Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Heeft iemand hier ervaring mee: Powerstar Benelux
Lijkt me op het eerste gezicht een broodje aap, maar er zijn op dit forum mensen die er véél meer verstand van hebben!
Kan zoiets, of inderdaad boerenbedrog?

En Sinterklaas bestaat !!
Jongens, wat ik hier allemaal zie !! :mad:
We gaan er niet veel woorden aan vuil maken, maar een transfo die zoiets kan, moet toch eentje zijn met een houten kern. :D

Tot zover.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: MaH and FVO
De enige winst die ik mogelijk zie is dat bepaalde verbruikers minder vermogen opnemen omdat de gemiddelde spanning zakt. Maar ze zullen dus ook minder presteren. Bijvoorbeeld een lamp zal minder licht geven, een koker zal minder snel aan de kook brengen enz... De grote verbruikers zullen geen winst opleveren. Voor de rest zie ik alleen maar verliezen: iets omzetten en terugsturen gaat nu eenmaal met verliezen gepaard en die zullen het verbruik juist verhogen.
 
Ze schermen op de site met referenties in de horeca, vandaar dat ik waarschijnlijk ook benadert ben.
Nou hebben wij vrijwel alleen nog led verlichting, de grote stroomverbruikers zijn hoogstwaarschijnlijk alle koelingen en als ik jouw verhaal goed begrijp zullen die er gewoon wat langer over doen om hun temperatuur te bereiken? In dat geval lijkt het vrij zinloos.
 
Ze schermen op de site met referenties in de horeca, vandaar dat ik waarschijnlijk ook benadert ben.
Nou hebben wij vrijwel alleen nog led verlichting, de grote stroomverbruikers zijn hoogstwaarschijnlijk alle koelingen en als ik jouw verhaal goed begrijp zullen die er gewoon wat langer over doen om hun temperatuur te bereiken? In dat geval lijkt het vrij zinloos.
Precies. Alleen in het geval wanneer je verliezen direct gekoppeld zijn met de hoogte van de netspanning zal het verlies misschien afnemen (en de vraag is of dat meer afneemt dan de verliezen in hun apparaat toevoegen). Bij koelsystemen lijkt me dat niet aan de orde.
 
Jongens, zouden jullie dit onderzoeksteam willen helpen door je te laten interviewen over V2G?
V2X interviews flyer.jpg

View attachment 173272
 
Nieuw oplaadpunt Oudenaarde (N60) - Gratis laden voor restaurantbezoekers (interessante/lekkere daglunch - 14,5€)

Locatie: Eat@12 bij Restaurant Doorn 12
Type aansluiting: 4x Mennekens Type 2 - 22Kw

Info over het project/restaurant - Gratis laden - en je steunt nog een goed project:

Eat@12, “eten om 12 uur ’s middags bij huisnummer 12”, is een project van AAROVA.

AAROVA is een maatwerkbedrijf en ontwikkelt initiatieven om werk, arbeidsvreugde en fierheid te creëren voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Eat@12 is een mooi voorbeeld van deze aanpak. Kaderend in een nieuw en trendy interieur staan onze mensen in voor de bereiding en de bediening van (h)eerlijke gerechten. Zij worden hierbij begeleid door een professionele chef-kok.

IMG_2879.jpg
 
Nieuw oplaadpunt Oudenaarde (N60) - Gratis laden voor restaurantbezoekers (interessante/lekkere daglunch - 14,5€)

Nice! Hoop dat er meer het voorbeeld zullen volgen. :)
En een slimme keuze om geen Destination Charger te nemen, want dan zit je straks met Tesla only laadpunten, hetgeen averechts kan werken bij klanten met EV maar zonder Tesla. (Tenzij je voldoende parkeerplaatsen hebt, dan kan beide natuurlijk.)
 
Nice! Hoop dat er meer het voorbeeld zullen volgen. :)
En een slimme keuze om geen Destination Charger te nemen, want dan zit je straks met Tesla only laadpunten, hetgeen averechts kan werken bij klanten met EV maar zonder Tesla. (Tenzij je voldoende parkeerplaatsen hebt, dan kan beide natuurlijk.)

Op de korte termijn, zeg 3 jaar, is dat zeker waar. Maar wanneer je naar de toekomst kijkt zou hij er beter aan doen om deel te nemen aan het DestCh netwerk. Hij kan er dan wel wat ladertjes naast hebben voor de restanten PHEV en Leaf's etc maar de nieuwe generatie zal, als de fabrikanten aan hun klanten denken, gewoon SuC en DestCH gaan laden. Nu is dit een ondernemer die (op dit moment) de stroom niet doorberekend maar de meesten laten gewoon een paaltje plaatsen door een exploitant waarvoor de klant dan moet betalen. Zo'n extra verdienmodel is iets wat Elon uit den boze vindt en met het DestCh netwerk blijft alles clean.
 
Dit weekend overnacht in M Hotel in Genk. Even aan de balie gevraagd of er in de buurt een oplaadpunt was. Maar die mens was nogal overtuigd dat er in héél Genk geen enkel oplaadpunt was :(

Op de late avond toch maar even Plugshare gechecked en blijkt dat er in de shopping over het hotel een oplaadpunt moet staan o_O
Geen zin meer om laat op de avond de wagen nog even te verzetten, maar dan 's ochtends even op onderzoek gegaan. Achteraan de parking op 1ste verdiep staan een 10-tal chargers. 'Bumblebee' even gaan halen en hem aan de charger gehangen, parking is betalend, chargen gratis via Type 2 kabel. Helaas maar aan de snelheid van een gewoon stopcontact (15 km/u). Als men mij de avond voordien aan het hotel even deftig had geinformeerd had ik hem er daar 's avonds kunnen zetten en was hij bij vertrek weer volgeladen. Nu nog even moet langs rijden via SuC Urmond.

Charger is hier te vinden: Shopping 1 Parking | Genk, Vlaams Gewest | Electric Car Charging Station | PlugShare
Heb er zelf een paar foto's op geplaatst.
 
  • Like
Reactions: Noelis
Dit weekend overnacht in M Hotel in Genk. Even aan de balie gevraagd of er in de buurt een oplaadpunt was. Maar die mens was nogal overtuigd dat er in héél Genk geen enkel oplaadpunt was :(

Op de late avond toch maar even Plugshare gechecked en blijkt dat er in de shopping over het hotel een oplaadpunt moet staan o_O
Geen zin meer om laat op de avond de wagen nog even te verzetten, maar dan 's ochtends even op onderzoek gegaan. Achteraan de parking op 1ste verdiep staan een 10-tal chargers. 'Bumblebee' even gaan halen en hem aan de charger gehangen, parking is betalend, chargen gratis via Type 2 kabel. Helaas maar aan de snelheid van een gewoon stopcontact (15 km/u). Als men mij de avond voordien aan het hotel even deftig had geinformeerd had ik hem er daar 's avonds kunnen zetten en was hij bij vertrek weer volgeladen. Nu nog even moet langs rijden via SuC Urmond.

Charger is hier te vinden: Shopping 1 Parking | Genk, Vlaams Gewest | Electric Car Charging Station | PlugShare
Heb er zelf een paar foto's op geplaatst.
Volgens Chargemap.com zouden er wel enkele van 22kW staan.