Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
En als je het handmatig weer verhoogt onthoudt hij die laatste instelling
Hoe ik het had begrepen was het oorspronkelijke probleem dat de snelheid niet meer naar boven aangepast kon worden, en dat het (verlaagde) amperage voortaan ook het maximum mogelijke was. Zie onderstaande quote:

Daarnaast speelt er een tweede probleem. De auto slaat het amperage waarmee is opgeladen op en maakt daar een chargepoint van. Stel dat je thuis een aantal keer op 6A hebt staan laden met de standaard tesla lader op een 220v contactdoos dan wordt je huis als chargepoint herkend en standaard op 6A MAX ingesteld. Als je vervolgens op dezelfde GPS locatie een zwaardere laadmogelijkheid creeert, zelf heb ik een Keba paal geplaatst, dan blijft de auto het aan die GPS gekoppelde amperage als maximum hanteren. In feite bepaalt het amperage van de eerst laadbeurt dus het maximum voor alle volgende laadbeurten.

ik heb hierover contact met Tesla, gevraagd of ze het chargepoint kunnen restten, nog geen uitsluitsel.

Het veelvuldig gebruik van het woord "maximum" deed mij denken dat het dus niet mogelijk was om, na een keertje verlagen, daarna het nog terug te zetten naar boven.
 
All, sorry, heb het echt geprobeerd te zoeken maar kan het niet vinden. heeft iemand een laadpunt door the new motion laten aanleggen? Kom dan al snel bij de volgende uit:
http://www.thenewmotion.com/shop/laadpunten/icu-tulip/
of:
http://www.thenewmotion.com/shop/laadpunten/icu-compact/

geen ervaring met beiden, of met deze organisatie. Voordeel van de laatste lijkt dat wanneer ik ooit naar een zwaardere aansluiting ga ik naar 22kw kan opschakelen. neem aan dat 22kw wel op 11 kan laden, maar niet andersom...
 
All, sorry, heb het echt geprobeerd te zoeken maar kan het niet vinden. heeft iemand een laadpunt door the new motion laten aanleggen? Kom dan al snel bij de volgende uit:
http://www.thenewmotion.com/shop/laadpunten/icu-tulip/
of:
http://www.thenewmotion.com/shop/laadpunten/icu-compact/

geen ervaring met beiden, of met deze organisatie. Voordeel van de laatste lijkt dat wanneer ik ooit naar een zwaardere aansluiting ga ik naar 22kw kan opschakelen. neem aan dat 22kw wel op 11 kan laden, maar niet andersom...

Op de auto kan je instellen wat je wilt laden - die communiceert met de het laadpunt. Heb zelf een Mennekes Comfort 22kw. Maar stel auto vooralsnog in op 16 amp (11kw). Kan op de Mennekes niets instellen - een Keba heeft daar wel weer switches voor. Al zoekende was mijn conclusie dat partijen als TheNewMotion of Cohere voor privegebruik wieing toevoegen - ik hen geen behoefte aan een partij die mijn verbruik vastlegt. Een tussenmeter is voldoende. Heb ook geen behoefte aan een pas om te laden..Maw - installatie laten uitvoeren door een lokale electro installateur (Homma in Lisse) met ervaring met laadpalen. Ging priima, Voordeel: direct schakelen en niet via een tussenpartij als Cohere etc.
 
Mijn Model S staat nu lekker 3x24A te trekken.

Ik heb met mijn Open EVSE getest en bij mij reageerde de Model S wel op vermogen naar beneden en boven bij stellen? Ik zal het morgen nog eens verder testen.

Heb op 12, 16, 24 en 30A geladen hier en dat werkte allemaal.

Vond 3x24A wel een mooie, hij heeft toch de hele nacht.

Als je het laden live wil volgen: http://energy.widodh.nl/
 
Bij mij was de eerste laadpoging bij het President hotel aan de A2 geen mega succes, amperage ging steeds op en neer. Uiteindelijk handmatig op meen 12 ampère gezet, daarboven was hij de weg kwijt en kreeg je een foutmelding
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    859 KB · Views: 459
Bij mij was de eerste laadpoging bij het President hotel aan de A2 geen mega succes, amperage ging steeds op en neer. Uiteindelijk handmatig op meen 12 ampère gezet, daarboven was hij de weg kwijt en kreeg je een foutmelding
Dan hebben ze lekkere bekabeling daar gebruikt.

Zodra het voltage te ver zakt zal de Model S een voltage verlies zien, dat duidt gewoon op te dunne kabels over een te lange afstand. Erg slordig.
 
Ik heb mijn Keba P20 met vaste kabel met 5x6mm2 laten aanleggen. Stedin heeft de aansluitwaarde nu verhoogd naar 3x35A. Ik heb mijn laadstation nu op maximaal 3x20A staan, dan heb ik nog wat marge voor de apparatuur in huis. Het werkt perfect met de Keba, die overigens als voordeel heeft dat hij op meerdere amperages tot 32A is in te stellen. De auto pakt direct de 3x20A op en laadt dan met 65km/u. Ik wil alleen nog een aparte kWh meter installeren om het verbruik van de auto te registreren zodat ik de kosten aan mijn bv kan factureren. Heb je daar een gecertficeerde meter voor nodig?
 
Mijn Model S staat nu lekker 3x24A te trekken.

Ik heb met mijn Open EVSE getest en bij mij reageerde de Model S wel op vermogen naar beneden en boven bij stellen? Ik zal het morgen nog eens verder testen.

Heb op 12, 16, 24 en 30A geladen hier en dat werkte allemaal.

Vond 3x24A wel een mooie, hij heeft toch de hele nacht.

