You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Daarnaast ook rittenadministratie en sinds de Sentry modus de mogelijkheid om Sentry modus automatische te activeren als je niet thuis parkeert.
Vanochtend heb ik de nieuwe Fastned aan de A12 bij Woudenberg geprobeerd (350kw)... Werkt niet op mijn M3.... Communicatiefout. Het lijkt ook wel alsof hij door de gebogen vorm van de CCS poort er niet ver genoeg in gaat om de Comm pin te bereiken. Iemand soortgelijke ervaringen? Bekend probleem? De 50kw lader ernaast deed het probleemloos (met 36 kw bij 9%).
Zou dezelfde soort stekker moeten zijn dus zou ik niet verwachten.Vanochtend heb ik de nieuwe Fastned aan de A12 bij Woudenberg geprobeerd (350kw)... Werkt niet op mijn M3.... Communicatiefout. Het lijkt ook wel alsof hij door de gebogen vorm van de CCS poort er niet ver genoeg in gaat om de Comm pin te bereiken. Iemand soortgelijke ervaringen? Bekend probleem? De 50kw lader ernaast deed het probleemloos (met 36 kw bij 9%).
Nee, duidelijk dus niet want je auto laadt bij DeCs en op de TWC gewoon sneller, je auto heeft een onboard charger die 16.5kW kan laden (3x24A).Korte vraag,
Als ik op Newmotion app selecteer op 22 kwh laadpalen dan laad ik altijd met ‘maar’ 11 kwh.
Bij destination Chargers en thuis Twc laad ik wel sneller.
Is de 11 kwh een beperking van de auto?
Model x 09-2018
Als dat zo is dan is dat een constructiefout. De Model 3 is hun grootste doelgroep en dan moet het probleemloos lukken.
Vanochtend heb ik de nieuwe Fastned aan de A12 bij Woudenberg geprobeerd (350kw)... Werkt niet op mijn M3.... Communicatiefout. Het lijkt ook wel alsof hij door de gebogen vorm van de CCS poort er niet ver genoeg in gaat om de Comm pin te bereiken. Iemand soortgelijke ervaringen? Bekend probleem? De 50kw lader ernaast deed het probleemloos (met 36 kw bij 9%).
Pardon? Hoezo de grootste doelgroep? De Tesla model 3 heeft SuC. Dat is de doelgroep. De rest van de auto's mag zich behelpen bij Fastned.
Zoals wel meer gemeld, de Fastneds in NL liggen bijna allemaal heel direct meteen ad snelweg, de SuC's in NL is nogal eens een hoop gedraai en gekeer voor je er eenmaal bent. Als je maar 10-15kWh nodig hebt, is de keus snel gemaakt. En als de ene FN bezet is kijk je gewoon even snel bij de volgende...! Er zijn er langzamerhand zoveel!
precies het zelfde probleem bij Fastned De Watering A8, Communicatiefout met Tesla Model 3 en CCS.Vanochtend heb ik de nieuwe Fastned aan de A12 bij Woudenberg geprobeerd (350kw)... Werkt niet op mijn M3.... Communicatiefout. Het lijkt ook wel alsof hij door de gebogen vorm van de CCS poort er niet ver genoeg in gaat om de Comm pin te bereiken. Iemand soortgelijke ervaringen? Bekend probleem? De 50kw lader ernaast deed het probleemloos (met 36 kw bij 9%).
Nee, duidelijk dus niet want je auto laadt bij DeCs en op de TWC gewoon sneller, je auto heeft een onboard charger die 16.5kW kan laden (3x24A).
Check de specs van de laadkabel die je gebruikt eens? Staat ergens op de kabel vermeld.
Ik vermoed dat die beperkt is tot 3x16A.
Ter info: de laadsnelheid wordt beperkt door de zwakste schakel van: laadpaal-laadkabel-interne lader.
In de laadkabel zit een weerstandje die aan de auto doorgeeft wat het maximale vermogen is wat de kabel aankan.
Vage vent hoorVandaag op mijn befaamde plek in Anderlecht heeft een onverlaat de noodknop ingeduwd om het laden te onderbreken. Geen probleem, ik zat toch al op 90% en was net onderweg om de wagen te verplaatsen, maar toch opvallend. Opvallend, want toen ik arriveerde aan mijn auto, was er niemand aan het wachten om te laden.
Nog gekker wordt het als ik 's avonds de dashcambeelden bekijk, en ik rond de periode van het uitvallen van de laadbeurt zelfs geen EV aantref rondom mijn auto. Ik zie wel een kerel die met een pasje compleet op de verkeerde plek gaat zwaaien, dan het tankstation binnen gaat, vervolgens buiten komt, nu gaat zwaaien naar waar je de pas wel hoort te zwaaien en dan maar tevergeefs op de noodknop duwt.
View attachment 404742
Heel vreemd, want hij gaat geen enkele keer naar mijn dashboard kijken, waar natuurlijk een parkeerschijf van teslaclub.be ligt met mijn telefoonnummer en mijn verwachte eind-uur van laden.
Op die 50kW dozen kan men je dus nog altijd lappen dat men het laden onderbreekt, door op de stop-knop te duwen en niet meer los te draaien...
Maar wel een mooie en nuttige parkeerschijf. Weet je of die voor NL ook te krijgen is? Of alleen als lid van Tesla.be? In dat geval kan ik dat ook doen (ik ben reserve Belg, 5 km van de grens ;-))Vandaag op mijn befaamde plek in Anderlecht heeft een onverlaat de noodknop ingeduwd om het laden te onderbreken. Geen probleem, ik zat toch al op 90% en was net onderweg om de wagen te verplaatsen, maar toch opvallend. Opvallend, want toen ik arriveerde aan mijn auto, was er niemand aan het wachten om te laden.
Nog gekker wordt het als ik 's avonds de dashcambeelden bekijk, en ik rond de periode van het uitvallen van de laadbeurt zelfs geen EV aantref rondom mijn auto. Ik zie wel een kerel die met een pasje compleet op de verkeerde plek gaat zwaaien, dan het tankstation binnen gaat, vervolgens buiten komt, nu gaat zwaaien naar waar je de pas wel hoort te zwaaien en dan maar tevergeefs op de noodknop duwt.
View attachment 404742
Heel vreemd, want hij gaat geen enkele keer naar mijn dashboard kijken, waar natuurlijk een parkeerschijf van teslaclub.be ligt met mijn telefoonnummer en mijn verwachte eind-uur van laden.
Op die 50kW dozen kan men je dus nog altijd lappen dat men het laden onderbreekt, door op de stop-knop te duwen en niet meer los te draaien...
Een vergelijkbare (maar minder mooi gekleurde) parkeerschijf krijg je bij je Telekomlaadpas.Maar wel een mooie en nuttige parkeerschijf. Weet je of die voor NL ook te krijgen is? Of alleen als lid van Tesla.be? In dat geval kan ik dat ook doen (ik ben reserve Belg, 5 km van de grens ;-))
In de lounge bij SuC Bregenz liggen die ookMaar wel een mooie en nuttige parkeerschijf. Weet je of die voor NL ook te krijgen is? Of alleen als lid van Tesla.be? In dat geval kan ik dat ook doen (ik ben reserve Belg, 5 km van de grens ;-))