Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
Oplossing van het opladen (zonder steeds te hoeven swipen) blijkt te kunnen met een software verandering.
Als je aangeeft automatisch te willen gaan laden (zodra de Tesla is aangesloten) vraag dan om de software voor autostart F3. Er is dan geen swipen (om de laadsessie te starten) noodzakelijk of welke handeling dan ook.
Ook kan na (of zelfs tijdens) het laden de sessie worden onderbroken (de LED ring veranderd dan naar rood) maar kan/gaat ook weer gewoon verder als de Tesla weer aangesloten wordt. Stel je de timer in op de Tesla voor 's nachts laden dan werkt dat ook nog!

Het lijkt te goed (en dat is ook zo).
Want, er is met deze software geen back-office mogelijk, althans dat beweerde men. Nu heb ik dus de autostart F3 software erin zitten (en alles lijkt perfect te werken) maar heb ook de back-office in tact gelaten.
Nu vermoed men dat als je een keer per week/maand de kast even swiped je toch nog afrekeningen blijft ontvangen. We zullen zien.

@Fred85D Dit verhaal kom mij bekend voor.
Loopt bij mij via Greenflux, maar heb geen EV-box.
Kreeg ook een software update en moest vervolgens elke keer swipen wat ook ik niet prettig vond.
Zelfde verhaal: 'anders kunnen we niet afrekenen'.
Na mijn repliek dat de gebruiksvriendelijkheid bij mij niet afhankelijk mag zijn van hun boekhouding, hebben ze netjes de oorspronkelijke software terug gezet.
Snap het nu na jouw verhaal: is dus één laadsessie over meerdere dagen.
Zal heel af en toe even bewust 'uit' en weer 'aan' swipen zodat ze kunnen factureren. :)
 
Na wat spitten zijn er een aantal oplossingen op de markt voor kabel management.
Voor 32A zijn de lengtes kort, ik heb alleen tot 10M gevonden. De prijs van de onderstaande eVoReel is $850. Deze zijn specifiek voor laden gemaakt.
upload_2017-11-5_17-12-24.jpeg
upload_2017-11-5_17-7-56.png

Voor 16A lijkt er meer mogelijk, maar zijn niet purpose build, wel met thermische beveiliging. Voorbeeld, 30 M bijna EUR 600

upload_2017-11-5_17-11-50.jpeg
 

Attachments

  • upload_2017-11-5_17-11-36.png
    upload_2017-11-5_17-11-36.png
    42.7 KB · Views: 37
Onze (bovenburen) hebben een Peugeot Partner electric op proef de komende drie maanden. Ze willen graag van onze laadpalen (type-2) gebruik maken. Nu is het bij deze versie van de Peugeot alleen een 220 (schuko) lader meegeleverd. Weet iemand of er een (veilige) kabel bestaat om aan de sluiten op een laadpaal met Mennekes type-2, en aan de auto kant op een Schuko stekker? Ik zie wel de omgekeerde variant voorbij komen....

(edit: het betreft deze auto: Peugeot Partner Electric | Informatie technische gegevens )
 
Onze (bovenburen) hebben een Peugeot Partner electric op proef de komende drie maanden. Ze willen graag van onze laadpalen (type-2) gebruik maken. Nu is het bij deze versie van de Peugeot alleen een 220 (schuko) lader meegeleverd. Weet iemand of er een (veilige) kabel bestaat om aan de sluiten op een laadpaal met Mennekes type-2, en aan de auto kant op een Schuko stekker? Ik zie wel de omgekeerde variant voorbij komen....

(edit: het betreft deze auto: Peugeot Partner Electric | Informatie technische gegevens )
Die pagina laadt helaas niet...
Op de foto's elders op de site lijkt er een Frans type laadkabel in te moeten...

Zoiets: DOSTAR Type 1 - Type 2 Laadkabel 16A 1 fase 6 meter ?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: redevries
Die pagina laadt helaas niet...
Op de foto's elders op de site lijkt er een Frans type laadkabel in te moeten...

Zoiets: DOSTAR Type 1 - Type 2 Laadkabel 16A 1 fase 6 meter ?

Klopt, je dient het webadres in te korten tot Peugeot Nederland | Peugeot Bedrijfsauto's | De officiële site en dan doorklikken naar elektrische bedrijfsvoertuigen.

Range wel niet meer van deze tijden: 170km in allerbeste omstandigheden, dus zo'n 120 in de realiteit.
110 km/h maximum is ook maar zwak...
Acceleratie tussen 3,3 en 4,7 sec van 0 naar 100 km/h is daarentegen dan behoorlijk ludicrous :eek::eek:
Denk dat alle cargoload tegen de achterdeuren gaat plakken als dit klopt... :D:D ( denk eerlijk gezegd dat deze waarden niet kunnen kloppen )

Dit terzijde... .;)
 
Onze (bovenburen) hebben een Peugeot Partner electric op proef de komende drie maanden. Ze willen graag van onze laadpalen (type-2) gebruik maken. Nu is het bij deze versie van de Peugeot alleen een 220 (schuko) lader meegeleverd. Weet iemand of er een (veilige) kabel bestaat om aan de sluiten op een laadpaal met Mennekes type-2, en aan de auto kant op een Schuko stekker? Ik zie wel de omgekeerde variant voorbij komen....

