Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Als dit geen beginnersvraag is..
Ik heb onze route gepland naar Malaga. Ik heb het hele traject in een keer met tussenstops (overnachtingen) gepland. ik mis wel een optie om die route ergens op te slaan voor eventuele aanpassingen later maar bon, misschien nog niet gevonden? Kan dat ergens?

Nu plant het programma een laatste SuC voor een overnachting waar ik 37' moet laden, dan nog een traject naar de overnachting om de volgende dag nog verderop te laden. Maar, daar zou ik dan toekomen met 1%. Ik ben geen kakkebroek (vind ik van mezelf ;)). maar dat is toch wel heel sportief.
Aan het logement verlies ik ook ongeveer 1% want daar kan niet geladen worden en daar houdt hij geen rekening mee want je kan niet ingeven dat je daar +/-15hr geparkeerd zal staan. Ik kan altijd onderweg zelf kiezen om te laden of trager rijden of of .. weet ik wel maar is een planning tot 1% niet een beetje tè? Zijn er nog trucjes die ik over het hoofd zie?
 
ik mis wel een optie om die route ergens op te slaan voor eventuele aanpassingen later maar bon, misschien nog niet gevonden? Kan dat ergens?
Dat heeft geen zin. De omstandigheden zullen anders zijn. Warmer weer = minder verbruik bijvoorbeeld. File, wegwerkzaamheden, extra plaspauze, ergens langer laden omdat de koffie nog niet op is.
Ik plan nooit op voorhand. Hoogstens de overnachting. Voor de rest is het go with the flow. We zien wel onderweg.
Nu plant het programma een laatste SuC voor een overnachting waar ik 37' moet laden, dan nog een traject naar de overnachting om de volgende dag nog verderop te laden. Maar, daar zou ik dan toekomen met 1%.
Blijf dan gewoon aan de vorige SuC 40 minuten staan ipv 37.
Opnieuw, op voorhand plannen heeft geen zin. Wie weet moet je daar de power delen en moet je er zelfs 60 minuten staan.
 
  • Like
Reactions: job-lek and Krisja
ToemkeWTM schrijft: Aan het logement verlies ik ook ongeveer 1% want daar kan niet geladen worden.

Wow ik moet beter lezen 🙄

Kun je bij de laatste SuC voor je overnachting nog wat verder doorladen? Anders kijken of je kort voor aankomst nog wat bij kan prikken (hoe leger, hoe sneller je laadt). Slaapt wel lekkerder kan ik me voorstellen.
Als je echt met scenario’s wil spelen is Abetterrouteplanner (site/app) een optie.

Dit zou idd mijn suggestie ook zijn.
 
Blijf dan gewoon aan de vorige SuC 40 minuten staan ipv 37.
Opnieuw, op voorhand plannen heeft geen zin. Wie weet moet je daar de power delen en moet je er zelfs 60 minuten staan.
Ook al zijn het 60minuten dat maakt mij niet uit hoor, tijd zat. Wij hebben ook geen echte planning behalve de (AirBnb) overnachtingen, die zijn gereserveerd.
Langer blijven laden is zeker een optie. Zoals ik zei, het zijn beginnersvragen hé. Het is mijn eerste EV en binnen enkele weken direct in't diep, 2200km enkele reis..
 
Ook al zijn het 60minuten dat maakt mij niet uit hoor, tijd zat. Wij hebben ook geen echte planning behalve de (AirBnb) overnachtingen, die zijn gereserveerd.
Langer blijven laden is zeker een optie. Zoals ik zei, het zijn beginnersvragen hé. Het is mijn eerste EV en binnen enkele weken direct in't diep, 2200km enkele reis..
Ik zou op de app kijken wat de laatste SuC is voor overnachting en anders op de app ChargeFinder of ABRP kijken naar de laatste snellader voor de overnachting.
Ik zie wel vaker mensen die perse alleen bij de SuC willen laden maar er zijn genoeg andere opties; en voor die misschien 10 euro extra aan stroom zou mij dat de stress zeker niet waard zijn..
 
  • Like
Reactions: ToemkeWTM
Dat is ook een optie, ik heb de Shell Recharge Card, die wordt vrij veel geaccepteerd in Fr en Sp.
Het is nog even wennen / aanpassen aan die lage aankomst procentjes. Ik reed nooit graag in de buurt van reserve laat staan op reserve. Beetje beroepsmisvorming speelt mee denk ik.
 
Dat is ook een optie, ik heb de Shell Recharge Card, die wordt vrij veel geaccepteerd in Fr en Sp.
Het is nog even wennen / aanpassen aan die lage aankomst procentjes. Ik reed nooit graag in de buurt van reserve laat staan op reserve. Beetje beroepsmisvorming speelt mee denk ik.
ChargeFinder en ABRP laten alleen de laders zien; je kunt elke kaart die je hebt daarvoor pakken. Shell heb ik ook en is prima.
 
  • Like
Reactions: ToemkeWTM
IMG_20240130_131414.jpg


Wat doen jullie met de dop van de laadkabel wanneer het waait, want dat ding raakt constant de lak van je auto.
 
  • Like
Reactions: Menabe