Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Dubbelklikken op het "dak" van de keyfob ontgrendelt bij mij wel degelijk de laadkabel in de auto. Het enige dat mij niet lukt is de laadklep openen als ik wil beginnen met laden. Daarvoor heb ik óf het touchscreen, óf het appje nodig.

Aha, ik ben ook weer bij. Vanochtend eerst één keer dubbelgeklikt op de keyfob: auto open, maar kabel nog vast. Tweede keer dubbelklikken: laadkabel ontgrendelt! :smile:Dat scheelt weer bij het wegrijden. Bij het thuiskomen neem ik niet altijd de tijd om meteen de laadkabel erin te steken, dus ook al klik ik meteen bij aankomst de laadklep open, dan is later toch weer de vergrendelingspal gezakt. Maar ook dat is nu opgelost door 2x te dubbelklikken op de keyfob.

Dan weer een nieuwe vraag: ik laad thuis nu nog aan lolo, en die begint standaard op 6A te laden. De max snelheid neemt dan in een minuutje of wat toe naar 13A (zou eigenlijk 16A moeten zijn maar dat ligt aan de laatste firmware), en ik moet de instelling elke keer met de hand verhogen, anders blijft ie gewoon 6A laden. Ik zit dus elke avond noodgedwongen nog een paar minuten langer in de auto. Nu nog geen straf, maar eens zal het gaan vervelen... denk ik. Iemand dezelfde ervaring?
 
Aha, ik ben ook weer bij. Vanochtend eerst één keer dubbelgeklikt op de keyfob: auto open, maar kabel nog vast. Tweede keer dubbelklikken: laadkabel ontgrendelt! :smile:Dat scheelt weer bij het wegrijden. Bij het thuiskomen neem ik niet altijd de tijd om meteen de laadkabel erin te steken, dus ook al klik ik meteen bij aankomst de laadklep open, dan is later toch weer de vergrendelingspal gezakt. Maar ook dat is nu opgelost door 2x te dubbelklikken op de keyfob.

Dan weer een nieuwe vraag: ik laad thuis nu nog aan lolo, en die begint standaard op 6A te laden. De max snelheid neemt dan in een minuutje of wat toe naar 13A (zou eigenlijk 16A moeten zijn maar dat ligt aan de laatste firmware), en ik moet de instelling elke keer met de hand verhogen, anders blijft ie gewoon 6A laden. Ik zit dus elke avond noodgedwongen nog een paar minuten langer in de auto. Nu nog geen straf, maar eens zal het gaan vervelen... denk ik. Iemand dezelfde ervaring?
Wij hebben een Lolo op de zaak staan. Heb daar laatst voor het eerst geladen: precies hetzelfde gedrag dat jij beschrijft. Heel irritant! En wat een "grootheidswaanzin" van een enkel-fase 16A ladertje om er minuten over te doen om dat dunne stroompje electronen op te bouwen.
 
Wat een achterlijk gedoe zeg, bij de ene netwerkbeheerder kan je wel een 2e aansluiting krijgen en bij de andere weer niet.
Kiezen kan niet, en ik ben helaas aan Stedin gebonden. Gelet de kennelijke negatieve houding daar, die formeel stand houdt tot nog toe, lijkt een formele aanvraag kansloos.
Ga dus maar kijken of ik een goed zijdeurtje kan vinden bij m'n relaties

Toen ik de Stedin belde gaven ze aan dat een tweede aansluiting geen probleem was.
Ik heb er echter vanaf gezien omdat mijn energie verbruik boven de 10.000 per jaar ligt.
De verbruiken worden niet bij elkaar opgeteld op hetzelfde adres. Het opladen van de Tesla zou dan tegen een duur tafief plaatsvinden waardoor mijn besparing op maandelijkse vaste kosten weer teniet werd gedaan.
 
Toen ik de Stedin belde gaven ze aan dat een tweede aansluiting geen probleem was.
Ik heb er echter vanaf gezien omdat mijn energie verbruik boven de 10.000 per jaar ligt.
De verbruiken worden niet bij elkaar opgeteld op hetzelfde adres. Het opladen van de Tesla zou dan tegen een duur tafief plaatsvinden waardoor mijn besparing op maandelijkse vaste kosten weer teniet werd gedaan.
Mij werd door Stedin een maand of 5 geleden verteld dat twee aansluitingen alleen mogelijk was als er ook 2 WOZ objecten zijn.
Nu ben ik blij dat ze het niet toestonden omdat ik toch niet meer dan 3x16A nodig heb thuis.
 
Wij hebben een Lolo op de zaak staan. Heb daar laatst voor het eerst geladen: precies hetzelfde gedrag dat jij beschrijft. Heel irritant! En wat een "grootheidswaanzin" van een enkel-fase 16A ladertje om er minuten over te doen om dat dunne stroompje electronen op te bouwen.
Het probleem zit hem in de Model S die zich niet netjes aan de standaarden houdt.

Dat de Lolo dit wil doen is prima, de Model S had zich gewoon aan de specs moeten houden. De Roadster doet het namelijk prima aan een Lolo.

Ik heb verder een grafhekel aan een Lolo, deze week zag ik er weer twee worden geïnstalleerd als volwaardige laadpunten, maar afgezien van dat ligt dit probleem écht aan de Model S.

Het probleem is hierdoor ook dat Smart Charging met de Model S nog niet kan werken.

Ik heb Tesla hier toevallig gisteren nog een mail over gestuurd en ik kreeg vandaag terug dat er aan gewerkt wordt en er nog geen ETA is.
 
Het probleem zit hem in de Model S die zich niet netjes aan de standaarden houdt.

Dat de Lolo dit wil doen is prima, de Model S had zich gewoon aan de specs moeten houden. De Roadster doet het namelijk prima aan een Lolo.

Ik heb verder een grafhekel aan een Lolo, deze week zag ik er weer twee worden geïnstalleerd als volwaardige laadpunten, maar afgezien van dat ligt dit probleem écht aan de Model S.

Het probleem is hierdoor ook dat Smart Charging met de Model S nog niet kan werken.

Ik heb Tesla hier toevallig gisteren nog een mail over gestuurd en ik kreeg vandaag terug dat er aan gewerkt wordt en er nog geen ETA is.


Volgens mij moet Tesla jou binnekort gaan betalen voor al je adviezen :)
 
Iemand nog tips hoe we de voedingskabels in de keba klemmen aansluiten? Lukt niet om ze open te krijgen...

Ik heb hier ook wel problemen mee gehad in het weekend.
de klemmen zijn zeer stram. ik was er ook eerst te voorzichtig mee en kreeg ze er niet in!
een schroevendraaier van 5mm in de groef onder de klem duwen (zie rode pijl) de schroevendraaier naar beneden trekken en de kabel met behulp van een tang, vrij recht naar beneden in de klem duwen.

het staat ook zo in de handleiding omschreven.
aansluiting keba.jpg
 
Ik heb het niet zelf gedaan, maar volgens de handleiding alleen erin steken:

View attachment 35445
Daar heb ik ook mee lopen knoeien. Ik dacht eerst dat ik in die onderste gaatjes moest peuteren.
Afgelopen weekend nog met de DIP switches liggen spelen. Ik had hem blijkbaar op externe authenticatie gezet zonder dat ik het doorhad. Daarom had ik alleen een rode LED die knipperde.
Nu dus een blauwe (wat betekent wachten op authenticatie). Al eens mijn kaartje gescand en kabel ingestoken en dat werkt toch al.