Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Als de auto na een stevige rit een warme tot zeer warme accu heeft kan ie het laadvermogen knijpen om oververhitting te voorkomen. Je hoort de koelventilatoren van de auto dan heel goed werken.
Je kan het snel weten door een keer op een rustig tijdstip bijna leeg en na een korte rit bij een SuC te laden. Neem dan een SuC die recent is opgeleverd. De eerste SuC laadden niet sneller dan 90 kW. SuC Zevenaar was daar een voorbeeld van.
Wim, taal politie.....Je kunt (stam plus T) Je kan is Noord Hollands "slang" wat helaas breed uit geaccepteerd is.......Maar jij van de oude correcte stempel zou beter moeten weten toch? :rolleyes:

Edit: en SuC Zevenaar IS daar zo'n voorbeeld van want het is er nog steeds een ramp om daar te laden :eek:
 
  • Like
Reactions: FVO
Wim, taal politie.....Je kunt (stam plus T) Je kan is Noord Hollands "slang" wat helaas breed uit geaccepteerd is.......Maar jij van de oude correcte stempel zou beter moeten weten toch? :rolleyes:
Inderdaad, ik weet het beter.
Wie kaatst, kan de bal verwachten.
'Je kunt' of 'je kan' is beide gewoon goed Nederlands.
je kunt / je kan | Genootschap Onze Taal
http://www.vandale.nl/je-kunt-je-kan#.Wet88IZpGNY


'Noord Hollands' is kennelijk 'slang' van Sander, het hoort met een koppelteken te worden geschreven Sander.
Ook 'taal politie' is geen Nederlands Sander, het moet zijn 'taalpolitie'.
En dan je laatste echte misser:'breed uit', schrijf je niet als twee woorden maar als 'breeduit'.
Dan hebben we het nog niet over hoofdletters in een zin die daar geen hoofdletters mag bevatten. Punten, spaties en komma's die hier en daar ontbreken, mag allemaal van Sander.
Nou Sander, dan toch maar een :p
 
Je kunt als je bij een SuC aan het laden ben Tesla service bellen. Die kunnen meekijken of er iets is dat een beperking van de laadstroom veroorzaakt. Je kunt natuurlijk ook gewoon naar een SeC gaan.
Ben ik van plan. Wou alleen checken of jullie +100kW geen uitzonderlijke lucky shots waren.
Verwacht eigenlijk een afschepend antwoord. “Afgeknepen om de batterij te sparen, eigen aan de type E batterij”.
Maar als er niemand anders een gelijkaardige ervaring heeft, heb ik wel een extra argument.
 
Hey jongens, laten we het gezellig houden....
;););)Het blijft echt wel gezellig. Sander gaat soms als een olifant door de porseleinkast.
En als Sander mij onterecht corrigeert op een van mijn liefdes, de Nederlandse taal, dan zal ie zich een nog wat dikkere huid moeten aanmeten.
Eén geluk, Sander heeft die dikke huid en kan er echt wel tegen. Hij dreigt soms even stil te blijven op dit forum, maar reken maar, dat duurt niet lang;););)
 
;););)Het blijft echt wel gezellig. Sander gaat soms als een olifant door de porseleinkast.
En als Sander mij onterecht corrigeert op een van mijn liefdes, de Nederlandse taal, dan zal ie zich een nog wat dikkere huid moeten aanmeten.
Eén geluk, Sander heeft die dikke huid en kan er echt wel tegen. Hij dreigt soms even stil te blijven op dit forum, maar reken maar, dat duurt niet lang;););)
En zo is dat! :);)
 
Weet iemand of de laadpalen bij Tesla in Tilburg op zondag ook toegankelijk zijn? Er staat een groot hek voor het terrein zag ik. En ik las via abetterrouteplanner.com dat er maar twee stalls zijn? Dat lijkt mij wat weinig.
enkel open tijdens de kantooruren - dat heeft ElonBear ook mogen ondervinden. Elon Bear through Europe

maar Oosterhout is niet ver weg.
 
