. Als anderen het niet hebben zullen ze verwijzen naar gebruiksfouten.
Zijn de matten officieel wel inbegrepen bij de aankoop en niet een gift bij levering en dus gratis?
Een gegeven paard kijkt men immers niet in de mond…
Bij de MS was het idd een vaak voorkomend probleem, bij de M3 heb ik er nog niks over gelezen.

Garantie of niet, ik lease. LeasePlan kennende maken ze hier geen probleem van. Sowieso nog niks defect gehad en eerlijk gezegd ook weinig mankementen gehad aan de MS.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Klopt. In je account kun je een betaalmethode opgeven. Dat kan je eigen credit card of IBAN zijn. Of dat van de leasemaatschappij. Of van je vrouw. Of man.
of van de buurman... Ik bedoel hoe dan? Ik kan jouw rekeningnummer wel opgeven. Ik bedoel dit serieus: ik kan toch niet het rekeningnummer van een ander opgeven? of zoals @enzo stelt: mijn laadpasnr? Was het maar zo makkelijk als bij Fastned.
 
Nog een beginnersvraag:

Stel je stelt phone key in op 2 toestellen. Bestuurder A rijdt altijd, maar B kan in ieder geval alvast de deuren openen alvorens A plaats heeft genomen achter het stuur. Hoe werkt dit in de praktijk? Gaan alle instellingen over op bestuurder B, of omdat bestuurder B de passagierszijde heeft geopend en bestuurder A (later) de bestuurderszijde, de instellingen op A blijven staan?
 
Nog een beginnersvraag:

Stel je stelt phone key in op 2 toestellen. Bestuurder A rijdt altijd, maar B kan in ieder geval alvast de deuren openen alvorens A plaats heeft genomen achter het stuur. Hoe werkt dit in de praktijk? Gaan alle instellingen over op bestuurder B, of omdat bestuurder B de passagierszijde heeft geopend en bestuurder A (later) de bestuurderszijde, de instellingen op A blijven staan?
Je kan instellen welke van de twee in principe de primaire bestuurder is.
Als A de primaire is, zal het bestuurdersprofiel van A geladen worden, ook wanneer zowel A als B verbonden zijn en B eerst verbonden was.
Indien het dan toch eens zo is dat het profiel van B geladen moet worden in plaats van A, is het manueel aan te tikken op het scherm.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Je kan instellen welke van de twee in principe de primaire bestuurder is.
Als A de primaire is, zal het bestuurdersprofiel van A geladen worden, ook wanneer zowel A als B verbonden zijn en B eerst verbonden was.
Indien het dan toch eens zo is dat het profiel van B geladen moet worden in plaats van A, is het manueel aan te tikken op het scherm.
Super, dank je!
 
Wanneer gaat de Y op slot? Mijn oprit is aan huis en stel dat bestuuder B in de woonkamer is en A loopt weg bij de auto, gaat de Y dan wel op slot?
Dat is afhankelijk van de afstand van je woonkamer tot de oprit. Bij mij is zowel voor de oprit als de garage de keuken de grens. In de woonkamer ben ik buiten bereik. Maar ik heb een X met een keyfob. Maar gewoon even testen dus.
 
  • Like
Reactions: DM231191
Ik ben in het begin een paar keer mijn telefoon vergeten op de lader.
Hiervoor heb ik "Phone Buddy" op mijn applewatch geïnstalleerd. Als nu de verbinding tussen mijn iphone en applewatch verbroken word, dan krijg ik een melding op mijn applewatch.
Nodig? 20 jaar geleden niet, maar ik betrap me er op meer en meer dingen nodig te hebben die ik vroeger niet nodig achtte... 😂
 
  • Funny
Reactions: OttoR
Hiervoor heb ik "Phone Buddy" op mijn applewatch geïnstalleerd. Als nu de verbinding tussen mijn iphone en applewatch verbroken word, dan krijg ik een melding op mijn applewatch.
Nodig? 20 jaar geleden niet, maar ik betrap me er op meer en meer dingen nodig te hebben die ik vroeger niet nodig achtte... 😂
En wat heeft dat voor gevolg voor de batterij van je Apple watch?
 
n wat heeft dat voor gevolg voor de batterij van je Apple watch?
Met de juiste workaround heeft dit geen invloed. Als de app. altijd op staat gaat dit natuurlijk behoorlijk ten kosten van de accu.

Hoe heb ik het gedaan:
- Een automatisatie aangemaakt dat wanneer mijn iPhone aan de lader gaat hij mij een sms stuurt.
- Een sms van jezelf krijgen is vrij ongewoon en zal hopelijk binnen 10 jaar nog steeds een trigger zijn dat ik "iets" moet doen.
- Na de sms gekregen te hebben zet ik dus Phone Buddy op actief
- Aan het einde van de rit zal ik, als ik de iPhone vergeet, een herinnering krijgen op mijn applewatch.

Dus, ik herinner me eraan met een sms dat ik Phonbuddy moet activeren die dan weer dient om me er aan te herinneren dat de iPhone op de lader ligt als ik het voertuig verlaat.

Peter Koelewijn (bij wie ik nog op het podium heb gestaan) heeft er ooit een hit mee gehad en wordt nu werkelijkheid voor mij.
Je wordt ouder Papa...
 
  • Like
Reactions: Hasee