Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
zo, dat is supertraag zal wel 81 % zijn toch? aan een 150Kw?
Mwoah, snel is anders, maar voor mij snel genoeg (tikte nog wel de 75kW aan. Misschien zat de lader nog in z’n zomerslaap. Totaal 20 minuten gestaan voor iets meer dan 25,5kWh
 

Attachments

  • C567A0A5-CB52-4FA0-A831-C40F86A9DA09.jpeg
    C567A0A5-CB52-4FA0-A831-C40F86A9DA09.jpeg
    90.9 KB · Views: 50
Misschien nog even toevoegen, het viel me wel op dat de accuverwarming aanging toen ik de lader activeerde. Ik weet niet of dat wat uitmaakt. Van kantoor naar de betreffende lader was een ritje van krap 7km, misschien net iets te kort om de accu op temperatuur te krijgen voor een DC lader(?)
 
Misschien nog even toevoegen, het viel me wel op dat de accuverwarming aanging toen ik de lader activeerde. Ik weet niet of dat wat uitmaakt. Van kantoor naar de betreffende lader was een ritje van krap 7km, misschien net iets te kort om de accu op temperatuur te krijgen voor een DC lader(?)
Dat scheelt echt een hele hoop. Je accu wil echt boven de 35 C zijn om snel te laden en zal ergens in de 40 C zijn bij 100kW plus.
 
Dat scheelt echt een hele hoop. Je accu wil echt boven de 35 C zijn om snel te laden en zal ergens in de 40 C zijn bij 100kW plus.
Thanks! Ik ga het van het weekend eens testen bij een Shell Recharge langs de snelweg. Dan hebben we er wat kilometers op zitten, dan zou de laadsnelheid wat hoger moeten zijn.
 
Thanks! Ik ga het van het weekend eens testen bij een Shell Recharge langs de snelweg. Dan hebben we er wat kilometers op zitten, dan zou de laadsnelheid wat hoger moeten zijn.
In het begin heb ik de laadsnelheid bijgehouden en ik doe het nog wel eens als ik alleen in de auto zit. Hierbij een grafiek maar ik laad eigenlijk nooit vlak na vertrek. Dit zijn allemaal Tesla SUC V2 en V3 naar de Suc genavigeerd.
 

Attachments

  • MX 100 D.pdf
    257.1 KB · Views: 79
Jawel is me ook al wel eens overkomen. Op een klus in Duitsland, ik dacht overdag nog wel even aan de dieselaggregaat te kunnen laden maar de nachtdienst was een beetje snel en waren s'morgens als zo goed als klaar. Als gevolg na 40 km met 15% bij de Suc aangekomen.
 
Vanaf 15 augustus?
Yes, de Nederlandse pagina heeft geen melding van 15 augustus. De link uit de eerdere post verwijst ook boven de tabel expliciet naar de tarieven in België.

Hier de link naar de pagina van Nederland en de Nederlandse tarieven.

 
Hey guys, quick question..what's the best way to pay at the laadpalen throughout the Netherlands? (phone is not possible right?)

Should I get a laadpass? and in that case, which one is suggested? I see multiple options (with subscription/month and without, not sure what would be better).
Thanks a lot for the help!
 
Hey guys, quick question..what's the best way to pay at the laadpalen throughout the Netherlands? (phone is not possible right?)

Should I get a laadpass? and in that case, which one is suggested? I see multiple options (with subscription/month and without, not sure what would be better).
Thanks a lot for the help!
Quick answer, order a ShellRecharge laadpas. Application for the card is free (as far as I know) Shell only needs your bank account for payment of your sessions, once a month.
cheers 🍺
 
  • Like
Reactions: Salv0
Hey guys, quick question..what's the best way to pay at the laadpalen throughout the Netherlands? (phone is not possible right?)

Should I get a laadpass? and in that case, which one is suggested? I see multiple options (with subscription/month and without, not sure what would be better).
Thanks a lot for the help!
Get a few, they don’t alway work. Shell like mentioned has a free option. I also use GreenNL and ANWB(eneco).
 
  • Like
Reactions: Salv0