shthpnz
Member
Die Chinezen toch: een foto met duidelijk 10A op en dan toch in de specificaties spreken van 16A.
Wait and see...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Die Chinezen toch: een foto met duidelijk 10A op en dan toch in de specificaties spreken van 16A.
Thanks, ik heb de TWC al thuis liggen...Even een infocommercial inlassen:
Als het wat voorruit moet gaan, is een slimme lader wel aan te raden. De 3,7 kan dan behouden blijven en een tweede lader geeft het maximaal mogelijke (al wat rest na de andere lader en de overige verbruikers) aan de Tesla. Dat kan met een TWC en maxem, maar dan ben je ruim 1200€ kwijt. De Fivari-SMART is zeker een alternatief. Ulric laadt er op een 3x15A aansluiting zijn 40kWh Zoe en de Tesla elke nacht probleemloos mee op. Als je die TWC nog niet (in bestelling) hebt, is dat een voordelig alternatief.
Op specifieke vraag is heel wat mogelijk.
Zonder aarding wil de Tesla UMC niet laden. (Althans niet enkele jaren terug, getest).Volgens mij is het probleem dat je geen randaarde hebt als je eigen schuco erin zit, ik weet niet hoe de umc daar mee omgaat. Verloopjes die ik gevonden heb kunnen echter max 10 amp laden, voor mij is dit genoeg, ik hoop meer op de skies te staan dan in de auto te zitten volgende week.
Kou kan niet het probleem zijn, supergeleiding heb je bij 0 graden Kelvin.Ik blijf ruzie houden met de TWC.
Gisteravond bij thuiskomst werkte de aankoppeling weer niet.
Witte led, klik na lock, daarna zwart. Niks.
Diverse malen weer geprobeerd zonder resultaat.
Vannochtend weer wat geprobeerd.
UMC erin, direct laden. Snelle wissel met TWC, geen resultaat.
Na enkele malen UMC/TWC wissel pakte de TWC weer.
Laden begon goed op 11kW, maar na uurtje werd deze weer downsized naar 8kW, 12A.
Dit had ik gistermiddag toen de TWC begon te laden na de problemen ook na een tijdje laden.
Na via de app laden stop/start, gaat snelheid weer naar 11kW.
Screenshot van gistermiddag:
View attachment 287338
Als gezegd de UMC start direct. Ook gisteravond een korte SUC sessie verliep goed.
Begint dan toch op een TWC issue te lijken....
Of kan de koude (TWC hangt buiten + eindje vd meterkast) deze problemen veroorzaken? Te dikke stroom?
Blijft dan vreemd dat bij vorige koude golf dit geen problemen opleverde.
Zoals gewoonlijk weer te veel variabelen wat zoeken naar oorzaken beetje lastig maakt.
Draadbreuk is inderdaad waar ik zelf ook aan denk.
Zou nog binnen de garantie moeten vallen.
Komende week maar eens bellen met Tesla.
Ik wil graag een TWC installeren op 3*16a, nu hoor ik dat ik niet elke aardlekautomaat kan gebruiken. Ik kreeg zelfs een losse aardlekschakelaar en groepen geadviseerd, maar dat wordt erg duur. Wie heeft welke automaat (en dan probleemloos natuurlijk).
Thanks
Of een laadstation met DC-leakage protection, zodat een gewone aardlekschakelaar voldoende is.Ik heb inderdaad net zo’n grijs look kabel. Wel 7,5m, dus wellicht wat kwestbaarder.
@Offemar Mijn installateur had eerst een el cheapo (op mijn verzoek + tegen zijn eigen advies in) aardlekautomaat type b. Deze bleek bij installatie direct al stuk.
Wellicht heeft de installateur als reactie toen maar op eigen initiatief ‘zijn eigen merk GE’ als vervanging geinstalleerd. A 600 euro per stuk.
Ja, zo duur zijn ze ook te vinden.
Ik heb hem maar laten zitten. En ik moet zeggen, het is echt een hele mooie + heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Maar een ‘losse’ aardlek van type b is wel verstandig. Ik vermoed dat in je meterkast deze nog niet aanwezig is.
Heb ik al 2× gehad. Beide keren onder garantie vervangen.
Het bleek in beide gevallen dat de communicatie draad tussen twc en auto een wakkelcontact had. Heb in beide gevallen SC gebeld en die keken even mee. Wat steeds wel hielp was de stekker 360° draaien en dan deed ie het weer. Handig, zodat ik zelf het moment van vervangen kon bepalen.