Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Aan de achterkant wordt de auto ongeveer een goede halve meter langer. Zal vermoedelijk dan niet overal passen, zeker als de stalls er dwars achter staan. Vraag of iemand hier al ervaring mee heeft.
Het hangt van de opstelling van de supercharger af, als die naast de auto staat (wat meestal het geval is) kun je laden met fietsendrager. Ik weet niet of de kabel lang genoeg is voor een supercharger recht achter de auto.

EFEF4C6E-294B-40BD-9E2B-5E5A165A9933.jpeg
 
Vandaag geparkeerd in Q-Park Mosae Forum in Maastricht ( Maasboulevard 40 ) en kunnen gebruik maken van de laadpalen.
Type 2 laadpaal die laadt aan ( maar ) 16 km/h. Heb er 5 uur gestaan en zodoende toch wat range bijgekregen.
Paal kon worden geactiveerd met de TNM kaart, laadbeurt staat ondertussen al in mijn TNM overzicht, echter nog geen prijs. Zal wel achteraf komen vermoed ik... . :rolleyes: Parkeerbeurt koste € 15,- . Ik update mijn info nog als ik de laadkost binnen heb.
Vlotte toegankelijke parking zonder schrikmomenten wat breedtes betreft en ruime parkeervakken. Ik heb niet rondgekeken op andere verdiepingen of er nog meer laadpalen stonden, wij waren op het 'gelijkvloers'.
Bij terugkomst bij de auto stond er een MB PIH naast geparkeerd.

IMG_4360.JPG
 
  • Like
Reactions: Jelger
Op vakantie in de oplaadwoestijn die Duitsland heet... :eek:
Hopelijk mag ik opladen bij ons huisje :). En anders is er gelukkig 1 DeC in de buurt.
DeC for the win.
Uiteindelijk wat bij kunnen laden bij Hotel Maarblick tijdens het genot van wat ijscoupes (moest wel bij receptie de DeC laten aanzetten).

Wel beetje flauw dat een paar minuten nadat we afgerekend hadden de stroom van de DeC af ging.

Vind dat toch wel pennywise, pound foolish. Principe achter de DeC moet zijn: win-win vanwege 0,0 frictie voor de klant. We zaten nét te overwegen om de volgende keer in dat hotel te gaan overnachten toen ik een melding kreeg van de Tesla dat het laden onderbroken was.
 
In Wenen anderhalf uur kwijt geraakt aan het zoeken naar een laadpunt. Wist bij de reisvoorbereiding al dat het laden in Wenen per minuut én duur is, maar de door mij gekozen punten bleken in dure parkeergarages te liggen, en op NewMotion en Chargemap onnauwkeurig aangegeven bovendien (later ontdekte ik dat PlugShare hierover wél goed geïnformeerd is).

Uiteindelijk ben ik bij de 'verdwenen' SuC gaan laden (bij het SeC Wenen), maar 'post-Wenen' ontdekte ik de app van Wien Energie, die in die app belooft dat haar nieuwe laadpunten tot 1 oktober 2018 gratis energie leveren!

De app downloaden gaat via deze link:

Fahren mit Strom | Mobilität | Privat | Wien Energie

Pas op: de website die je op het laadpunt kunt scannen vermeld dat je met creditcard kan betalen, en dat je maar voor maximaal €20 stroom krijgt (50 kWh). Tegenstrijdige informatie met de app, lijkt het dus.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: Maarten
Ik probeer al een tijdje mijn model S op te laden aan het bluecorner laadpunt aan de Elizabethlaan/knokkestraat in Heist. Maar elke keer komt er een laadfout: "geen netspanning - Opladen onderbroken: controleer energiebron"
Al verschillende keren met bluscorner-technieker aan de lijn gehangen (mijn Tesla laadt wel op aan een andere bluscorner paal), maar hun eindconclusie was dat het aan mijn auto ligt? (omdat er volgens de logs al wel succesvol geladen is geweest door anderen)
bluecorner_fout.jpg


Dus mijn vraag:
1. Heeft iemand hier al eens succesvol kunnen laden? Of zou iemand die in de buurt is eens kunnen proberen?
2. Iemand al eerder deze melding gehad en zou het kunnen dat het aan de Tesla zelf ligt