Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
De navigatie toont, met een vertraging van een minuut of vijf, het aantal vrije stalls. Het is niet zo dat je iemands snelheid afneemt. Hi laadt gewoon door en wat er over is van de 145 Kw krijg jij. Omdat het bij de buurman langzaam wordt afgebouwd naarmate hij voller is krijg jij ook meer. Dus gerust die vrije stal bezetten. In de praktijk is het verschil met een vrije lader (dus bijv. zowel 1a als 1b zijn vrij) hooguit een minuut of tien/vijftien, afhankelijk van wat de buurman al geladen heeft.

Ik ben benieuwd. Heb de melding niet gezien wat de vrije stalls betreft. Waar wordt dat weergegeven en wanneer?

René.
 
Ik ben benieuwd. Heb de melding niet gezien wat de vrije stalls betreft. Waar wordt dat weergegeven en wanneer?

René.

Op de kaart in de auto klikken op de supercharger. Dat werkt wanneer de supercharger binnen de nog aanwezige range valt. Daar staat dan het aantal vrije stalls (en, vooruitlopend op nieuwe situatie straks, max beschikbaar vermogen, nu staat er 120 Kw).
 
  • Like
Reactions: Superendo
Op de kaart in de auto klikken op de supercharger. Dat werkt wanneer de supercharger binnen de nog aanwezige range valt. Daar staat dan het aantal vrije stalls (en, vooruitlopend op nieuwe situatie straks, max beschikbaar vermogen, nu staat er 120 Kw).

ook op het bliksemicoontje klikken geeft de bezetting van de SuC weer (onderste van de 3 icoontjes rechts op de kaart)
(misschien enkel tijdens het navigeren) je ziet dan bij iedere bereikbare SuC een aantal grijze blokjes staan die het aantal SuC vertegenwoordigen, de rode blokjes zijn de bezette stals.
 
  • Informative
Reactions: Superendo
ook op het bliksemicoontje klikken geeft de bezetting van de SuC weer (onderste van de 3 icoontjes rechts op de kaart)
(misschien enkel tijdens het navigeren) je ziet dan bij iedere bereikbare SuC een aantal grijze blokjes staan die het aantal SuC vertegenwoordigen, de rode blokjes zijn de bezette stals.
Ik blijf dit trouwens verwarrend vinden. Elke keer weer moet ik mijzelf eerst afvragen “zijn er nou 3 vrij en 9 bezet of 9 vrij en 3 bezet?” Zou fijn zijn als ze groen en rood zouden gebruiken. :)
 
Rood=bezet en leeg=leeg?

Schermafbeelding 2017-12-20 om 22.56.51.png
 
Ik blijf dit trouwens verwarrend vinden. Elke keer weer moet ik mijzelf eerst afvragen “zijn er nou 3 vrij en 9 bezet of 9 vrij en 3 bezet?” Zou fijn zijn als ze groen en rood zouden gebruiken. :)
Ik vraag me af hoe ze dat in Chinese Tesla's weergeven... Rood is daar de kleur van het geluk. De beursgrafieken worden daar ook precies andersom weergegeven, met rood bij opgaande prijzen en groen voor dalende prijzen...:confused::D
 
  • Funny
Reactions: FVO and HerrJones
Gisteren nog wat gaan kerstshoppen in Wijnegem Shoppingcenter. Daar zijn 4 laadplekken. Uiteraard druk op de parking.
Bij aankomst : plek 1 : een Porsche Cayenne Hybride. Zonder laadkabel.
Plek 2 : een Porsche Panamera Hybride. Zonder laadkabel.
My 2cts : twee a**h****s die een hybride gekocht hebben voor de fiscale voordelen en nooit een laadkabel gekocht hebben.

Plek 4 : een Tesla model S. Zonder laadkabel. :mad::mad:
Vind ik zo mogelijk nog erger !

Gelukkig was plek 3 nog vrij.
En lekker bijgeladen @22kw; gratis.
 
Gisteren nog wat gaan kerstshoppen in Wijnegem Shoppingcenter. Daar zijn 4 laadplekken. Uiteraard druk op de parking.
Bij aankomst : plek 1 : een Porsche Cayenne Hybride. Zonder laadkabel.
Plek 2 : een Porsche Panamera Hybride. Zonder laadkabel.
My 2cts : twee a**h****s die een hybride gekocht hebben voor de fiscale voordelen en nooit een laadkabel gekocht hebben.

Plek 4 : een Tesla model S. Zonder laadkabel. :mad::mad:
Vind ik zo mogelijk nog erger !

Gelukkig was plek 3 nog vrij.
En lekker bijgeladen @22kw; gratis.

