Kost bijna 800 euro ex BTW, installatie komt er apart bij a ruim 200 euro. En je moet een slim laadpunt hebben.Hebben jullie dit gezien:
Maxem Smart Charging van Elektrische Autos | Cohere
Iemand al ervaring mee?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kost bijna 800 euro ex BTW, installatie komt er apart bij a ruim 200 euro. En je moet een slim laadpunt hebben.Hebben jullie dit gezien:
Maxem Smart Charging van Elektrische Autos | Cohere
Iemand al ervaring mee?
Komt dan met laadpaal erbij in de buurt van de prijs van de Hager Witty oplossing, die kost 250 voor de smart module en 1650 voor het laadpunt (module werkt alleen met dat laadpunt) excl. BTW en installatie.Kost bijna 800 euro ex BTW, installatie komt er apart bij a ruim 200 euro. En je moet een slim laadpunt hebben.
Kost bijna 800 euro ex BTW, installatie komt er apart bij a ruim 200 euro. En je moet een slim laadpunt hebben.
ICU Compact (met nieuwe loadbalancing firmware) icm. Slimme meter release 4 moet dit ook kunnen. Volgende maand wordt mijn ICU geupdated, dus dan zal ik het beleven....
10 seconden is waarschijnlijk te lang voor automaten, misschien dat het met smeltzekeringen nog net gaat...? 80 euro kost het vervangen van zo'n smeltzekering...Ben wel benieuwd hoe dat gaat werken. Een DSMR 4 meter stuurt eens per 10 sec. een 'telegram' via de P1 poort met huidige verbuik etc. Bij overbelasting boven de aansluitwaarde zou 10 seconden best lang genoeg kunnen zijn om de hoofdautomaat uit te schakelen. Misschien dat via andere interface (knipperende LED?) sneller is vast te stellen dat het verbruik boven de grens uitkomt?
Ben wel benieuwd hoe dat gaat werken.
Ben wel benieuwd hoe dat gaat werken. Een DSMR 4 meter stuurt eens per 10 sec. een 'telegram' via de P1 poort met huidige verbuik etc. Bij overbelasting boven de aansluitwaarde zou 10 seconden best lang genoeg kunnen zijn om de hoofdautomaat uit te schakelen. Misschien dat via andere interface (knipperende LED?) sneller is vast te stellen dat het verbruik boven de grens uitkomt?
Ik heb al gezocht, maar in dit mooie grote forum is nauwelijks iets terug te vinden!
Ik heb een ICUcompact hangen met een vaste kabel. Mijn Tesla heb ik dinsdag gekregen en ik loop hier tegenaan.
Het aan de lader hangen gaat prima, maar hoe krijg ik 's-ochtends de connector het makkelijkst uit de auto.
Nu kom ik aanlopen, auto gaat open. Haal mijn pas langs de lader, laden stopt. Dan krijg ik de connector er nog niet uit.
Doe dan de deur open en druk op de open chargeport button en even later lukt het me dan om de connector te ontkoppelen!
Kan dit misschien makkelijker? Of doe ik iets verkeerd? Moet ik misschien een chargeport-opener bestellen.
En de connector gaat een beetje stroef uit de auto, moet ik dit mogelijk smeren?
Excuses voor deze Tesla for Dummies vraag
1. Heul simpel: dubbelklikken op het dakje van je key-fob
Dit werkt niet altijd. Als ik na een nacht laden bij de auto kom, moet ik eerst een portier openen voordat dubbelklikken op het dak werkt.1. Heul simpel: dubbelklikken op het dakje van je key-fob
2. Geen ervaring met smeren van de connector, wie weet kan Loek/laadkabel winkel er iets over zeggen?
Dit werkt niet altijd. Als ik na een nacht laden bij de auto kom, moet ik eerst een portier openen voordat dubbelklikken op het dak werkt.
Even op de chargeportopener van FuzzyLogic doet ook de job. (in plaats van deur openen)
Tsja wat is stroef? Het kan in het begin wel onhandig of stroef gaan om de kabel aan te koppelen maar als na een tijdje gebruik het plastic wat ingesleten is moet dat wel beter worden. Je zou eventueel eens een beetje vaseline kunnen proberen maar ik betwijfel of dat genoeg helpt.2. Geen ervaring met smeren van de connector, wie weet kan Loek/laadkabel winkel er iets over zeggen?
Hebben jullie dit gezien:
Maxem Smart Charging van Elektrische Autos | Cohere
Iemand al ervaring mee?
Ik wil er ook nog wel een ...
En dat lijkt me maar goed ook !