Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ad hoc regelingen zijn geen goed idee. Best niet teveel aan de eigen interpretatie overlaten. Die paar minuten dat je een boodschap doet of het feit dat er nog een andere laadplaats vrij is betekenen voor de wagen die de lader dan toch nodig heeft, minstens tijdverlies.
Zeker bij snelladers is er maar één regel: enkel de plaats innemen als je aan het snelladen bent. Al de rest is onzin!
 
Jongens, een beetje onderling begrip. Hij zal best af en toe even gekeken hebben hoe het met de bezetting was. En eigenlijk was er niets aan de hand. Dan heb ik het anders gezien, SUV, niet EV met trailer met grote boot die 7 van de 8 stalls bij Mogendorf "bezet" had.
Begrip voor het vermijden van 2x 44 seconden aan en afkoppelen?
Nou vooruit dan, omdat jij het bent. ;)
 
Om het dan toch luchtig te eindigen zie ik hier een vakantieganger. In mijn jeugd (er waren toen al auto's hoor) gingen wij één keer per jaar op vakantie naar de Alpenlanden en hadden een (nog kleiner dan dit) aanhangwagentje waarin de tent en zoveel mogelijk andere spullen gingen. Dat was een heel gedoe en dat aankoppelen ging niet altijd vanzelf. Het was zelfs zo dat we eerst aankoppelden en toen het karretje gingen beladen en op de camping ook eerst uitlaadden en de tent opzetten voordat we afkoppelden. Wellicht ziet men het voor zich. Met die bril op zag ik deze familie in dat armetierige X'je dat nu toch op vakantie kon en ben daardoor meegaand.

Maar is het een lokale gasfitter (die al weet dat zijn beroep gedoemd is, zie elders) die handig hem erop en eraf zwiert dan is mijn clementie ook snel op.

Beter zo?
 
Om het dan toch luchtig te eindigen zie ik hier een vakantieganger. In mijn jeugd (er waren toen al auto's hoor) gingen wij één keer per jaar op vakantie naar de Alpenlanden en hadden een (nog kleiner dan dit) aanhangwagentje waarin de tent en zoveel mogelijk andere spullen gingen. Dat was een heel gedoe en dat aankoppelen ging niet altijd vanzelf. Het was zelfs zo dat we eerst aankoppelden en toen het karretje gingen beladen en op de camping ook eerst uitlaadden en de tent opzetten voordat we afkoppelden. Wellicht ziet men het voor zich. Met die bril op zag ik deze familie in dat armetierige X'je dat nu toch op vakantie kon en ben daardoor meegaand.

Maar is het een lokale gasfitter (die al weet dat zijn beroep gedoemd is, zie elders) die handig hem erop en eraf zwiert dan is mijn clementie ook snel op.

Beter zo?

Eigenlijk maakt dat het alleen maar erger.....:D

Als je met je familie, vrouw, vriendin en kinderen niet in staat bent om met zo'n minibakje om te gaan maar je stelt wel je gehele familie bloot aan de gevaren ervan..:p

Net zoiets als al die caravans met een caravanmover. Als je zo slecht kunt rijden dat je zo'n ding nodig hebt om zo'n hok op zijn plek te krijgen, dan moet je met het vliegtuig gaan of een stacaravan huren.
 
  • Like
Reactions: MarcelS
Eigenlijk maakt dat het alleen maar erger.....:D

Als je met je familie, vrouw, vriendin en kinderen niet in staat bent om met zo'n minibakje om te gaan maar je stelt wel je gehele familie bloot aan de gevaren ervan..:p

Net zoiets als al die caravans met een caravanmover. Als je zo slecht kunt rijden dat je zo'n ding nodig hebt om zo'n hok op zijn plek te krijgen, dan moet je met het vliegtuig gaan of een stacaravan huren.

Tja, zo kunnen we alle kanten op. Is het zo warm in NL? Rest my case maar weer eens.
 
  • Like
Reactions: BroemBroem
ik heb de discussie gemist, maar kan het toch niet laten mijn mening te geven :
iedere laadplek, of het nu openbaar of Teslastall is, dient énkel en alleen om te laden.
klaar, duidelijk, simpel. niet voor interpretatie vatbaar.

hoog tijd dat de wetgeving wordt aangepast en auto's, al dan niet met sleurhut oid, welke laadplekken blokkeren worden weggesleept .
niet aangesloten ? weg.
 
jongens, ik begrijp het probleem niet zo... btw - sluitertijd van 1/30
ra ra - wat staat deze SuC?

IMG_6675.jpg
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Bizar. Ik heb daar nog nooit meer dan 1 andere Tesla gezien.
Vroeg me al af waarom ze de lokatie hadden uitgebreid.

SuC Modena Sud - Zwarte zaterdag 29 Juli '17, om 13:59.

ik weet nog dat ik samen met een andere Tesla door de tolpoort ging. Deze wat minder ervaren rijder op dit stuk volgde netjes de aangegeven route om op de wat verderop gelegen rotonde de weg terug te nemen.. inmiddels had ik de weg al overgestoken en kon nog net het laatste laadpunt in gebruik nemen... Zo'n Tesla is prima in staat om zo'n witte lijn te nemen -;)
 
  • Like
Reactions: robertvg