Firebird
Active Member
Hmm, dacht exact hetzelfde. Precies iemand die hier al 5 jaar actief is... .
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Staat dat paaltje nu laag, of gezichtsbedrogView attachment 324860 View attachment 324858
Na eerst een prototype gemaakt te hebben heb ik door een vriend mijn conversiepaal laten lassen.
Van wallconnector naar paallconnector.
Ongeveer 1 meter van de grond. Hoog genoeg om de kabel op te rollen zonder teveel op te vallen. Kan ook hoger.Staat dat paaltje nu laag, of gezichtsbedrog
Ziet er netjes uit. Zou persoonlijk voor de doorvoer in het metselwerk een mantelbuis gebruiken, beschermt je kabels ook wanneer je deze iets laat uitsteken.Ook maar even mijn thuislaadsetup showen dan.
Een dubbele load-balancing SmartEVSE met vaste kabels: type 2 met chargeport opener voor de Tesla en type 1 voor de Leaf.
Buiten zie je alleen de kabels/stekkers/houders. Aan de binnenmuur hangt de electronica. Onopvallend en gebruikersvriendelijk. En leuk hobbyproject om te knutselen .
View attachment 325881 View attachment 325879 View attachment 325878 View attachment 325880
Ik ga aankomend weekend even weer knutselen, ik laat het weten, ik zal hem even goed op de F zetten.
Ik laat het resultaat weten.
Het weekend werd wat later maar heb vanmiddag alles nog eens nagelopen
De TWC staat op F, als je draait dan voel je weerstand tussen de verschillende opties.
De installateur had dus de netwerkkabel aan de Maxem kant aangesloten op de ETH poort ipv met een groen blokje in port2.
Dit alsnog gedaan maar nog geen resultaat.
Ook na het draaien van de kabeltjes geen succes.
Morgen even met Cohere bellen, volgens de install wizard komt de Maxem ook niet online, terwijl alle lampjes goed branden.
Andere mensen hier die ook een V5 versie van de Maxem hebben?
Zou persoonlijk voor de doorvoer in het metselwerk een mantelbuis gebruiken, beschermt je kabels ook wanneer je deze iets laat uitsteken.
Ja, deze is niet te installeren met de app zoals wel in de gebruiksaanwijzing staat.
Deze kunnen ze alleen op afstand inschakelen bij Cohere.
1,5 maand geleden was het excuus dat de V5 versie zo nieuw was dat ze dit zo wilde doen omdat de hard- en software afwijkt van de de voorgaande versie en dat ze zeker wilde weten dat alles goed werkt.
Telefonische op afstand werkt mijn Maxem geactiveerd. Hiervoor moest ik wel thuis zijn en een aantal grote verbruikers aan en uit zetten om te zien of de Maxem deze wel goed registreerde.
Bedoelde meer een mantelbuis, iets groter dan je kabel.Zoiets?
Ik heb er ondertussen wel het deksel van mijn type 2 kabel er op de stekker gestoken (paste perfect) omdat er wat condensatie ontstond. Blijft nu mooi droog.
View attachment 325943 View attachment 325944 View attachment 325945 View attachment 325946
Let wel goed op dat er geen vocht of ander vuil voor langere tijd in de pinnen van de Type 2 stekker gaat staan.Zoiets?
Ik heb er ondertussen wel het deksel van mijn type 2 kabel er op de stekker gestoken (paste perfect) omdat er wat condensatie ontstond. Blijft nu mooi droog.
View attachment 325943 View attachment 325944 View attachment 325945 View attachment 325946
Let wel goed op dat er geen vocht of ander vuil voor langere tijd in de pinnen van de Type 2 stekker gaat staan.
Condensatie zal je altijd een beetje hebben en dat kan de stekker aan tasten over langere tijd.
Verder leuk verzonnen!
Hoi,
Klopt, de smartEVSE staat idd op 32A ingesteld.
Ik gebruik een evchargeking T2 male/female kabel 3F 32 A - met dus effectief 220 ohm tss aarde en PP.
Mijn meegeleverde Tesla/mennekes laadkabel is precies hetzelfde - ook 3F 32A, 220 ohm weerstand, maar nooit hoger dan 25A thuis.
De laadstroom in de tesla zelf kan ik nooit hoger instellen dan 25A - al dikwijls geprobeerd.
Ja, mijn thuis laadpunt is beschikbaar, maar er is nog nooit gebruik van gemaakt. Voor het laadpunt op de zaak geldt hetzelfde. Stamt toch een beetje uit de pioniersfaseHet zal niet voor iedereen een optie zijn vanwege de verrekening voor de zaak, maar zijn er ook mensen die hun thuis-laadpunt publiekelijk ter beschikking stellen?