Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Was Autofahrer über das neue Schnellladenetz wissen müssen

Kan ook in het draadje "Wat de andere automakers doen"

400 snellaadlokaties door Europa, op max 125 van elkaar, met duizenden laadpunten.
Ben benieuwd naar de details; kWh, prijs etc.

Edit: tot 350kW lees ik zo snel, zegt nog niets natuurlijk.
En als ik de eerste vage teksten en plaatjes moet geloven dan zie ik alleen CCS stekkers:

DNsIOtyWkAIuAUq.jpg
 
Last edited:
Dordrecht is de laatste weken erg druk, staan er meestal 7-9 auto's te laden. Meeste vol/leeg helaas. Beetje jammer, maar als je eten combineert met laden en een lange rit moet maken snap ik wel, maar maak het dan maximaal 1 uur of zo.. niet uren een laadpaal bezet houden :( (tijd voor extra laadplaats Gorichem).

Vraag mij toch af hoe sommigen lijken te kunnen zien dat een auto al lang aan een SuC hangt?
Dat er iemand niet in de auto zit zegt volgens mij niets. Kan slechts even zijn.
Ik begreep dat je als je op de knop van de laadkabel drukt kan zien of iemand aan het laden is, maar om nu aan alle kabels te gaan voelen...
Of mis ik iets?
 
weet het ook niet precies - wel het volgende ervaren..
SuC A'dam' :Tesla medewerker terwijl ik boven nog aan de koffie zit: uw auto is bijna vol..uhh...ja, zien we aan het lampje.. (ik zat toen op pm 80%...)
Een keer s'avonds - stonden twee auto's - een persoon zat binnen aan de koffie, had gezien welke auto van hem was.. bij terugkomst buiten toch eens geprobeerd en kon zo de laadkabel van de andere afgesloten wagen ontkoppelen.. brand geen lamp meer
Deze zomer in Montana - zijn vier laders. 3 waren bezet - heb vrij lang moeten laden, toen ik terugkwam stond zelfde auto naast mij er nog steeds.. kon de kabel er zo uitrekken, was niet eens ( meer?) gekoppeld..
 
Een keer s'avonds - stonden twee auto's - een persoon zat binnen aan de koffie, had gezien welke auto van hem was.. bij terugkomst buiten toch eens geprobeerd en kon zo de laadkabel van de andere afgesloten wagen ontkoppelen.. brand geen lamp meer
Deze zomer in Montana - zijn vier laders. 3 waren bezet - heb vrij lang moeten laden, toen ik terugkwam stond zelfde auto naast mij er nog steeds.. kon de kabel er zo uitrekken, was niet eens ( meer?) gekoppeld..

Zou dat een goede optie zijn, dat de kabel wordt ontgrendeld als de wagen vol is ?
Voorwaarde is wel dat de opstelling van de stalls en parkeerplekken zo is dat je vanaf een andere kant de kabel ook kunt gebruiken.
En dat de eigenaar van de volle wagen wel gespamd blijft worden met messages dat hij zijn auto moet verplaatsen.
En idle fee blijft opbouwen totdat hij vertrekt
 
  • Funny
Reactions: ConstantG
Zou dat een goede optie zijn, dat de kabel wordt ontgrendeld als de wagen vol is ?
Voorwaarde is wel dat de opstelling van de stalls en parkeerplekken zo is dat je vanaf een andere kant de kabel ook kunt gebruiken.
En dat de eigenaar van de volle wagen wel gespamd blijft worden met messages dat hij zijn auto moet verplaatsen.
En idle fee blijft opbouwen totdat hij vertrekt
Zoiets? Beaune.

09019B22-9469-4480-B456-D6190B45F517.jpeg