Tsja, Dirk, ze hebben misschien al inductief opladen...?
 
  • Funny
Reactions: FVO
Gisteren nog wat gaan kerstshoppen in Wijnegem Shoppingcenter. Daar zijn 4 laadplekken. Uiteraard druk op de parking.
Bij aankomst : plek 1 : een Porsche Cayenne Hybride. Zonder laadkabel.
Plek 2 : een Porsche Panamera Hybride. Zonder laadkabel.
My 2cts : twee a**h****s die een hybride gekocht hebben voor de fiscale voordelen en nooit een laadkabel gekocht hebben.

Plek 4 : een Tesla model S. Zonder laadkabel. :mad::mad:
Vind ik zo mogelijk nog erger !

Gelukkig was plek 3 nog vrij.
En lekker bijgeladen @22kw; gratis.

Misschien een keer kaartjes (of stickers) laten drukken om op de vooruit te plakken. Misbruikers zich betrapt laten voelen.

Ls,

U houdt een laadvoorziening bezet voor een elektrische auto. De etiquette die wij bij het Tesla forum propageren is
  1. Als u parkeert bij een laadpaal, altijd opladen
  2. Als u laad met een plug in hybride en het is druk, houdt de laadvoorziening niet nodeloos bezet,
  3. Als uw auto vol is, weghalen
  4. Als u parkeert bij een supercharger, haal uw auto na max 45 minuten weg.
En anders: wegwezen, ik ben afhankelijk de laadvoorziening die u blokkeert om op mijn bestemming aan te komen.

Dank voor uw (toekomstig) begrip
 
  • Like
Reactions: S-19910
Gisteren nog wat gaan kerstshoppen in Wijnegem Shoppingcenter. Daar zijn 4 laadplekken. Uiteraard druk op de parking.
Bij aankomst : plek 1 : een Porsche Cayenne Hybride. Zonder laadkabel.
Plek 2 : een Porsche Panamera Hybride. Zonder laadkabel.
My 2cts : twee a**h****s die een hybride gekocht hebben voor de fiscale voordelen en nooit een laadkabel gekocht hebben.

Plek 4 : een Tesla model S. Zonder laadkabel. :mad::mad:
Vind ik zo mogelijk nog erger !

Gelukkig was plek 3 nog vrij.
En lekker bijgeladen @22kw; gratis.
Hollander.......:p
 
  • Funny
Reactions: FVO and S-19910
Misschien een keer kaartjes (of stickers) laten drukken om op de vooruit te plakken. Misbruikers zich betrapt laten voelen.

Ls,

U houdt een laadvoorziening bezet voor een elektrische auto. De etiquette die wij bij het Tesla forum propageren is
  1. Als u parkeert bij een laadpaal, altijd opladen
  2. Als u laad met een plug in hybride en het is druk, houdt de laadvoorziening niet nodeloos bezet,
  3. Als uw auto vol is, weghalen
  4. Als u parkeert bij een supercharger, haal uw auto na max 45 minuten weg.
En anders: wegwezen, ik ben afhankelijk de laadvoorziening die u blokkeert om op mijn bestemming aan te komen.

Dank voor uw (toekomstig) begrip


Ik betaal mee voor die stickers te laten drukken. Fake hybrides tot daar aan toe.. maar dan ook nog niet een de moeite doen om de kabel in te steken....

Ken jij een drukker die goedkoop stickers drukt :p
 
Ik betaal mee voor die stickers te laten drukken. Fake hybrides tot daar aan toe.. maar dan ook nog niet een de moeite doen om de kabel in te steken....

Ken jij een drukker die goedkoop stickers drukt :p
Je print een vel van 3 x 7 = 21 etiketten in je A4 printer met een passende tekst. Plak die 21 etiketten op de voorruit van je slachtoffer en de boodschap is duidelijk. Als je de etiketten een beetje door elkaar plakt kunnen ze ook nog zoeken naar de juiste volgorde :p
Wil je dat ze een uurtje bezig zijn, dan moet je ultra destructable stickers plakken.
 
  • Like
Reactions: FanFromFrslnd
Je print een vel van 3 x 7 = 21 etiketten in je A4 printer met een passende tekst. Plak die 21 etiketten op de voorruit van je slachtoffer en de boodschap is duidelijk. Als je de etiketten een beetje door elkaar plakt kunnen ze ook nog zoeken naar de juiste volgorde :p
Wil je dat ze een uurtje bezig zijn, dan moet je ultra destructable stickers plakken.
Vroeger kon je in die prullerij winkels, van die stickers kopen zodat het leek alsof je een dikke barst had in je ruit. Kwestie van. De boodschap zeker over te brengen