Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Gezien op de High Tech Campus 10 stuks.
Dit model heb ik nog niet eerder gezien, jullie wel?
 

Attachments

  • IMG-20180220-WA0010.jpg
    IMG-20180220-WA0010.jpg
    653.5 KB · Views: 131
Bijzonder: onbeperkt (snel)laden door heel Europa voor een vast bedrag van 45,= per maand.
Zou in ieder geval getest zijn met Fastned, Allego, EVbox, e-laad, TNM, Ecotap en Nuon.
Ladekarte

(bij het aanvragen voor Postcode 00000 invullen en achter woonplaats ‘Niederlande’ neerzetten)

Interessant. Wel benieuwd waar die 7500 Ladepunkte ‘Europaweit’ dan precies staan. New Motion app meldt vandaag bijna 77.000 palen in Europa. Waarvan 65.000 in de ‘TriStateCity’. Dat is 1 op 10.
 
Volgens de omschrijving bij alle laadpalen in Nederland, ook bij snelladers.

Provider

ABL
Allego (außer Ladestationen von „be emobil“) ANWB
Blue Corner
CenEnergy
Chargepoint
Deurloo Elektro
Ecotap
EDF Luminus
Entega
EV Company
EvnetNL
Eneco
Essent
EV-Box
FLOW Charging
GreenFlux
Laadpaal24
Last Mile Solutions
Lomboxnet
NL MAB
Nuon
ParknCharge
The New Motion
The Plugin Company
Estonteco
EWE
Mobility+
Stromnetz Hamburg GmbH
GreenWay
Petrol
 
  • Informative
Reactions: widodh and robertvg
Bijzonder: onbeperkt (snel)laden door heel Europa voor een vast bedrag van 45,= per maand.
Zou in ieder geval getest zijn met Fastned, Allego, EVbox, e-laad, TNM, Ecotap en Nuon.
Ladekarte

(bij het aanvragen voor Postcode 00000 invullen en achter woonplaats ‘Niederlande’ neerzetten)

Als ik op die link klik en wat lees, staat er vermeld de Ecotap-app om de laadpunten te vinden..
upload_2018-3-27_0-2-44.png


De enige Ecotap-app die ik kan vinden / downloaden ( Androïd smartphone ) is dus de versie 4.01 Ecotap app ( Ecotap is toch NL van origine of helemaal nog steeds.. !? ) en dat is dan ook weer LastMileSolutions.... Kijk je bv op die app bij wat Fastneds DC of gewone AC laders die je uit eigen ervaring kent, dan staat daar ( iig waar ik check ) vrij weinig concrete info..!

Ben benieuwd of iemand binnenkort over de de getoonde Ladekarte uit eigen laad-ervaring kan berichten. DC en AC liefst!

upload_2018-3-27_0-6-32.png
 
Bijzonder: onbeperkt (snel)laden door heel Europa voor een vast bedrag van 45,= per maand.
Zou in ieder geval getest zijn met Fastned, Allego, EVbox, e-laad, TNM, Ecotap en Nuon.
Ladekarte

(bij het aanvragen voor Postcode 00000 invullen en achter woonplaats ‘Niederlande’ neerzetten)

In mijn perspectief bezien: ik geef per jaar ong 500 euro uit aan laadkosten bij openbare palen bij 22000 km per jaar. De rest laad ik bij kantoor.

45 euro per maand is daar niet eens zo ver vandaan, dus het wordt een interessante propositie.
Ik schat dat het omslagpunt met mijn verbruik en .29 euro per kwh (ex btw) aan de openbare paal bij zo’n 1860 kwh ligt, is dus ong. 8500 km.

Ik ga eens navragen of de evboxen in 010 ermee werken.
 
Dit weekend proberen aan te vragen. Vanmorgen deze mail ontvangen :(:
ENTEGA Ladekarte

Sehr geehrter Herr x,

danke für Ihr Interesse an unseren Produkten.

Bitte haben Sie Verständnis, dass wir unsere ENTEGA Ladekarte nur innerhalb Deutschland anbieten.

Bei Fragen erreichen Sie uns unter der Servicenummer 06151 4938630 oder einfach im Internet unter entega.de.


Freundliche Grüße
Ihre ENTEGA
i. A. Martina Abt
Kundenbetreuerin
 
  • Informative
Reactions: MusQueTear
Last edited:
Gezien op de High Tech Campus 10 stuks.
Dit model heb ik nog niet eerder gezien, jullie wel?
Deze dingen zijn ze momenteel aan het plaatsen bij een aantal parkeerplaatsen bij Stadparkeren Haagweg in Leiden. Die ICU kasten gaan kennelijk verdwijnen. Ben benieuwd naar het tarief. (Er staan vederop nog 2 laadpaaltjes, daar vragen ze €0,60 start + €0,35/kWh voor.)
 
Via http://laadpastop10.nl

27-03-2018: Entega verzend hun flatrate de laadpas helaas niet (meer) naar Nederlandse adressen. Er zijn workarounds zoals de doorstuurservice van huifkarverzendservice.nl met een duitse IBAN van N26.com.
Ze blijven voorlopig de goedkoopste dus blijft Entega vooralsnog op nummer 1

Lees ook hier zijn blog Elektrisch rijden kan altijd goedkoper: Flatrate laadpassen. Onbeperkt laden zonder limiet
Mocht je een eigen (Prive) laadpaal hebben die openbaar staat kun je met deze pas geld verdienen, zij betalen namelijk het verbruik op Prive terug, terwijl je flatrate dat niet betaald....
 
  • Like
Reactions: robertvg