Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds ik ben aangewezen op de beschikbaarheid van laadpalen tijdens mijn reizen, ben ik van plan om enkele gemeentes aan te schrijven over het niet handhaven van parkeerbeleid op laadplekken, heeft iemand hier ervaring mee ? is er een standaard brief die ik zou kunnen gebruiken ?

Tot nu altijd wel een alternatief gevonden, maar vaak op momenten dat het niet nodig was, als we het ICE'en kunnen tegengaan lijkt me dat een mooie missie.
 
Dat is inderdaad ook een van de vraagtekens die ik heb, hoe ga je dit handhaven? Zou wel apart zijn als je daar ge’iced wordt.
Daarnaast, hoe gaan ze plug-in hybrides weren van dat plein? Of mogen die er wel op?
Zal eens een berichtje naar de parkeerbeheerder sturen.

Het terrein van De Nieuwe Stad, Oliemolenhof, is toegankelijk voor mensen met een laadpas. Maar er geldt een wegsleepregeleling voor ICE als die daar gaan parkeren. Dus alleen parkeren met je EV of PHEV.
 
Waarmee weer gezegd kan worden dat je met een eigen Laadpaal toch echt gezegend bent. De laadstress van af en toe op een vreemde plaats een vrije laadplek te vinden is tot daarentoe, maar iedere avond dat gesodemieter? Zou ik ondanks mijn principes toch snel weer een ICE rijden :-(
Ik woon nabij het centrum van Utrecht en heb derhalve geen eigen laadpaal. Dat was wel puntje van zorgen vooraf maar in de 2 weken dat ik m’n X nu heb altijd dichtbij m’n huis kunnen laden. Is feitelijk niet eens nodig omdat ik ook op m’n werk prima kan laden maar toch erg fijn.
Dit hangt natuurlijk erg van de gemeente af maar tot dusver dikke pluim voor de Gemeente Utrecht! Vooral toen ik erachter kwam dat er binnen paar weken nog 2 laadpunten bijkomen op loopafstand.
 
Last edited:
Net even bekeken, lijkt me erg handig. Ook leuk voor speurtochten of net even voor dat leuke cafeetje of restaurantje af te spreken waar je anders 10 regels routebeschrijving voor nodig hebt. Ik zie het gemak er wel van in.

Ik niet eigenlijk. Het is alleen maar handig voor navigatiesystemen voor heel precieze lokalisatie.
Maar voor praktisch gebruik door mensen (die de instructies moeten geven aan de navigatie) compleet onbruikbaar: wie gaat al die codes onthouden? Dan kan je nog beter geohashes onthouden, daar zit tenminste logica in qua indeling en benaming van de tiles.
 
Ik niet eigenlijk. Het is alleen maar handig voor navigatiesystemen voor heel precieze lokalisatie.
Maar voor praktisch gebruik door mensen (die de instructies moeten geven aan de navigatie) compleet onbruikbaar: wie gaat al die codes onthouden? Dan kan je nog beter geohashes onthouden, daar zit tenminste logica in qua indeling en benaming van de tiles.
Het lijkt me in eerste instantie ook handiger voor koeriers, die door een meer nauwkeurige plaatsaanduiding tientallen procenten sneller kunnen bezorgen, dan dat het voor consumenten handig is. Ik heb al m’n what3words adres in mijn e-mail signature staan, maar haal hem er eigenlijk bijna altijd uit voordat ik hem verstuur. Dat helpt natuurlijk ook niet voor de acceptatie.
 
Ik niet eigenlijk. Het is alleen maar handig voor navigatiesystemen voor heel precieze lokalisatie.
Maar voor praktisch gebruik door mensen (die de instructies moeten geven aan de navigatie) compleet onbruikbaar: wie gaat al die codes onthouden? Dan kan je nog beter geohashes onthouden, daar zit tenminste logica in qua indeling en benaming van de tiles.
Als consument kan het handig zijn ergens af te spreken - plekje op het strand, op de camping (voor wie weleens een Franse mega-camping in de duinen heeft meegemaakt). Maar net als met alle (goede) ideeën: tijd zal het leren.
 
Als consument kan het handig zijn ergens af te spreken - plekje op het strand, op de camping (voor wie weleens een Franse mega-camping in de duinen heeft meegemaakt). Maar net als met alle (goede) ideeën: tijd zal het leren.

Volgens mij stuur je dan gewoon even je lokatie via WhatsApp ;)

"Met Robert. We hebben afgesproken bij aap.noot.mies maar de weg bij wim.zus.jet was afgesloten dus ik moest omrijden en sta nu bij teun.vuur.gijs, ben ik dan in de buurt ?" :confused:
We zullen het zien inderdaad.
 
Dit zou wel de volgende stap kunnen zijnsoordelen het laden in de stad. Elke lantaarnpaal bij een parkeervak een stopcontact geven die te activeren is met een speciale laadkabel met controle unit. Vraagt volgens mij een vrij lage investering van de lokale overheid (of degene die de lantaarnpalen beheert)
Lost meteen het ICE probleem op, aangezien je geen dedicated parkeerplaatsen voor EV’s hoeft aan te leggen.

 
Dit zou wel de volgende stap kunnen zijnsoordelen het laden in de stad. Elke lantaarnpaal bij een parkeervak een stopcontact geven die te activeren is met een speciale laadkabel met controle unit. Vraagt volgens mij een vrij lage investering van de lokale overheid (of degene die de lantaarnpalen beheert)
Lost meteen het ICE probleem op, aangezien je geen dedicated parkeerplaatsen voor EV’s hoeft aan te leggen.

Lage ivnestering indien het aanwezige vermogen gebruikt wordt. Zal dus Shuko 11km/u zijn max en dan waarschijnlijk nog niet op alle palen tegelijk mgelijk.
10 jaar geleden voorzag men dat EV’s enkel voor ‘rond de kerk’ waren. Voor die toepassing lijkt dit haalbaar en die markt is er ook. Voor de meeste Tesla eigenaars zwaar onvoldoende (ikzelf 45000km/jaar). Maar neem de kertorenrijders en PHEV’s daardoor weg van de powerladers en we hebben een mooie case.
 
Het is een keuze tussen dedicated “snel”laden op een paar aangewezen plekken, of praktisch overal laden tegen een wat lagere snelheid. Het grootste voordeel, naast dat je geen extra investering in de infrastructuur hoeft te doen, is flexibiliteit. Voor de merken zonder Tesla badge is dit gezien de huidige range die ze hebben wel een uitkomst. Als gemeentes een groene doelstelling hebben, dan helpt dit vast en zeker, en houden ze wat gemeenschapsgeld in de pocket voor leuke borrels om de uitrol te vieren ;)