Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Is er misschien iemand die plannetjes van alle mogelijke adapters op het forum kan gooien? Ik heb een aantal rode 32A vrouwtjes gekocht en dan alle mogelijke blauwe en rode stekkers en een shuko gekocht. Heb ook 5g4 eb 3g2.5 kabel erbij. Ik wil nu allemaal adaptertjes maken voor mijn portable wallbox die evt 22kw aankan. Het wijst zich wel uit. Maar met een perfect en correct voorbeeld is het toch net iets makkelijker.

Dus om veilig en verstandig te knutselen is een leidraad van een "kenner" wel handig.


Het gaat om behoorlijk grote stromen. Ik zou willen aanraden om Kabel eindhulzen te gebruiken bij die flexibele kabels. Is denk ik zelfs verplicht.
Ik heb wel een tang en hulzen, ik zal anderen graag even helpen :)

Misschien toch een goede timing om weer een dag te organiseren over laden / EVSE en dan ook over verloopkabels... :)
 
Last edited:
Blijkbaar is men bij Electrabel niet echt commercieel - na weken poging om iemand vast te krijgen - is er toch iemand komen kijken - maar nu sinds 2/3 weken terug radio silence.
Heb nu maar besloten om installatie via BlueCorner te plaatsen, die mannen reageren veel vlugger en to-the-point
 
Blijkbaar is men bij Electrabel niet echt commercieel - na weken poging om iemand vast te krijgen - is er toch iemand komen kijken - maar nu sinds 2/3 weken terug radio silence.
Heb nu maar besloten om installatie via BlueCorner te plaatsen, die mannen reageren veel vlugger en to-the-point

Ik heb je een PM gestuurd met de contactinformatie van Maarten Van Aerde van Electrabel
 
http://www.groen7.nl/de-mennekes-stekker-wordt-de-europese-standaard/

Het zal toch niet zo zijn dat hierdoor de SC's vertraagd zijn of helemaal niet meer komen?

Denk het niet. Tesla gebruikt reeds de Mennekes type 2 stekker. Ook de Supercharger stekkers zijn Type 2.

Ik meen me te herinneren dat er een kleine aanpassing is gedaan op de stekkers van de Supercharger om ervoor te zorgen dat niet-Tesla auto's er niet op kunnen worden aangesloten.

Eigenlijk ook maar goed. Wil niet weten wat er met een auto gebeurt die het vermogen niet aan kan.....