Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ha allemaal,

De vraag is waarschijnlijk al veel voorbij gekomen, maar ik ben op zoek naar schoonmaak materiaal om mijn stoel weer netjes te krijgen. Er zit inmiddels zo'n 61K km op mijn Model 3 en de stoel wordt wat "dof" en krijgt een inzit plek.

Wat kan ik het beste bestellen om schoon te maken?
Meeste producten zijn “Oke” en zelf gemaakte/gemende huishoudproducten werken ook goed

Ik had mijn model S jaren onderhouden met rapide leather grease met combinatie van gyeon en gliptone producten

Een goede bostelke is een goede investeringke

IMG_2944.jpeg
 
Hallo, ik krijg nu op mijn MY voor de tweede of derde keer deze melding dat de batterijspanning te laag is. De auto heeft op dit moment 77% lading. ik heb deze melding nooit gezien met mijn M3.

Gaat deze melding over de 12v accu en is dit een reden voor een serviceafspraak?
 

Attachments

  • Screenshot_20230723_130345_One UI Home.jpg
    Screenshot_20230723_130345_One UI Home.jpg
    225.3 KB · Views: 73
Hmm. Ik had (model 3) de stoelverwarming in de balk onderin gezet als snelbediening. Tot n paar dagen geleden stonden de rechter en linkerstoel erin. Nu alleen nog maar links. Gelukkig is t nu geen stoelverwarming weer, maar toch.

Wellicht gerelateerd aan de laatste update van 2 dagen geleden, zit nu op. 2023.20.9 .

Soft reset lost niets op, stoelverwarming naar het volledige icoontjes menu slepen en weer terug naar de balk onderin ook niet.

Iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn?
 
Hmm. Ik had (model 3) de stoelverwarming in de balk onderin gezet als snelbediening. Tot n paar dagen geleden stonden de rechter en linkerstoel erin. Nu alleen nog maar links. Gelukkig is t nu geen stoelverwarming weer, maar toch.

Wellicht gerelateerd aan de laatste update van 2 dagen geleden, zit nu op. 2023.20.9 .

Soft reset lost niets op, stoelverwarming naar het volledige icoontjes menu slepen en weer terug naar de balk onderin ook niet.

Iemand suggesties wat er aan de hand kan zijn?
Ook als er iemand op de passagiersstoel zit?
 
Ik heb nog een echte beginnersvraag vrees ik rond Spotify in de auto. Wat betekent dat icoontje naast 'afspelen' en wat is het effect als je het aanklikt (en dat dus blauw kleurt). Ik merk niet direct een verschil als ik het aanklik of niet. Ik heb al proberen te zoeken in het forum en de handleiding maar vind het niet direct terug ..
 

Attachments

  • 20230727_015337.jpg
    20230727_015337.jpg
    90.6 KB · Views: 66
  • 20230727_015347.jpg
    20230727_015347.jpg
    88.9 KB · Views: 86
Ik heb nog een echte beginnersvraag vrees ik rond Spotify in de auto. Wat betekent dat icoontje naast 'afspelen' en wat is het effect als je het aanklikt (en dat dus blauw kleurt). Ik merk niet direct een verschil als ik het aanklik of niet. Ik heb al proberen te zoeken in het forum en de handleiding maar vind het niet direct terug ..
Toevoegen als favoriet vziw.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Nick-m
Dat, en hoe moet ik mijn pizza/chinees/patat nu warmhouden? Dat kon altijd mooi op de passagiersstoel staan ;)
Die gaan bij mij in de frunk. Dan blijft het interieur geurvrij. Tevens is het minder erg zls er iets lekt.
Door de kleine ruimte en de goede afsluiting van de frunk krijg je een thermoseffect.
Toch lang genoeg om warm thuis te geraken.
 
Hier een nieuwe tesla rijder, deze week eigenaar van een model 3 van 8 maanden oud geworden.
Proefgereden in de regen en hierdoor niet goed gezien dat de zwarte raamlijsten erg veel aanslag hebben, lijkt op ingebrande kalkaanslag o.i.d.
Toen ik de auto ging ophalen zag ik het wel, verkoper gaf aan dat het normaal is bij deze auto’s, de auto was toen net gepoetst en het viel minder op. Nu ik er een paar dagen mee rij ziet het er steeds erger uit.
Is dit een bekend probleem, en is hier iets aan te doen, of gewoon terug naar de garage ?
 

Attachments

  • IMG_8626.jpeg
    IMG_8626.jpeg
    249.2 KB · Views: 59
Is dit een bekend probleem, en is hier iets aan te doen, of gewoon terug naar de garage ?
Meldt het in de app voor service. Alternatief: Probeer op een klein stukje eens WD40 (op het doekje spuiten, niet direct op de lijst) als dat helpt de hele lijst ermee doen. even een vochtige doek erachteraan. Persoonlijk zou ik meteen het tweede doen, omdat ik dat veilig genoeg vind en t werkt voor bijna alle residuen, maar als je risicomijdend bent kun je beter eerst stap 1 doen, alternatief kan altijd nog…
 
WD40 is een optie
Hier een nieuwe tesla rijder, deze week eigenaar van een model 3 van 8 maanden oud geworden.
Proefgereden in de regen en hierdoor niet goed gezien dat de zwarte raamlijsten erg veel aanslag hebben, lijkt op ingebrande kalkaanslag o.i.d.
Toen ik de auto ging ophalen zag ik het wel, verkoper gaf aan dat het normaal is bij deze auto’s, de auto was toen net gepoetst en het viel minder op. Nu ik er een paar dagen mee rij ziet het er steeds erger uit.
Is dit een bekend probleem, en is hier iets aan te doen, of gewoon terug naar de garage ?
Goh...als je toevallig langs Turnhout kan komen, kan ik altijd voor jou ff die "kalkaanslag" proberen te verwijderen 🤔