Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_4588.JPG
Een aantal posts terug ter sprake geweest. Nog bedankt voor de tip.
 
Ik heb een keer overnacht bij Pullman Eindhoven, toen nog zonder Destination Charger, maar het parkeren is daar 25 euro per nacht. Ik ben in Europese hoofdsteden geweest waar de parkeergarage van het hotel een stuk goedkoper is, dus zo'n bedrag in Eindhoven vragen vond ik wel bijzonder.

Heb 'm toen maar op het parkeerterrein achter het hotel (Tramstraat) neergezet, wat in de praktijk net zo ver lopen is, maar dat is maar 7,50 euro per dag. Daar is alleen geen laadpaal. Maar goed, Pullman zelf had dus ook nog geen laadpaal toen ik er overnachtte, dus dat maakte de keuze wat makkelijker :)

Heb helaas geen idee waar de Destination Charger zich bevindt. Kon het alleen niet laten om even mijn ongenoegen hier te uiten over hun parkeertarieven...
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
Ik heb nog een vraagje over de tesla charger bij Pullman in Eindhoven, is dit in de ondergrondse P1 of de bovengrondse P2, zie die specificatie niet op de tesla site staan.
Tesla charger (2 stuks) zitten in de ondergrondse P1. Mooie ruime plekken en een stuk comfortabeler inrijden dan de tegenover gelegen publieke parking (zeker met 21 inch) Overigens is parkeren en laden gratis als je een suite boekt:cool:
 
Er was gelukkig nog een plaats vrij, de andere twee bezet door niet elektrische voertuigen.

Grappig.Wij waren er eerder dan jij en toen was jouw plek ook bezet, en wel door een ladende PHEV. Die plaats is de courtesy plaats waar Tesla een lader heeft opgehangen die ook gebruikt kan worden door andere (semi) EV's met type 2 aansluiting.

Op het moment dat jij aankwam stond onze Tesla wat verder in de garage. Ik ben bij de receptie langs gegaan waar men mij vertelde dat ze geen plekken kunnen "reserveren". Ik wees er op dat er in de garage nog diverse plekken vrij waren en dat het wellicht niet zo heel goed zichtbaar is. Daarbij deed ik de suggestie om de Tesla vakken rood te verven, al dan niet met logo, en de rechtse groen. Zoals ook bij VdV Haarlem het geval is. Men heeft een notitie gemaakt.
De vorige keer stond er geen enkele auto en toen was het handig. Nu het toch weer een kansspel zal zijn of er eentje vrij is doen we volgende keer de extra moeite niet meer (die ongelukkige éénrichtings centrum ring) en gaan we wel (weer) in de Mathilde garage staan.

Verder denk ik dat de Duitse BMW er wel overnacht heeft en wie weet hoe lang hij die plek nog bezet zal houden als hij hotelgast is.
IMG_4634.JPG


Maar leuk dat je er ook was en gelukkig dat er voor jou wel een plaatsje vrij was. Jij komt van verder dan wij.

Overigens was het in- en uitrijden toch niet zo lastig?

Een goed weekend,

Hans
 
Er was gelukkig nog een plaats vrij, de andere twee bezet door niet elektrische voertuigen.

Ook hier: zou het niet handiger zijn om de laders niet naast elkaar te plaatsen maar een aantal plaatsen uit elkaar ?
Dat vergroot de kans dat je kan parkeren op een plek binnen het bereik van de lader+kabel.
Het wordt dan wel diffuser welke plekken vrijgehouden moeten worden (en of ze wel vrijgehouden moeten worden) voor EV's dus in drukke garages werkt dat wellicht niet.