Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een beetje off-topic, op onze volgende vakantiebestemming in Italië hebben ze deze lader. Wie kan me vertellen welk tussenstuk ik nodig heb?
Alvast bedankt!
Presa.jpg
 
Zoek eens op "schuko italian adapter":... die dagen zin overal te koop, zoals in een supermakers
Tesla heeft ook een adapter voor de UMC, maar daar betaal je je blauw, terwijl een gewone een paar euro kost, Wel amperage in de gaten houden, bij lang laden kan het snel te warm worden.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Haipac
Volgens mij is het probleem dat je geen randaarde hebt als je eigen schuco erin zit, ik weet niet hoe de umc daar mee omgaat. Verloopjes die ik gevonden heb kunnen echter max 10 amp laden, voor mij is dit genoeg, ik hoop meer op de skies te staan dan in de auto te zitten volgende week.
 
  • Like
Reactions: Haipac and robertvg
Volgens mij is het probleem dat je geen randaarde hebt als je eigen schuco erin zit, ik weet niet hoe de umc daar mee omgaat. Verloopjes die ik gevonden heb kunnen echter max 10 amp laden, voor mij is dit genoeg, ik hoop meer op de skies te staan dan in de auto te zitten volgende week.

Je moet inderdaad even een adapter kopen - zoiets als dit. Zou de zwaarste variant nemen die je kan v inden. Kan je de UMC gewoon op aansluiten. Kost je minder dan €5. Veel meer dan 10 A zal je toch niet kunnen en willen laden gezien de warmteontwikkeling aan de stekker. Gaat niet snel, maar op vakantie is dat doorgaans niet zo'n probleem.

30160.jpg
 
  • Like
Reactions: Haipac
Misschien een beetje off-topic, op onze volgende vakantiebestemming in Italië hebben ze deze lader. Wie kan me vertellen welk tussenstuk ik nodig heb?
Alvast bedankt! View attachment 285604

Jouw foto (net iets andere stekker) deed me denken aan een foto die ik van een Zwitserse Tesla rijder een paar jaar geleden kreeg...
Met de opmerking dat wind- of zonnestroom beter is dan waterstroom... ;-)

DSC02693.JPG

On topic: Verloopstukjes zoals hierboven getoond zeker meenemen.
Denk evt ook aan rood 32a naar 16a en evt blauwe stekker verloopstukken...
Indien er geen SuCs in de buurt zitten, dan kan een restaurant (rood voor koffie apparaat en/of koelwagens bij laden lossen) of een camping met blauw backup zijn....
 
  • Like
Reactions: Haipac