  • Like
Reactions: Yero
image.jpeg
Midden in Berlijn, onder het Hyatt hotel: op de maandag helemaal lege verdieping met 20 laadpalen van Innogy. Heb niet uitgezocht of het werkt (met een APP van RWE en betalen via PayPal) maar zag er indrukwekkend uit.
 
image.jpeg
En dan terug in NL, Eindhoven, met volle bak. Wat blijkt, meer dan de helft staat er gerust meer dan een uur. Soms komt er een met zijn hockeykids terug, of zelf heftig bezweet. De eerste was ik zelf... Netjes weggezet -met moeite want stampvol terrein- bij voldoende lading. Geen TMC stickers op die auto's, behalve de eerste dan ;)

Laat maar komen die Idle Fee!
 
Midden in Berlijn, onder het Hyatt hotel: op de maandag helemaal lege verdieping met 20 laadpalen van Innogy. Heb niet uitgezocht of het werkt (met een APP van RWE en betalen via PayPal) maar zag er indrukwekkend uit.
Een App in een ondergrondse parkeergarage. Als dat maar goed gaat. Daar heb je toch geen bereik.
Die RWE-App werkt trouwens prima. Ik heb er al meerdere keren mee geladen. En inderdaad Paypal is een van de mogelijkheden.
 
  • Like
Reactions: FVO
Dordrecht is de laatste weken erg druk, staan er meestal 7-9 auto's te laden. Meeste vol/leeg helaas. Beetje jammer, maar als je eten combineert met laden en een lange rit moet maken snap ik wel, maar maak het dan maximaal 1 uur of zo.. niet uren een laadpaal bezet houden :( (tijd voor extra laadplaats Gorichem).
 
  • Disagree
Reactions: Guru3D
Dordrecht is de laatste weken erg druk, staan er meestal 7-9 auto's te laden. Meeste vol/leeg helaas. Beetje jammer, maar als je eten combineert met laden en een lange rit moet maken snap ik wel, maar maak het dan maximaal 1 uur of zo.. niet uren een laadpaal bezet houden :( (tijd voor extra laadplaats Gorichem).
Daar komt de Idle fee toch gewoon kijken voor die mensen?
 
^^^^ Er was op -3 verdieping nog steeds bereik, dat heeft mij ook verbaasd. Kon de Tesla app nog steeds gebruiken.

Moest je nog bij RWE een account aanmaken? Ik heb die app wel gedownload maar kreeg het niet zo snel werkend bij de paal, had ook geen stroom nodig dus niet doorgezet.
Nee dat is niet nodig. Vroeger was er de App e-kWh met hetzelfde logo, maar die werkt niet meer zoals het moet. Vreemd dat die nog steeds aangeboden wordt. De juiste App is eCharge.
Het zoeken van de laadpaal gaat prima in de App en behoeft geen verdere uitleg. Elke paal heeft een uniek nummer.Dat kan je rechtstreeks ingeven of je kan via het adres de paal op de kaart selecteren.
Je kan dan "charge" aanklikken en dan kom je in het betaalvenster. Bij mij staat Paypal als betaaloptie geselecteerd, maar je krijgt de keuze tussen drie mogelijkheden.
Je moet dan nog twee zaken specifieren: het tarief waarmee je ook meteen de laadsnelheid vastlegt. 22 kW is mogelijk en is per kWh zelfs goedkoper dan de standaard 11 kW op voorwaarde dat je ook effectief 22 kW kan laden. En dan moet je nog de laadtijd ingeven. Daarmee ligt het bedrag vast en na de ingegeven tijd stopt het laden ook effectief. Wanneer je de kabel kant voertuig ontkoppelt, wordt die ook langs de laadpaal vrijgegeven.
Je kan je reis voorbereiden door laadpalen op voorhand op te zoeken en bij de favorieten te plaatsen (hartje bovenaan rechts).

 
Last edited:
  • Informative
Reactions: shthpnz and Duke-U
Kun je bij Innogy ook niet met een NewMotion pas laden? Nog nooit getest (nog nooit nodig gehad), maar ik zie in de app van NewMotion in Duitsland altijd wel hee lerg veel Innogy palen staan. Alleen die krengen zijn relatief duur.

Edit: zie nu dat je moet activeren via de app van NewMotion dan