Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik verwacht sterke prijsdalingen.
  • De MYRWD is het eerste signaal: goedkoper dan de M3. De M3 moet dus zeker al volgen. Denk niet dat de MY RWD verlieslatend is
  • De onbekenden in de berekening van de kostprijs en de oprichting van de fabrieken zijn ondertussen bekend. De extra reserves in de kostprijsberekening kunnen er uit
  • De verkoop daalt
  • Weinig versies
  • Extreme robotisering. Heel duur om tz implementeren, super goedkoop eenmaal up to speed
  • De wagens zijn extreem verregaand geconcipieerd om goedkoop geproduceerd te kunnen worden. Daar kan geen enkel merk aan tippen.
  • Alle onderdelen zijn zo goed als zonder naregeling te monteren. Bijna nergens is speling voorzien. Er is maar 1 manier om ze te monteren.
  • Aantal onderdelen is slechts een fractie van het aantal van een ICE
  • Geen knopjes
  • Weinig noodzaak tot fysische terugroepingen ondanks dat de versie volledig nieuw van de tekentafel komen. Geen enkel merk durft drastische wijzigingen aan, tesla doet het vanaf een blanco blad en met zo’n success
Daarbij vermeld ik nog geen strategische of commerciële redenen, zoal het verder doodknijpen van de concurrentie. Of properder gezegd. Het verder dwingen tot volgen wat Tesla doet:
  • Internet verkoop
  • Ota updates
  • Dealers ervan tussen
  • Connectivity
  • AP
  • Kostenbesparend design
  • (Close to) Beta releases (risico nemen)
Voilà. Het is zo ver.
BD5DA215-2D28-466D-84C0-A69BD9E9E7AC.png
 
  • Informative
Reactions: DuurzameHenk
Hoi,
De leverdatum komt onverwacht nog vlak voor mijn wintersportvakantie. En dan willen we natuurlijk graag met de nieuwe Model Y gaan.
Dan heb ik een dilemma, winterbanden zijn daar verplicht dus ik moet dan ook nog even snel regelen.
Ik heb niet het setje winterbanden a €3000,- gekocht 🤨 ik dacht dan zet ik er volgend jaar wel all seasons erop.
Kan het Tesla Service Center dit? Ik begrijp dat je alles met het service center via de app regelt en google vind er niets specifieks over.
Is dit iets dat je met het service center regelt of gewoon ergens bij een kwik-fit of profile? De auto is mijn privé bezit dus ik ben wat dat betreft niet heel erg gebonden anders dan dat ik het wel goed wil hebben.
Ik wil natuurlijk niet een verkeerde keus maken.
 
Ik heb 10.000 km gratis supercharge gekregen bij aankoop.
Die wil ik wel gebruiken in de 2 jaar geldigheid. Dit betekent voor mij, dat ik regelmatig de supercharge ga gebruiken. Ik heb een MYRWD…is dit slecht voor accu?
Ik zou niet gaan superchargen omdat het niets kost, maar alleen als je het nodig hebt ivm lange ritten.
 
  • Like
Reactions: Solex
Ik heb 10.000 km gratis supercharge gekregen bij aankoop.
Die wil ik wel gebruiken in de 2 jaar geldigheid. Dit betekent voor mij, dat ik regelmatig de supercharge ga gebruiken. Ik heb een MYRWD…is dit slecht voor accu?
Met mijn MS die ik vorige maand heb ingeruild heb ik een 700tal keer aan de supercharger gestaan en heb zo een 150.000km gratis gereden.
de batterij had bij inlevering, na meer dan 7 jaar een degradatie van ongeveer 6%. Die 10.000km in twee jaar gaat niet veel doen aan uw batterij. De auto volledig vol of volledig leeg laten staan heeft veel meer invloed op uw batterij.
 
Met mijn MS die ik vorige maand heb ingeruild heb ik een 700tal keer aan de supercharger gestaan en heb zo een 150.000km gratis gereden.
de batterij had bij inlevering, na meer dan 7 jaar een degradatie van ongeveer 6%. Die 10.000km in twee jaar gaat niet veel doen aan uw batterij. De auto volledig vol of volledig leeg laten staan heeft veel meer invloed op uw batterij.

Toch zegt dat ook weinig. Ik zit zelf ook al op 6% degradatie na 55.000km en ik verwen m'n batterij :cool:. Mijn S staat alleen wel altijd buiten en ik rij relatief weinig en ik laad meestal zodra ik onder de 30% kom en meestal tot 70/80%.
 
  • Like
Reactions: Solex
Toch zegt dat ook weinig. Ik zit zelf ook al op 6% degradatie na 55.000km en ik verwen m'n batterij :cool:. Mijn S staat alleen wel altijd buiten en ik rij relatief weinig en ik laad meestal zodra ik onder de 30% kom en meestal tot 70/80%.
Ik weet niet of ik mijn accu verwen of misbruik. Een mens zou ook veel moeten sporten i.p.v. op de bank liggen maar of dat voor een accu hetzelfde is weet ik niet. Mijn X had ongeveer 7% deg bij 80000 km toen ik het voor het eerst ben gaan meten en zit nu net onder de 10% BIJ 135000 km Maar wel ondertussen bijna 7600 kWh DC geladen. Dat is ruim 30000 km.
En aangezien ik mijn accu onder de 15% niet vertrouw laad ik toch regelmatig in de 90% om zeker te zijn dat ik ook weer thuis kan komen zonder te laden.
 
  • Like
Reactions: Solex
Kan iemand me eens uitleggen hoe die flitsmeister werkt? Moet je deze speciaal aanleggen in je auto of niet? Krijg je dan een geluid via de boxen of er een melding is?
Is gewoon een app op je mobiel die geluid geeft. Kan je aanraden deze aan je bluetooth connectiviteit te koppelen. Als je auto dan verbinding maakt met je mobiel start flitsmeister automatisch.

Ik gebruik zelden bluetooth audio maar je kan kiezen dat te gebruiken.
 
  • Like
Reactions: Dhene
Ter aanvulling: Flitsmeister kan het bluetooth kanaal gebruiken waarop telefoongesprekken worden doorgegeven aan de auto. Je kan dus gewoon naar andere audio-bronnen luisteren. Bij een melding van FM wordt de audio gemute en hoor je de FM-melding. In de iOS-app van FM gebruik je dan de setting Instellingen -> Geluidsopties -> Kanaal -> Bluetooth -> Via HFP

In de Android-app kan je FM zo instellen dat deze automatisch start wanneer de bluetooth koppeling tussen auto en telefoon tot stand komt. In de iOS-app kun je FM instellen dat de app start zodra de telefoon merkt dat je in de auto zit (o.b.v. de bewegingssensor). Zie Instellingen -> Automatisch starten. Mijn ervaring is dat dat laatste prima werkt. Wel opletten dat je de app niet handmatig sluit want de app moet wel actief blijven op de achtergrond.
 
Zelf stel ik op iOS via shortcuts en focus een ‘automation’ in. Zodra mijn telefoon verbinding maakt met mijn Tesla: open Flitsmeister en Waze. Zo vergeet je nooit Flitsmeister te openen.

Je kan dit ook programmeren zodra je Waze opent bijvoorbeeld. Sluit zelf Flitsmeister na het rijden waardoor hij niet automatisch kan openen.
 

Attachments

  • C8FEE57A-0E78-40FC-B971-E44F2507A0EF.png
    C8FEE57A-0E78-40FC-B971-E44F2507A0EF.png
    237.9 KB · Views: 74