(edit: het betreft deze auto: Peugeot Partner Electric | Informatie technische gegevens )

Ja die bestaat. En die gebruik ik zelf voor het laden van mijn Renault Twizy. Elke Type 2-laadpaal wordt dan voor de Schukostekker geschikt. Met zo'n koppeling moet je er wel voor zorgen dat je de Type 2 laadpaal met een foefje laat denken dat die aangesloten is op een type 2 auto. Voor de start van het laadproces en voor de ontgrendeling. Daarom zitten er dan ook in zo'n Schuko-naar-type 2 stekker een of twee reed-contacten. Die bedien je met een magneetje. Of anders met een sleutel.

Verloop Type 2 naar Schuko contrastekker met ontgrendeling - Laadkabelfabriek
 
  • Like
Reactions: redevries
Klopt, je dient het webadres in te korten tot Peugeot Nederland | Peugeot Bedrijfsauto's | De officiële site en dan doorklikken naar elektrische bedrijfsvoertuigen.

Range wel niet meer van deze tijden: 170km in allerbeste omstandigheden, dus zo'n 120 in de realiteit.
110 km/h maximum is ook maar zwak...
Acceleratie tussen 3,3 en 4,7 sec van 0 naar 100 km/h is daarentegen dan behoorlijk ludicrous :eek::eek:
Denk dat alle cargoload tegen de achterdeuren gaat plakken als dit klopt... :D:D ( denk eerlijk gezegd dat deze waarden niet kunnen kloppen )

Dit terzijde... .;)
Klopt ook niet, want er staat 18,7 tot 19,1 sec van 0 tot 100 km/u
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Klopt ook niet, want er staat 18,7 tot 19,1 sec van 0 tot 100 km/u

Ah, ik zie het al...

UITSTOOT/LUCHTWEERSTAND
Energieverbruik conform NEDC (kWh/100 km) 17,7
CO2-uitstoot (g/km) 0
Luchtweerstand (Cw x A) 0,94
INHOUD LAADRUIMTE
Acceleratie (s) van 0 - 100 km/h3) 3,3 / 3,75) 3,7 / 4,15)
GEWICHT IN KG
Toegestaan belast gewicht 2225 2180

Website is niet helemaal foutvrij te noemen... zie nu dat het bij inhoud laadruimte stond... moet dus kubieke meter zijn... !!

Trouwens bij overzicht elektrische voertuigen staat ook dat het een Parter Electric is...

Blaam voor een merk als Peugeot !!
 
Ja die bestaat. En die gebruik ik zelf voor het laden van mijn Renault Twizy. Elke Type 2-laadpaal wordt dan voor de Schukostekker geschikt. Met zo'n koppeling moet je er wel voor zorgen dat je de Type 2 laadpaal met een foefje laat denken dat die aangesloten is op een type 2 auto. Voor de start van het laadproces en voor de ontgrendeling. Daarom zitten er dan ook in zo'n Schuko-naar-type 2 stekker een of twee reed-contacten. Die bedien je met een magneetje. Of anders met een sleutel.

Verloop Type 2 naar Schuko contrastekker met ontgrendeling - Laadkabelfabriek

Bedankt! Het bedrijf boven ons is van plan om AL het vervoer te elektrificeren. Deze Peugeot wordt alleen ingezet voor transport binnen de gemeente Utrecht en daar is deze range ruim voldoende voor. Ik heb ze vervolgens nog wat hints en tips gegeven waar ze bij een verdere uitrol op moeten letten.

Dit is een bedrijf wil graag milieuverantwoord bezig zijn, maar je ziet dat ze een enorme kennisachterstand hebben. Als dan de Peugeot (huis)dealer met een mooi verhaal komt, gaat dat er in als zoete koek.

Het wordt tijd voor een onafhankelijk kennisportaal om ondernemers te helpen. Zonder belangen van autoleveranciers, energiebedrijven, milieulobby etc. Mocht het er al zijn, dan heb ik het niet gevonden.....
 
Last edited:
Duidelijk waar de prioriteiten liggen.. Kan je je afvragen of je zo'n auto wil kopen nu.
Is een citroen Berlingo misschien interessanter Citroën Berlingo Electric
Zouden overigens ook dezelfde auto's kunnen zijn.

Aan de andere kant, voor ruim 21.000 euro moet je ook niet te veel verwachten. Als het past bij je gebruikspatroon is er niets mis mee.

Ik heb ze ook op de Nissan gewezen: Nissan e-NV200 - Elektrische Bedrijfswagen | Nissan Nu ook 170 NEDC range, maar daar komt binnenkort blijkbaar 100 km bij.
 
Idd: die e-NV200 is niet slecht: een klant van mij heeft zo eentje. Voor mij is het enige nadeel de afwezigheid van een iets snellere lader: 30A enkelfasig lijkt het maximum te zijn. Waar de Leaf een ChadeMo aansluiting heeft, is dat hier niet het geval. Maar goed zo'n snellere laadmogelijkheid hebben de overige kandidaten ook niet. Zoals René zegt: of dat een probleem is, hangt af van het gebruikspatroon.