Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Charging infrastructure (Thuis laden)

This site may earn commission on affiliate links.
3x32A komt binnen. En laadstation staat op 3x25A afgesteld. Als het echt moet kan ik met de JuiceBooster wel aan 3x31A, want mijn laadstation is aangesloten met een gewone krachtstroomstekker.
Lekstroom type B.

Misschien later nog een verzwaring, maar ik denk eerder aan smart-charging, moest er nog iets elektrisch bijkomen.
 
Hi

Is er iemand die een Keba KeContact P20 heef staan? tevreden mee? Ervaring met de ethernet interface die er op zit?

Everyone else : Ben op zoek naar een laadpaal die "open" genoeg is zodat die in de domotica omgeving van het huis kan geïntegreerd worden. De Mennekes toestellen hebben RS485 aan boord, maar communiceren enkel met een Mennekes controletoestel. EV-Box heeft een GSM interface, maar denk dat die niet open is. OpenEVSE is misschien het meest flexibel maar heb geen tijd om dat allemaal zelf in elkaar te zetten. Zijn er andere merken laadzuilen die in beschouwing te nemen zijn?
 
Hi

Is er iemand die een Keba KeContact P20 heef staan? tevreden mee? Ervaring met de ethernet interface die er op zit?

Everyone else : Ben op zoek naar een laadpaal die "open" genoeg is zodat die in de domotica omgeving van het huis kan geïntegreerd worden. De Mennekes toestellen hebben RS485 aan boord, maar communiceren enkel met een Mennekes controletoestel. EV-Box heeft een GSM interface, maar denk dat die niet open is. OpenEVSE is misschien het meest flexibel maar heb geen tijd om dat allemaal zelf in elkaar te zetten. Zijn er andere merken laadzuilen die in beschouwing te nemen zijn?

Als je niet wilt solderen kun je eens bij Fuzzylogic checken, die verkoopt/verkocht een geassembleerde en geteste smart-EVSE module voor op een DIN rail (bijv in de groepenkast). Niet helemaal plug-en-play, je moet er componenten bij aanschaffen (zoals contactor/magneerschakelaar, type 2 connector etc), maar het is dan in elk geval wel zo'n beetje een soldeer-vrij project geworden, en je hebt de vrijheid om bijv. de firmware aan te (laten) passen op wat jij wilt.

Ik heb zelf net mijn aansluiting naar 3x25A laten omzetten (van 1x35A) en ga binnenkort deze module gebruiken. Buiten aan mijn gevel komt dan alleen een type-2 stopcontact, geen kastje.

link naar originele topic
 
Last edited:
Als je niet wilt solderen kun je eens bij Fuzzylogic checken, die verkoopt/verkocht een geassembleerde en geteste smart-EVSE module voor op een DIN rail (bijv in de groepenkast). Niet helemaal plug-en-play, je moet er componenten bij aanschaffen (zoals contactor/magneerschakelaar, type 2 connector etc), maar het is dan in elk geval wel zo'n beetje een soldeer-vrij project geworden, en je hebt de vrijheid om bijv. de firmware aan te (laten) passen op wat jij wilt.

Ik heb zelf net mijn aansluiting naar 3x25A laten omzetten (van 1x35A) en ga binnenkort deze module gebruiken. Buiten aan mijn gevel komt dan alleen een type-2 stopcontact, geen kastje.

link naar originele topic

Interesting. Het enige wat ik niet vermeld heb is dat de oplossing IP54 moet zijn, want ik heb een scheidingstransfo nodig (zit op oud netwerk met lijnspanning van slechts 230V) en die wil ik buiten plaatsen omwille van volume maar ook geluidsoverlast daarvan.
 
Interesting. Het enige wat ik niet vermeld heb is dat de oplossing IP54 moet zijn, want ik heb een scheidingstransfo nodig (zit op oud netwerk met lijnspanning van slechts 230V) en die wil ik buiten plaatsen omwille van volume maar ook geluidsoverlast daarvan.

Die module en andere componenten kun je prima in een weersbestendig kastje monteren. Zie bijvoorbeeld hier voor een idee van Wido. Ik heb zelf de onderdelen voor het smart chargen gewoon in een groepenkast in de meterkast gemonteerd, alleen de socket zit buiten.
 
Ik heb een installatie voor mijn Zoe, maar enkelfasig. Daarvoor volstaat een type A. Mijn installatie werd dus met een A goedgekeurd.

