Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Toegegeven, niet in de Benelux, maar qua prijzen wordt het belachelijk. Wuif je pasje maar eens aan zo een paal zonder het tarief te controleren...

AA4751F2-8A0E-47DB-A22E-03605880435E.jpeg
 
  • Informative
Reactions: FVO
Je hoort haast de boekhouders bij Shell tevreden achter hun excelsheets grinneken.
Inkoop/productie een paar tientjes, geen bemensing nodig, geen bevoorrading per dure dieseltruck, geen overvalrisico; fantastische business.

Daarnaast ook interessant te constateren dat een Tesla met duolader in dit geval de kosten zou halveren. En een I-Pace met 7 kW AC lader de kosten nog eens met de helft zou verhogen. :confused:
 
IMG_2099.jpg


Toch maar even geprobeerd hier in Cegléd (Hongarije). Deed het direct, ik haalde er 11 Kw uit (heb geen grotere lader) maar de standaard hier is 22 Kw dus dat zal deze ook wel doen.
Verder zijn alle AC laders in Hongarije (in ieder geval voorlopig nog) gratis, zo ook deze. (En het voelt niet als diefstal)

Het wordt nooit meer zoals het was ;)
 
  • Like
Reactions: HansB
View attachment 317659
Eindhoven, druk vakantieverkeer.
Ik denk dat dit niet kan. “Er is toch plek genoeg?” Andere tesla rijders vonden het prima.

Wat is dan het probleem? 24 laders aanwezig en eigenaar in de buurt voor het geval dat het druk wordt en daardoor hinderlijk. Gelukkig dat andere Tesla rijders dit prima vonden, ik ook in ieder geval.
 
  • Like
Reactions: MarcelS and HWS
View attachment 317659
Eindhoven, druk vakantieverkeer.
Ik denk dat dit niet kan. “Er is toch plek genoeg?” Andere tesla rijders vonden het prima.
Zoals Hans zei: als de chauffeur in de auto blijft en actie onderneemt als het wel ene belemmering wordt: no problem.
Is hij er niet en worden de buitenste laders bezet: nou, dan kan de luilak niet weg.
De koninklijke methode is afkoppelen en laden, natuurlijk.
 
  • Like
Reactions: Steven
De eigenaar was er niet bij maar kennelijk was hij maar een kwartier weg. Ik denk dat het een kwestie van fatsoen is, en hier het eigen gemak maar even voorging. Maar als de norm tegenwoordig is dat alles maar moet kunnen, nou dan ben ik kennelijk ouderwets :confused:

Wordt nog leuk als volgend jaar en erna zo'n 20.000 M3's op vakantie gaan. Ik zit er niet mee hoor, ik laad toch meestal thuis.
 
  • Like
Reactions: S-19910 and RobsEV
Van de week ook bij de bouwmarkt een zwarte X precies voor de ingang op de E-laadplek.
Uiteraard zonder in te pluggen want moest even snel iets hebben en 10-15m extra lopen is dan te veel gevraagd.:confused:

Excuus was dat de andere laadplek nog vrij was toen hij hem neerzette. :mad:

Je zet je auto ook niet op een invalideplek ook al zijn er nog meer invalideplekken vrij.
Het is een soort van redenatie waaruit blijkt dat je niet spoort.
 
De eigenaar was er niet bij maar kennelijk was hij maar een kwartier weg. Ik denk dat het een kwestie van fatsoen is, en hier het eigen gemak maar even voorging. Maar als de norm tegenwoordig is dat alles maar moet kunnen, nou dan ben ik kennelijk ouderwets :confused:

Wordt nog leuk als volgend jaar en erna zo'n 20.000 M3's op vakantie gaan. Ik zit er niet mee hoor, ik laad toch meestal thuis.
Nieuwe info! Als hij niet steeds in de wagen bleef: een dikke rode kaart van de VAR.
 
Van de week ook bij de bouwmarkt een zwarte X precies voor de ingang op de E-laadplek.
Uiteraard zonder in te pluggen want moest even snel iets hebben en 10-15m extra lopen is dan te veel gevraagd.:confused:

Excuus was dat de andere laadplek nog vrij was toen hij hem neerzette. :mad:

Je zet je auto ook niet op een invalideplek ook al zijn er nog meer invalideplekken vrij.
Het is een soort van redenatie waaruit blijkt dat je niet spoort.

Dit is heel iets anders en heb ik geen goed woord voor over. Maar voor mensen die de moeite nemen om niet met een ICE maar een EV op vakantie gaan en dus moeten laden mogen we wel wat begrip hebben. En Eindhoven is groot. Kan dus per lokatie anders gedacht worden. Met weinig stalls of druk is afkoppelen waarschijnlijk ook wat hj zou doen.
 
Van de week ook bij de bouwmarkt een zwarte X precies voor de ingang op de E-laadplek.
Uiteraard zonder in te pluggen want moest even snel iets hebben en 10-15m extra lopen is dan te veel gevraagd.:confused:

Excuus was dat de andere laadplek nog vrij was toen hij hem neerzette. :mad:

Je zet je auto ook niet op een invalideplek ook al zijn er nog meer invalideplekken vrij.
Het is een soort van redenatie waaruit blijkt dat je niet spoort.
Dat zie je bij publieke laadplekken helaas vaak gebeuren, wel parkeren, maar niet laden. Dát kan niet.

Dit voorbeeld bij de SuC kan je ook andersom stellen: Wel een trekhaak en er mee promoten, maar bij SuperChargers er geen mogelijkheden voor bieden?
 
  • Like
Reactions: Jesper Weiland
Nieuwe info! Als hij niet steeds in de wagen bleef: een dikke rode kaart van de VAR.

Jongens, een beetje onderling begrip. Hij zal best af en toe even gekeken hebben hoe het met de bezetting was. En eigenlijk was er niets aan de hand. Dan heb ik het anders gezien, SUV, niet EV met trailer met grote boot die 7 van de 8 stalls bij Mogendorf "bezet" had.