You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je hebt Valet Mode die je kunt locken, dan staat hij in chill en de maximum snelheid op 112 km/h (70 mph). Maar dan ook geen autopilot of navigatie.
Sinds kort in bezit van M3P (11-2022). Dus de versie zonder de USS en alleen de camera’s.
Als extra optie heeft deze auto EAP. Ik weet dat deze functie momenteel maar beperkt bruikbaar is in afwachting van Tesla Vision.
Normaliter “lurk” ik lekker mee op diverse forums, zeer leerzaam en vandaar nu toch een poging om het helder te krijgen. Via Tesla support namelijk geen echt duidelijke reactie.
Is er iemand die min of meer in zelfde situatie zit en hier ook last van heeft? Klopt mijn gedachte dat auto lane change op dit moment bij het hebben van EAP wel werkt? Of zijn eigenlijk alle functies inactief in afwachting Tesla Vision?
- Constateer dat met ingeschakelde Auto Pilot (beta) bij het rijden op snelwegen en gebruik van richtingaanwijzer er geen enkele reactie is (dus het automatisch sturen naar andere rijbaan. Dit tenzij zelf corrigeren met als consequentie het uitschakelen van de autopilot).
Maakt het verder uit of je dit gebruikt op hoofdaccount of een tweede aangemaakte bestuurder?
Ik weet veel vragen in de hoop op enig licht in deze duisternis .
Zo lang je niet het nagscreen hebt moet hij automatisch sturen, of je je handen nu aan het stuur hebt of niet.Als alle (of juiste) vinkjes in Autpilot menu aan staan ben je waarschijnlijk vergeten om een klein beetje druk op stuur uit te oefenen op moment van bediening richtingaanwijzer. (druk mag naar L of naar R -> als stuur maar voelt dat je er bent)
Het bos van versies heeft je verhinderd om de bomen te zien. Ik probeer wat te duiden, al wijzigen de versies zo snel dat ik ook de bal wel eens mis kan slaan. Maar dan komt er hier wel een reactie en leren we allebei bij.Als extra optie heeft deze auto EAP. Ik weet dat deze functie momenteel maar beperkt bruikbaar is in afwachting van Tesla Vision.
Je moet even druk op het stuur geven per keer is mijn ervaring. En ook volgens de handleiding:Zo lang je niet het nagscreen hebt moet hij automatisch sturen, of je je handen nu aan het stuur hebt of niet.
Zie het lijstje voorwaarden onder Auto lane change gebruiken: Model 3 Owner's Manual | TeslaAuto Lane Change heeft gedetecteerd dat u uw handen aan het stuurwiel houdt
USB music werkt nog steeds niet.Alles opnieuw geformatteerd met Tesla( met subfolder TeslaCam) en Music partities.. geen suc6. Daarna alles geprobeerd op 1 partitie .ook geen suc6. Tesla sentry, dashcam, etc. werken in al deze opties prima. De usb in glovebox wil gewoon de Music folder niet zien.@Solex Mocht het niet werken met een aparter partitie; misschien kiezen voor 1 partitie en muziek alleen in een aparte folder, dat moet sowieso werken, evenals een USB-breakout met 2 separate schijven in het dashboard-kastje
Dank voor uitgebreide reactie. Bijgaande was me even ontgaan.Je verwart de USS verwijdering met het verwijderen van de radar.
De ‘vision only’ software is sedert deze zomer actief. In die versie vervangen de camera’s de radar.
Nee ...USB is niet zichtbaar bij bronnen, dus kan die niet aanvinken. Dashcam, sentry werkt wel, dus er wordt wel naar de usb toegeschreven en ik kan ook dashcam opnames afspelen op scherm.Je kunt selecteren welke muziek bronnen zichtbaar zijn is de USB stick aangevinkt?
Als alle (of juiste) vinkjes in Autpilot menu aan staan ben je waarschijnlijk vergeten om een klein beetje druk op stuur uit te oefenen op moment van bediening richtingaanwijzer. (druk mag naar L of naar R -> als stuur maar voelt dat je er bent)
Je kunt per gebruiker/profiel instellingen aanmaken. Zo kunnen mijn kinderen wel gebruik maken van CC maar niet van AP/FSD.
Genoeg licht in de duisternis?
Hoe hard je de richtingaanwijzer indrukt maakt niets uit. Je mag hem zelfs volledig doordrukken.Richtingaanwijzer licht indrukken en vasthouden, beetje druk op stuur (hoeft maar even).
En met auto richtingaanwijzer (en EAP) doet de auto deze zelf gewoon uit.Hoe hard je de richtingaanwijzer indrukt maakt niets uit. Je mag hem zelfs volledig doordrukken.
Visualisatie kan inderdaad ook een en ander duidelijk maken. Als de streeplijn rood wordt dan vindt AP dat er geen plaats genoeg is en zal hij de rijstrookwissel niet inzetten en uiteindelijk afbreken. Met wat ervaring leer je dat, als je met enige snelheid bijvoorbeeld een vrachtwagen inhaalt, dat je het manoeuvre al te vroeg mag initiëren. De lijn is dan eerst nog rood, maar wordt nog voor de tijdslimiet blauw.
Je moet op het scherm ook de beide lijnen zien die het vak begrenzen waar je naar toe wil.
Vreemde is dat ik deze rechthoek of lichtblauwe rijbaan niet (nooit) zie. Ik ben (bijna) zeker dat juiste instellingen zijn ingesteld. Moet soms in app nog iets specifieks gedaan worden?Je moet ook letten op de manier waarop de visualisatie bij een lane change wordt weergegeven.
Soms zie je dat de “rechthoek”/positie waar de auto heen wil op de ander rijbaan heel even wordt weergegeven op het scherm en vervolgens weer verdwijnt, in dat geval zal een lane change niet werken. Pas als de “rechthoek” waar de auto heen wil continu in beeld is zal een lane change werken door de richtingaanwijzer kort te bedienen (indrukken tot de aanslag is voldoende en je hoeft niet door de aanslag heen te drukken), dit in combinatie met een lichte druk op het stuur ( zonder door de weerstand van je stuur heen te drukken).
@g13x dit moet je zien in de app (onderaan op specificaties en garantie klikken).Weet je zeker dat je EAP hebt, of heb je de standaard Autopilot?