Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
In Den Haag zijn/worden de laadpalen blijkbaar voorzien van een update. Voorheen kreeg je met een ander gedeeld 12A en alleen 16A. Nu zag ik dat ik 20A krijg als ik alleen sta:

Wel fabrikaat laadpalen zijn dat Merijn ?
Ik klaag daar tegenover Nuon/Heijmans in Amsterdam namelijk ook al tijden over, dat zijn de Public Line laders van EVBox.
PublicLine
En......hoeveel kw krijg je als er aan de andere aansluiting een hybride staat te laden ?
En hoeveel als hij nog connected is maar wel al klaar met laden ?
 
Wel fabrikaat laadpalen zijn dat Merijn ?
Ik klaag daar tegenover Nuon/Heijmans in Amsterdam namelijk ook al tijden over, dat zijn de Public Line laders van EVBox.
PublicLine
En......hoeveel kw krijg je als er aan de andere aansluiting een hybride staat te laden ?
En hoeveel als hij nog connected is maar wel al klaar met laden ?

Volgens mij ICU palen.
Als de ander klaar is mer laden maar wel connected krijg je volgens mij volledig vermogen. Ik heb nog niet ervaren dat hij rekening houdt met hybrides die op lager vermogen laden. Maar meestal is dat 1 fase 16A dus dan blijft er te weinig over om alle fases meer vermogen te geven toch?
 
Volgens mij ICU palen.
Als de ander klaar is mer laden maar wel connected krijg je volgens mij volledig vermogen. Ik heb nog niet ervaren dat hij rekening houdt met hybrides die op lager vermogen laden. Maar meestal is dat 1 fase 16A dus dan blijft er te weinig over om alle fases meer vermogen te geven toch?

In dat geval ben ik jaloers op je Haagse laadpaal want zo slim zijn ze in Amsterdam nog niet.
En vbw de hybrides: in principe zou een duo laadpaal in dat geval op 2 fases 25A kunnen geven en op 1 fase de resterende 9A (uitgaande van een hoofdaansluiting van 3F25A). Bij elkaar nog zo'n 13.5 kw. Ik heb van The New Motion ooit begrepen dat een laadpaal van hun dat kan. Moet je lader in je auto dat ook wel aankunnen natuurlijk.

20A is trouwens ook weer opmerkelijk. Waarom niet 25A (want je hebt een duolader neem ik aan)
 
Mijn TNM Lolo heb ik op "publiek" gezet. Het betreft een lader met vaste type 2 kabel. Mensen met bv. een Opel Ampera kunnen daar ondanks hun type-2-naar-type-1-kabel niets mee (de stekkers willen net geen contact maken). Zou daar bij sites als oplaadpalen.nl geen rekening mee gehouden moeten worden? Zodat je dus behalve gewoon type-2 ook type-2-vaste-kabel hebt staan? Dan zou je als Ampera-rijder zo'n paal kunnen overslaan.

Ik zal het de mensen van oplaadpalen.nl ook eens voorleggen hoor, maar hier zit ook veel kennis :)
 
  • Like
Reactions: HWS
Wij gaan een nachtje naar Hotel Winselerhof in Limburg. Iemand ervaring met laadmogelijkheden?

25 km voorbij Supercharger van Urmond. Gewoon daar even bijladen en dan verder geen zorgen, zoeken, onzekerheid over beschikbaarheid en gedoe met mogelijk verkeerde pas. Pas wanneer een hotel een Destination Charger heeft, zoals nu twee in Valkenburg, zou ik ter plaatse gaan laden, anders, zeker in dit geval, gewoon gebruik maken van de betrouwbare en snelle superchargers.
 
25 km voorbij Supercharger van Urmond. Gewoon daar even bijladen en dan verder geen zorgen, zoeken, onzekerheid over beschikbaarheid en gedoe met mogelijk verkeerde pas. Pas wanneer een hotel een Destination Charger heeft, zoals nu twee in Valkenburg, zou ik ter plaatse gaan laden, anders, zeker in dit geval, gewoon gebruik maken van de betrouwbare en snelle superchargers.

Ja, gezellig een half uur bij Van der Valk rondhangen terwijl je ook had kunnen volladen aan een stopcontact bij het hotel terwijl je slaapt. Jij hebt duidelijk ander hobby's dan ik Hans... :p
 
Wij gaan een nachtje naar Hotel Winselerhof in Limburg. Iemand ervaring met laadmogelijkheden?

Zo te zien was er nog geen laadmogelijkheid in maart dit jaar:

image.png


Winselerhof heeft op deze review gereageerd en gezegd dat ze zouden bekijken wat mogelijk is. Als er nu dus nog geen laadvoorziening zou zijn dan is het geen onwetenheid maar onwil. ;-)
 
Ja, gezellig een half uur bij Van der Valk rondhangen terwijl je ook had kunnen volladen aan een stopcontact bij het hotel terwijl je slaapt. Jij hebt duidelijk ander hobby's dan ik Hans... :p

Klopt. Ik heb een hekel aan gehannes. Als het kant en klaar is prima, maar anders de bekende weg. En ik hang niet rond maar heb mijn werkplek altijd bij me en besteed die tijd meer dan nuttig. As dinsdag afspraak Hoogeveen en fijn een 20 minuten koffie en mails en forum bij vd Valk. Ieder zijn meug.
 
Zo te zien was er nog geen laadmogelijkheid in maart dit jaar:

View attachment 201233

Winselerhof heeft op deze review gereageerd en gezegd dat ze zouden bekijken wat mogelijk is. Als er nu dus nog geen laadvoorziening zou zijn dan is het geen onwetenheid maar onwil. ;-)

ls je daar bent, praat dan met ze over Tesla en het Destination Charger Program. Voordelen, Tesla betaalt de lader, zij weliswaar de stroom maar in de regel max. een paar € (grootverbruikerstarief) en komen op de website van Tesla en in de navigatie van alle Tesla's. Zeker met de komst van wellicht 20 tot 25k Model 3 in 2018 een verstandige en toekomstgerichte investering. Als ik weer een weekendje naar Valkenburg zal gaan, wordt het één van de twee daar met DeC.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Je staat bij de laders op level -1 (eerst de put in, dan heel voorzichtig langs het bandje omhoog), dus wellicht meer risico op lekkages.
Ben daar een tijdje geleden geweest. No way dat ik tussen die bandjes omhoog wilde gaan. Dat levert geheid velgenschade op.
Typisch voorbeeld van hoe het niet moet.:mad:
Als ze nou eens van die gelijdebandjes zouden maken die niet een recht opstaande rand hebben, maar een schuine rand...
 
  • Informative
Reactions: Firebird
Ben daar een tijdje geleden geweest. No way dat ik tussen die bandjes omhoog wilde gaan. Dat levert geheid velgenschade op.
Typisch voorbeeld van hoe het niet moet.:mad:
Als ze nou eens van die gelijdebandjes zouden maken die niet een recht opstaande rand hebben, maar een schuine rand...
ik heb daar zo'n 2 jaar geparkeerd, is wel te doen hoor die helling, ik heb 1 keer velgschade gehad daar, maar dat was bij het uitrijden van de garage net na de slagbomen (eigen schuld)