Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Geen idee, heb tot nu geen reden gehad om te twijfelen aan de nauwkeurigheid van die dingen maar het maakt mij verder weinig uit, we verhuizen binnenkort. Daar komt een slimme laadpaal en test ik het wel opnieuw. Momenteel nog zo blij als een kind met mijn nieuwe Tesla 😍 en kan niet wachten om binnen een paar weken naar Malaga te cruisen
 
Ik heb nog wat beginners vragen.
Tesla model Y rwd bj. 2024
1. Mijn dashcam camera is wat gelig tov van mijn overige camera's, is dat bij jullie ook zo?

2. Wanneer ik Beach buggy spel start kan ik daarna het geluid ervan niet aanpassen.
Dus om het geluid wat zachter of harder aan te zetten, dan moet ik weer uit het spel, is dat standaard?

3. Usb muziek speelt niet automatisch af waar die was gebleven als je instapt.

Ik heb wel een truukje gevonden om het alsnog te laten afspelen, via voice command en dan: Media Usb (handig voor mensen die het niet wisten)
Dus opzicht onthoudt de auto wel je laatste muziek op usb waar die was gebleven, maar is er toch geen truukje, dat wanneer je instapt dat die automatisch afspeelt?
 
Last edited:
Ik heb nog wat beginners vragen.
1. Mijn dashcam camera is wat gelig tov van mijn overige camera's, is dat bij jullie ook zo?

2. Wanneer ik Beach buggy spel start kan ik daarna het geluid ervan niet aanpassen.
Dus om het geluid wat zachter of harder aan te zetten, dan moet ik weer uit het spel, is dat standaard?

3. Usb muziek speelt niet automatisch af waar die was gebleven als je instapt.

Ik heb wel een truukje gevonden om het alsnog te laten afspelen, via voice command en dan: Media Usb (handig voor mensen die het niet wisten)
Dus opzicht onthoudt de auto wel je laatste muziek op usb waar die was gebleven, maar is er toch geen truukje, dat wanneer je instapt dat die automatisch afspeelt?
Het zou handig zijn mocht je in je footer zetten welke wagen je hebt.
1)De camera’s waren wat gelig tot enkele maanden geleden, toen er een update kwam die het beeld softwarematig verbeterde.
Misschien heb je die update nog niet gekregen.
3)USB muziek is zo passé.
 
Ik heb een aanhangertje gekocht en ik ben benieuwd wat het verbruik gaat zijn. :D

Maar nu een vraag de aanhanger staat iets achterover in normale luchtvering stand. In laag staat ie ongeveer goed. Ik heb nog niet kunnen testen of ik de X ook in laag kan zetten in aanhager modus. Weet iemand dit?

20240207_121341[1].jpg
 
  • Like
Reactions: job-lek and ERvee
Waarom staan bij sommige superchargers op de superchargerkaart van Tesla wel hoeveel stalls met vermogen er zijn, en bij anderen weer niet?
Bijvoorbeeld Mulhouse wel, maar Montbéliard of Épinal niet.
Épinal staat ook nog eens niet in de lijst.


Iemand die dat opmaakt niet de info heeft of even de std is vergeten. Epinal staat er wel in Montbelliard zijn er 16
 
Last edited:
  • Like
Reactions: job-lek
Ik weet niet of er iemand leuk vindt om mijn ervaringen met de X en de aanhanger te lezen. Zo niet sla dit maar over.

Ik ging tereinrijden bij Loon op zand. Was maar 144 km via Suc den Bosch omdat dat de laatste is een beetje op de route.
Mooi rustig vertrokken met 80 km/uur maar wel wind en regen tegen. Op naar Den Bosch.
Oeps verbruik iets hoger dan ingeschat 620 Wh/km dus eerste stop maar in Eemnes.
20240218_083146[1].jpg


Gelukkig was het rustig en kon ik makkelijk laden. Beetje bijladen en op naar Den Bosch.
Nu maar ietsje langzamer gereden 75 km/uur maar verbruik duidelijk minder slecht ongeveer 560 Wh/km

Bij de Suc aangekomen was er weer voldoende ruimte.

20240218_094951[1].jpg


Even snel een koffie halen bij de McD en toen ik terug kwam durfde ik geen foto te maken en was het dus iets drukker. Gelukkig geen wachtenden. Mocht iemand last van mij gehad hebben , Sorry was niet de bedoeling.

Lekker volgeladen en dus later aangekomen dan verwacht lekker wezen rijden.

IMG-20240218-WA0005[1].jpg


Nou ja niet alleen rijden ook wel lieren. Er was voldoende zachte prut.

Op de terugweg geladen in Zaltbommel en had ik iets meer geladen had ik Eemnes kunnen overslaan en het was hier redelijk druk., Ik had achterlangs op de stoep kunnen gaan staan, was eerst ook mijn bedoeling maar dat wou ik mijn aanhanger banden niet aan doen dus maar even afgekoppeld zoveel werk is dat nu ook weer niet.

IMG-20240218-WA0003[1].jpg


En weer even snel geladen en hup naar huis.

En nu de totaal score.

20240218_191331[1].jpg


Ik heb hem 30 kilometer te laat gereset dus de eerst kilometers zitten er niet bij. Ja op de terugweg met wind mee was het verbruik duidelijk onder de 500 Wh/km vaak meer in de buurt van mijn verwachtte (en waarschijnlijk te optimistiche) 450 Wh/km.

Ik had beter gewoon met de Land Rover over de weg kunnen gaan rijden was waarschijnlijk goedkoper en zeker sneller. Maar was wel minder avontuurlijk. :D

De volgende keer een stukje Duitsland in. 4 Sucs langs en het terrein is op 80 km van de meest logische Suc.


En ja je kunt de hoogte veranderen onder het rijden met aanhanger modus ingeschakeld.