Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
View attachment 38726

Dit is een verloop van type 2 naar chademo. Is dit ook andersom niet mogelijk? Hier zouden we dus ook op palen kunnen laden die een chamedo aansluiting hebben? Of kan het niet andersom?

kan je ook niet omzetten met een eenvoudige verloop, noch in de ene, noch in de andere richting.
CHAdeMO is DC (gelijkstroom), type2 is AC, (wisselstroom).


Tesla is een buitenbeentje, Tesla kan ook DC laden (Superchargers) door de interne lader (AC-DC omvormer) te bypassen.
Dat is geen standaard. Maar wel de reden waarom Tesla (enkel voor ModelS, X, E ) wel een "verloop" kan maken.

(ter info : de stekker van Tesla is ook geen standaard stekker, maar heeft enkele extra uitsparingen waardoor een Superchargerstekker niet op een standaard type-2-Mennekes past.)
 
Is niet nodig, je hebt enkel een type 2 kabel nodig.

De UMC wil je daar niet tussen hebben zitten.

Ik denk dat @dutchie vraag is waarom tesla niet standaard een type 2 kabel meelevert. Met wat je nu krijgt kun je in principe alleen thuis uit de voeten. Terechte vraag, hun overweging zou kunnen zijn dat je voor publiek laden gebruik kunt maken van superchargers. De rest is jouw probleem.
 
Ik denk dat @dutchie vraag is waarom tesla niet standaard een type 2 kabel meelevert. Met wat je nu krijgt kun je in principe alleen thuis uit de voeten. Terechte vraag, hun overweging zou kunnen zijn dat je voor publiek laden gebruik kunt maken van superchargers. De rest is jouw probleem.
Ik zie in de vraag: "Een adapter voor de UMC"

Overigens kan je tegenwoordig bij het bestellen van de S direct een Type 2 kabel mee bestellen.

Ik blijf er bij dat Tesla die hele UMC niet standaard moet leveren en mensen gewoon een Type 2 kabel moet geven. Dit schiet echt niet op zo als iedereen maar met verloopstukjes wil spelen.
 
Voor je Tesla op te laden ga je dan een laadstation nodig hebben. Maar daar is hier voldoende info over te vinden. Om 100 km/u op te laden heb je wel 3x32A nodig. Maar met 3x26A zit je nog aan 80 km/u.
Met 26A kom ik ook al over de 100km/u:biggrin:
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    97.9 KB · Views: 287
Met 26A kom ik ook al over de 100km/u:biggrin:
Ideal Range ja. Wij denken in typical range ;)

Ik ben ook érg blij met mijn 3x30A thuis (nu even 3x26A). Ik heb mijn laadstation expres op 3x30A staan omdat de verlichting in mijn schuur het automaat deelt met mijn laadstation.

Gisteren kwam ik terug van een rit van 220km met daarna nog even wat lokale ritjes waardoor ik zo'n 260km gereden had. Mijn vriendin moest 2 uur later al weer weg voor nog eens 160km, dus toen was ik erg blij dat ik thuis zo snel kon laden. Anders had ze dinosaurussap moeten verbranden.
 
Ideal Range ja. Wij denken in typical range ;)

Ik ben ook érg blij met mijn 3x30A thuis (nu even 3x26A). Ik heb mijn laadstation expres op 3x30A staan omdat de verlichting in mijn schuur het automaat deelt met mijn laadstation.

Gisteren kwam ik terug van een rit van 220km met daarna nog even wat lokale ritjes waardoor ik zo'n 260km gereden had. Mijn vriendin moest 2 uur later al weer weg voor nog eens 160km, dus toen was ik erg blij dat ik thuis zo snel kon laden. Anders had ze dinosaurussap moeten verbranden.



hier idem. Heb geen eigen parkeer plek, dus parkeer de S ook weleens dubbel op ons hofje. Dan Super blij met 3x30a laden! Gisteren eerst 200km gereden. Daarna 3x demoritjes (die zijn slecht voor gebruik ). Gister avond weer 250km weggereden. Fijn dat ik dan thuis even snel bij kan laden.
 
Grens aan lengte verlengkabel ?

Voor vakantiehuisjes zonder laadmogelijkheid wil ik een 3 x 2,5 mm2 Neopreen verlengkabel meenemen. Liefst zo lang mogelijk - geeft meer flexibiliteit. Weet iemand wat de grens is qua lengte ? 25 meter zal geen probleem zijn voor zover ik terug kan vinden. Maar heeft iemand ervaring met langere lengtes: 40 meter, 50 meter ?
 
Iedereen al op de hoogte van deze firmware update voor de Keba's?
Ik heb dit probleem zelf. Hij valt steeds zomaar uit. Heel irritante ontdekking 's.ochtends.
Als je ook code rood-blauw-blauw-rood krijgt kan dit je helpen. ( in mijn vorige post had ik de volgorde van de kleuren verkeerd)

Ik heb alleen nog geen bericht hoe keba de firmware erop gaat zetten...

Hello!

The problem is a smartmeter problem. Inside the wallbox you have an smartmeter chip. A restart solves this problem.

Witch firmware version do you have and witch product ID? I can help you! :biggrin:

Nico
 
Gisterenavond (zaterdag) thuis gekomen met nog 45km typical range over. Auto aan de laadpaal (ICU Compact via the New Motion). Na 10 minuten check ik nog even via de app of het laden goed gaat. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Melding is "Check Charger power". Dus ik kijken wat er aan de hand is, maar kan niks ontdekken. Meterkast Ok, maar laadpaal geeft geen reactie meer. Auto en laadpaal weigeren vervolgens om de kabel te ontgrendelen. Dus ik bellen met de storingsdienst maar die deden niet meer dan telefoonnummer en klacht noteren. Vanochtend wederom gebeld. Paal blijkt onbereikbaar en sinds de aansluiting al niet in contact te staan met de backoffice. Dus kunnen ze op afstand niks doen. Maandagochtend op z'n vroegst kan een monteur deze kant op komen.
Ik ben op z'n zachts gezegd zeer ontevreden over de service van The New Motion.
Zit nu met een lege auto en een kabel die zowel aan de autokant als de paal kant is vergrendeld en onmogelijk los te krijgen is.
Ik kan Tesla bellen om de vergrendeling aan de auto kant op een of andere manier te verbreken, maar dan heb ik geen kabel om elders op te laden.
Daarnaast is de range inmiddels gezakt tot 35km...

Je zou bijna terug verlangen naar een dikke diesel....:crying:

Mochten er nog slimmeriken zijn met goede ideeën... ik houd me warm aanbevolen.
 
Voor vakantiehuisjes zonder laadmogelijkheid wil ik een 3 x 2,5 mm2 Neopreen verlengkabel meenemen. Liefst zo lang mogelijk - geeft meer flexibiliteit. Weet iemand wat de grens is qua lengte ? 25 meter zal geen probleem zijn voor zover ik terug kan vinden. Maar heeft iemand ervaring met langere lengtes: 40 meter, 50 meter ?

Ik heb eentje van 40m en die werkt zonder problemen.