Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga volgende week voor het eerst op één dag ruim 400km rijden en ik besef me dat ik dat echt niet met een volle accu ga redden.

Ik neem aan dat je niet zonder tussenstops 400 km gaat rijden.. ik zou zeker op de lokaties waar je heen gaat kijken naar laadmogelijkheden.. Shell/NewMotion app werkt daar prima voor.. . daarnaast valt het op dat steeds meer bedrijven laadpalen voor gasten hebben staan.. al kan je maar een uurtje bijladen... Dan heb je Fastned altijd nog als plan B. Hier geldt het omdenken - je laast als je stil staat/tijd hebt - ook al is dat na de eerste 100 km.
 
Het valt me op dat het aantal SuC's in BE procentueel veel hoger is dan in NL. Zou dat te maken hebben met het feit dat in NL zo'n goed netwerk aan lokale oplaadpalen en Fastned oplossingen heeft? Mijn ervaring is dat DC laders en lokale laders in BE toch minder wijd verspreid zijn.
 
Het valt me op dat het aantal SuC's in BE procentueel veel hoger is dan in NL. Zou dat te maken hebben met het feit dat in NL zo'n goed netwerk aan lokale oplaadpalen en Fastned oplossingen heeft? Mijn ervaring is dat DC laders en lokale laders in BE toch minder wijd verspreid zijn.

Of dat voor ons reislustige Nederlanders BE een logische eerste stop op weg naar het zuiden is ?
 
  • Like
Reactions: S-19910
Het valt me op dat het aantal SuC's in BE procentueel veel hoger is dan in NL. Zou dat te maken hebben met het feit dat in NL zo'n goed netwerk aan lokale oplaadpalen en Fastned oplossingen heeft? Mijn ervaring is dat DC laders en lokale laders in BE toch minder wijd verspreid zijn.
Is een momentopname.
Ik denk dat er nog wel een post op dit forum te vinden is waarin de Belgen klaagden dat Nederland meer SuC's had dan België.
Op zich niet zo spannend, als er maar voldoende zijn?
 
  • Like
Reactions: Lihapiirakka
98478D8B-A3AB-461D-86E2-80EC90E1BC96.jpeg
Helemaal vol in Dordrecht, allemaal lege auto’s die al vol zijn (grote stilte). Ik hoop van harte dat die overstay boete hier wordt toegepast!
 
Vandaag langsgereden aan het Boothotel Normandie in Oostduinkerke/Koksijde en er is een laadpaal geplaatst op de parking voor het gebouw. Twee parkeerzones groen gemarkeerd voor opladen elektrische voertuigen.
Weer een stap in de goede richting... . :)

Geen foto kunnen nemen wegens geen tijd om te stoppen ( druk druk aan het werk o_O ) en dus voor de niet bekenden met het hotel deze sfeerbeelden ( zonder laadpaal )

2272439291_043c6bf46c_b.jpg


Uit de oude doos:

Normandie3.jpg


Xavier
 
Ik zie hier soms SuC laadvermogens van boven de 100 kW. Ik haal nooit meer dan 92. Ook niet bij een trip door Frankrijk, waar ik altijd alleen stond. Is meer dan 92 voor jullie ook uitzonderlijk, of ligt het aan mij? Type batterij? Pech met het tijdstip? Toevallig toch zwakkere SuC’s? Omdat het altijd 92 is lijkt het mij op een begrenzing.
Wagen is steeds warm en minder dan 20% SoC.
 
Ik zie hier soms SuC laadvermogens van boven de 100 kW. Ik haal nooit meer dan 92. Ook niet bij een trip door Frankrijk, waar ik altijd alleen stond. Is meer dan 92 voor jullie ook uitzonderlijk, of ligt het aan mij? Type batterij? Pech met het tijdstip? Toevallig toch zwakkere SuC’s? Omdat het altijd 92 is lijkt het mij op een begrenzing.
Wagen is steeds warm en minder dan 20% SoC.
Als de auto na een stevige rit een warme tot zeer warme accu heeft kan ie het laadvermogen knijpen om oververhitting te voorkomen. Je hoort de koelventilatoren van de auto dan heel goed werken.
Je kan het snel weten door een keer op een rustig tijdstip bijna leeg en na een korte rit bij een SuC te laden. Neem dan een SuC die recent is opgeleverd. De eerste SuC laadden niet sneller dan 90 kW. SuC Zevenaar was daar een voorbeeld van.
 
Er zijn redelijk wat factoren, maar als je echt nooit boven de 92 kW uitkomt, is dat wel vreemd. De 90 kWh accu is wel net iets anders dan mijn 85 kWh versie, maar ik kan echt aardig hard in Duitsland hebben gereden en als ik dan met een lage SoC (dus <20%) aan de Supercharger aankoppel, zit hij binnen 1 minuut bijna altijd op 110+ kW (meestal zo 116 a 118 kW).

Bij lage temperaturen/koude accu (dus als er nog amper mee is gereden) wil hij wel eens wat langzamer starten. Maar verder is het dus vrijwel altijd 110+ kW, in zo'n beetje elke omstandigheid.
 
Deze week een paar keer op gelet en niet gehoord. ‘s Morgens om 7 uur na een rit van 35km met minder dan 20% SoC. Zou ideaal moeten zijn om hoge laad snelheden te halen
Je kunt als je bij een SuC aan het laden ben Tesla service bellen. Die kunnen meekijken of er iets is dat een beperking van de laadstroom veroorzaakt. Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een SeC gaan.