Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Niet bijzonder???? Op jouw maximum (ja, 55km=11kW). Gratis en 11kW, is best bijzonder te noemen... Vaak zie je 3.7kW paaltjes.

Oops, sorry. Ik ben nog wat nieuw hiermee. Ik heb alleen nog maar SuC's en thuis 11kW gehad tot nu toe. Ik moet m'n eerste 3,7 kW ervaring nog krijgen. En na een ICE lijkt alles wel gratis, dus daar keek ik ook niet zo van op... :wink:
 
Ik moet binnenkort in Duitsland laden en via oplaadpalen.nl vind ik een paal waarbij staat prijs: jaarabonnement. Passen: GRATIS. Een paas van ESSENT.
Ik heb enkel een bluemotion pass. Die ik al meer dan een jaar heb en ondertussen 4x gebruikt heb. Vooral omdat het kon. Niet omdat het nodig was.
Nu heb ik deze paal ook niet echt nodig omdat er een SC in de buurt is. Maar als ie gratis aan een paal kan en ik dus de uren dat ik bezet ben de wagen "traag" kan laten laden heb ik het tijdverlies bij de SC weer uitgespaard.
Weet iemand wat dit echt betekent? Ik vermoed pas bruikbaar maar niet gratis. ook nog goed. Ik vrees, pas niet bruikbaar?
 
ImageUploadedByTapatalk1431879772.818499.jpg


Q Park garage aan het Astridplein in Antwerpen. Na een weekend Antwerpen hierdoor geen stop hoeven te maken bij de SuC.
 
Eigenlijk helemaal niets voor mij want ik ben niet van de straatpalen als het niet nodig is, en dat is bij mij nooit nodig. Maar op zondagochtend, Meimarkt in Tilburg, in de Tivoligarage beide laadpunten vrij. Normaal staan daar Outlanders en Ampera's waarschijnlijk van medewerkers van Interpolis. Nu de volle 11 kW kunnen pakken en dan krijg je die microsommetjes dat de parkeerkosten er weer uit zijn (was ook zo).

tivoli.jpg


Ik red het nagenoeg altijd met laden thuis en af en toe de SuC. Persoonlijk vindt ik het niet zo'n fraai gezicht met die kabel maar zoals gezegd is dat persoonlijk.
 
Eigenlijk helemaal niets voor mij want ik ben niet van de straatpalen als het niet nodig is, en dat is bij mij nooit nodig. Maar op zondagochtend, Meimarkt in Tilburg, in de Tivoligarage beide laadpunten vrij. Normaal staan daar Outlanders en Ampera's waarschijnlijk van medewerkers van Interpolis. Nu de volle 11 kW kunnen pakken en dan krijg je die microsommetjes dat de parkeerkosten er weer uit zijn (was ook zo).

View attachment 82138

Ik red het nagenoeg altijd met laden thuis en af en toe de SuC. Persoonlijk vindt ik het niet zo'n fraai gezicht met die kabel maar zoals gezegd is dat persoonlijk.

Andersom inparkeren? Scheelt draad in zicht :biggrin:
 
Andersom inparkeren? Scheelt draad in zicht :biggrin:

Zou kunnen maar middenpad is niet zo breed. Moet dan eigenlijk tegen verkeer in :) Maar ik ben blij dat ik nagenoeg altijd gewoon genoeg heb om heen en terug te komen. Ik ben echt het type van thuisladen, SuC en straks destination chargers met vaste kabel :) Wat zal ik me laten verwennen met lunches in de restaurants die het ervoor over hebben.
 
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar ga toch een poging wagen: ik heb in het verleden ooit de 8 meter lange Type 2/32A laadkabel gekocht bij Luuk, maar ik vind het steeds een heel gedoe om dat uit te rollen, in te rollen, etcetra.

Is het te doen om bijv. 4 meter kabel af te snijden of is dit niet verstandig? Is de connector er zo weer terug op te doen?