Gerardf
Active Member
De importeur zag de reacties op mijn post hier op het Forum over het in kleur spuiten van de lader. Indien je zegt via mijn post op dit forum te komen geeft men korting op het 'customizen'.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Op het overzicht van uitgevoerde acties bij mijn S zag ik deze staan:
Concern: Second Generation Charger Logic Reset
Cause: charger reset performed
Correction: Update Firmware; Temporarily Remove Charger Fuse
Ik heb even geïnformeerd, maar de zekering is ook al weer teruggezet.
Ebullio, waar haal jij dit overzicht vandaan. Mytesla op gewoon in je Tesla
Klinkt logisch, maar dan heb je überhaupt geen laadpas meer nodig. Een GSM Jammer volstaat dan ook.... Geen connectie met backoffice? Dan gewoon met elke laadpas vrij geven. Laden moet altijd kunnen als er spanning op die paal staat!
Bij publieke laadpalen is het het zelfde. Als Vodafone er mee stopt kan niemand bij de palen van E-Laad laden...
Idd een major fail. Want ik wil niet alle passen in een whitelist zetten.Major fail in het ontwerp lijkt me..
Je zou toch verwachten dat elke paal een lijst met geldige pasnummers bijhoudt, zodat je ook zonder internet verbinding nog gewoon passen kan accepteren.
Als ik me niet vergis is dat ook een vereiste in het OCPP protocol..
Before an electric car can be charged the owner first needs to authorize the charge action. When a charge pass is held in front of the reader the charge point then sends a message to the central system. This message contains the ID of the charge pass. The central system then responds with a message stating the validity, expiry date and possible parent-ID (a parent-ID is applicable when the pass belongs to a particular group). If the charge pass is approved then the charge point may proceed with charging.
A charge point has the option of maintaining a local list (Local White List) of ID cards used and accepted by the central system. This list can be used by the charge point to authorize charge actions when no connection can be made with the central system.
Ah. het is een "optie"..
De groep die met een GSM Jammer rond gaat rijden om zijn leven zo moeilijk te maken moet ik nog tegen komen.Klinkt logisch, maar dan heb je überhaupt geen laadpas meer nodig. Een GSM Jammer volstaat dan ook.
Volgens mij is mijn UMC stuk… Afgelopen tijd stopte het laden steeds vaker net nadat ie gestart was, maar nu doet ie helemaal niets meer. Zowel met rode stekker niet als met schuko niet.
Ik ben er vandaag na weken laadproblemen eindelijk achter wat de oorzaak is. Het ligt aan de liftinstallatie in het gebouw. Iedere keer als iemand de lift pakt reset de UMC en stopt het laadproces. Ik zit in een bedrijfsverzamelgebouw en de lift zit op een aparte aansluiting/meter, maar blijkbaar veroorzaakt die toch een storing of spanningsdip op mijn net. Andere apparatuur die ik op kantoor gebruik heeft nergens last van…
briefje plakken op de lift "buiten gebruik, excuses voor de overlast" als jij aan het laden bent???
Ik ben er vandaag na weken laadproblemen eindelijk achter wat de oorzaak is. Het ligt aan de liftinstallatie in het gebouw. Iedere keer als iemand de lift pakt reset de UMC en stopt het laadproces. Ik zit in een bedrijfsverzamelgebouw en de lift zit op een aparte aansluiting/meter, maar blijkbaar veroorzaakt die toch een storing of spanningsdip op mijn net. Andere apparatuur die ik op kantoor gebruik heeft nergens last van…
Ik heb een laadpaal via Cohere en inmiddels ook zonnepanelen via Opdezon. Allemaal prima verlopen, kan ze zeker aanbevelen.
Vlgs mij waren er een paar pagina's terug vragen over, laat maar weten of dat nog zo is!
Als testpiloot had ik ook de eer de nieuwste beta van de smart charger geinstalleerd te krijgen, mooie doorontwikkeling en miniaturisering vanaf voorgaande versie. Lijkt een beetje op een Apple TV, maar dan ietsje groter en met meer poortjes. Er zit uiteraard ook een poortje op voor de zonnepanelen dus direct aangesloten.
Nu nog even ongeduldig wachten op v6.0 van de Tesla software zodat er ook echt variabel geladen kan worden!
Auto, laadpaal, smart charger en de inverter van de zonnepanelen zijn allemaal internet connected, leuke uitdaging dat allemaal eens aan elkaar te knopen
Weet je zeker dat het een reset is?
Kan het zijn dat het gebouw automatische zekeringen heeft die automatisch weer aangaan (bestaat dat?)?
Ik had hetzelfde met een overhead deur.
Wanneer ik aan het laden was en de overhead deur ging open, vloog de zekering eruit.
Ik moest de zekering handmatig laten omzetten. De deur deed het dan weer maar het laadproces was gestopt.
Laden op alleen zonne energie is een mooie optie, werkt dat alleen met een internet connected inverter?
Mooi optie die ik ook alvast ga implementeren. Maar op dit moment is het interresanter om te salderen. Dagstroom leveren en nachtstroom gebruiken.