Maar we hebben het hier over een 3 fase oplossing, dus type B..... vandaar mijn input.
Enkelfasig mag idd type A zijn, maar dat is voor de Tesla niet zo bruikbaar.....

Dus nogmaals... ik ben nieuwsgierig naar de oplossing van Renault in België, aangezien ze bij 3 fasen een type B verplicht stellen terwijl die in België niet toegestaan lijkt....
 
Last edited:
Heb sinds gisteren problemen met de Keba P20. Stopt om de 5 minuten met laden. Volgens Cohere moet ik een software update doen. Raar unit heeft 6 weken prima gewerkt en nu dus helemaal niet meer bruikbaar. Unit geeft blauwe rode foutmelding.
Heeft iemand ook deze ervaring. Tesla heeft recentelijk geen update gehad.
ImageUploadedByTapatalk1415992839.377275.jpg
 
Weet er iemand of er een opzetstuk of verloopkabel bestaat om een type 2 kabel te gebruiken voor een type 1 auto?

Ik heb een Keba met vaste kabel voor mijn Tesla en wil nu een tweede auto type 1 opladen..

Heb het wel al gezien (Q-park aan het Brusselse zuidstation had zo een te leen), maar weet niet waar je het koopt.
Misschien bij Loek?
 
Heb sinds gisteren problemen met de Keba P20. Stopt om de 5 minuten met laden. Volgens Cohere moet ik een software update doen. Raar unit heeft 6 weken prima gewerkt en nu dus helemaal niet meer bruikbaar. Unit geeft blauwe rode foutmelding.
Heeft iemand ook deze ervaring. Tesla heeft recentelijk geen update gehad. View attachment 63625

Is een bekend probleem. Heb ik ook gehad. Maar als Cohere je installatie heeft gedaan lossen ze dat zo voor je op. Moet wel op locatie gebeuren, maar binnen 15 minuten geregeld.

Lees ook dit "draadje" over dit probleem: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/29932-Laadproblemen-op-de-Keba
 
Wij waren vorig weekend gedwongen om bij te laden, en hadden Ikea Gent daarvoor gekozen.
Was me dat eventjes een afgang, zeg! We kwamen hoogstens aan 12 km/u, nochtans als enige aan de palen.
Zouden ze bij Ikea het vermogen van hun laadcircuit laten zakken tijdens sluitingsdagen misschien? Of is dit slakkengangetje normaal bij hen (ook aan andere Ikea's)?

Bovendien is daar geen zak te zien of te beleven op een zondag. Alleen enge leegte en stilte. Ons zien ze daar in ieder geval niet meer!
 
Al een paar keer proberen te laden bij Ikea Hognoul via een smsje maar dat lijkt nooit te willen lukken... Bellen met "theplugincompany" levert alleen het antwoord op "als u een abonnement afsluiten wil, kan ik de laadpaal starten. De smsdienst lijkt niet te werken" Noch mijn Tesla pas, noch mijn Teslaclub (bluecorner) pas werkt daar... Heb jij dan ook nog een plugin abo? Of werkt de smsdienst bij jou wel?
 
Al een paar keer proberen te laden bij Ikea Hognoul via een smsje maar dat lijkt nooit te willen lukken... Bellen met "theplugincompany" levert alleen het antwoord op "als u een abonnement afsluiten wil, kan ik de laadpaal starten. De smsdienst lijkt niet te werken" Noch mijn Tesla pas, noch mijn Teslaclub (bluecorner) pas werkt daar... Heb jij dan ook nog een plugin abo? Of werkt de smsdienst bij jou wel?
Het lukt met de TNM kaart, maar je moet die voorafgaandelijk door hen laten activeren voor de Ikea-palen.
 
Al een paar keer proberen te laden bij Ikea Hognoul via een smsje maar dat lijkt nooit te willen lukken... Bellen met "theplugincompany" levert alleen het antwoord op "als u een abonnement afsluiten wil, kan ik de laadpaal starten. De smsdienst lijkt niet te werken" Noch mijn Tesla pas, noch mijn Teslaclub (bluecorner) pas werkt daar... Heb jij dan ook nog een plugin abo? Of werkt de smsdienst bij jou wel?

Je moet inderdaad een Belgisch gsm-abonnement hebben. (gelukkig is dat nog niet geregionaliseerd)
Heb zo eens Noren onderweg naar Parijs uit de nood geholpen.