Als je het laden live wil volgen: http://energy.widodh.nl/
Ben benieuwd waarom het bij jou wel werkt en bij Fuzzylogic niet. Kan je ook testen hoe snel de auto reageert op verandering aangegeven door de laadpaal?
Kan je met de EVSE elk amperage aangeven (10%[FONT=PxC Helvetica,PxC Helvetica][FONT=PxC Helvetica,PxC Helvetica][/FONT][/FONT]pulse duty factor [FONT=PxC Helvetica,PxC Helvetica][FONT=PxC Helvetica,PxC Helvetica][/FONT][/FONT]85% Available current = (% of pulse duty factor) x 0.6 A )
 
Ik heb mijn Keba P20 met vaste kabel met 5x6mm2 laten aanleggen. Stedin heeft de aansluitwaarde nu verhoogd naar 3x35A. Ik heb mijn laadstation nu op maximaal 3x20A staan, dan heb ik nog wat marge voor de apparatuur in huis. Het werkt perfect met de Keba, die overigens als voordeel heeft dat hij op meerdere amperages tot 32A is in te stellen. De auto pakt direct de 3x20A op en laadt dan met 65km/u. Ik wil alleen nog een aparte kWh meter installeren om het verbruik van de auto te registreren zodat ik de kosten aan mijn bv kan factureren. Heb je daar een gecertficeerde meter voor nodig?

Voor verrekening heb je een MID goedgekeurde meter nodig. In jouw geval een 3-fase. Zie b.v.:

133120215 EcoCount 5(65) MID 3 fase 4-dr kWh mtr S0 DIN rail


Hager groepenkast kWh-meter EC364M bestellen webwinkel GROEPENKAST | ABB | HAGER | AANBIEDING

Zijn ook nog wel goedkoper te vinden.

Suc6.
 
Ik wil alleen nog een aparte kWh meter installeren om het verbruik van de auto te registreren zodat ik de kosten aan mijn bv kan factureren. Heb je daar een gecertficeerde meter voor nodig?

Bij mij zit deze voor de Keba (vandaag opgehangen): 3 fase kWh meter 80A LCD kwh meter kwh meters kwh meters en kwh meters

Niet MID gekeurd, maar ik kan ook niet terugvinden dat dat door de Belastingdienst gevraagd wordt. Als het gedeclareerde bedrag in lijn ligt met het aantal gereden kilometers zullen ze niet snel moeilijk doen. Vergeet niet dat het met een MID meter heel eenvoudig is om te frauderen door een tweede auto te laten laden.
 
Last edited:
Is mij nog niet gelukt. Ziggo vereist ook de invoer van een gebruikersnaam, naast een paswoord. De Model S kent die optie niet.. Zal nog eens zoeken naar een oplossing.

Is dat niet gewoon een webpagina waarin je dat moet invoeren? Waarschijnlijk geen wachtwoord op netwerknivo. Hoe dan ook lijkt mij dat dit alleen werkt als je stilstaat. Zo snel schakelen tussen netwerken als je rijdt lijkt mij niet te werken. Maar benieuwd naar de praktijkervaringen.
 
Bij mij zit deze voor de Keba (vandaag opgehangen): 3 fase kWh meter 80A LCD kwh meter kwh meters kwh meters en kwh meters

Niet MID gekeurd, maar ik kan ook niet terugvinden dat dat door de Belastingdienst gevraagd wordt. Als het gedeclareerde bedrag in lijn ligt met het aantal gereden kilometers zullen ze niet snel moeilijk doen. Vergeet niet dat het met een MID meter heel eenvoudig is om te frauderen door een tweede auto te laten laden.

Deze is dus niet gecertificeerd / MID goedgekeurd. Niet geschikt als je hem wilt gebruiken voor doorbelasting privé gemaakte (stroom)kosten naar zaak.
 
Is mij nog niet gelukt. Ziggo vereist ook de invoer van een gebruikersnaam, naast een paswoord. De Model S kent die optie niet.. Zal nog eens zoeken naar een oplossing.
Gaat niet werken, Ziggo gebruikt MS-CHAPv2 voor hun authenticatie en dat wordt door de Model S niet ondersteund.

Hiermee gebruik je certificaten aan beide kanten en dat werkt niet. De S ondersteund alleen WEP danwel WPA(2).

Deze is dus niet gecertificeerd / MID goedgekeurd. Niet geschikt als je hem wilt gebruiken voor doorbelasting privé gemaakte (stroom)kosten naar zaak.
Hoe zie je op de meter dat hij MID gekeurd is en hoe weet je zeker dat het moet?

Ik heb ook geen MID meter, maar belast wel door. Als het maar strookt met de kilometers lijkt het me geen probleem. Moet de eerste inspecteur ook nog vinden die naar zulke details gaat vragen.
 
Gaat niet werken, Ziggo gebruikt MS-CHAPv2 voor hun authenticatie en dat wordt door de Model S niet ondersteund.

Hiermee gebruik je certificaten aan beide kanten en dat werkt niet. De S ondersteund alleen WEP danwel WPA(2).

Hoe zie je op de meter dat hij MID gekeurd is en hoe weet je zeker dat het moet?

Ik heb ook geen MID meter, maar belast wel door. Als het maar strookt met de kilometers lijkt het me geen probleem. Moet de eerste inspecteur ook nog vinden die naar zulke details gaat vragen.

Had het een pagina terug al geplaatst: 2 links naar MID goedgekeurde meters. Dikke kans dat je in de praktijk 'wegkomt met een niet goedgekeurde' meter maar waarom zou je het risico willen lopen voor eeen paar tientjes?


133120215 EcoCount 5(65) MID 3 fase 4-dr kWh mtr S0 DIN rail


Hager groepenkast kWh-meter EC364M bestellen webwinkel GROEPENKAST | ABB | HAGER | AANBIEDING