Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Bij schaarste kan ik me er wel iets bij voorstellen. Temeer daar hybrides maar heel weinig laden en de plek desalniettemin lang bezet houden. Dat heeft men dus door.
Niet mee eens: juist hybrides moeten kunnen laden, nu het alternatief - op fossiele brandstof rijden - onwenselijk is. Als het probleem zit in het bezet houden van laadpalen, terwijl men er niet meer laadt (wat volledig elektrische auto's ook vaak doen!), dan moet dat worden aangepakt. Bijvoorbeeld door een tarief te hanteren voor aangekoppeld zijn zonder laden.
 
  • Like
Reactions: HWS and robertvg
Niet mee eens: juist hybrides moeten kunnen laden, nu het alternatief - op fossiele brandstof rijden - onwenselijk is. Als het probleem zit in het bezet houden van laadpalen, terwijl men er niet meer laadt (wat volledig elektrische auto's ook vaak doen!), dan moet dat worden aangepakt. Bijvoorbeeld door een tarief te hanteren voor aangekoppeld zijn zonder laden.

Ik bedoel bij echte schaarste, dus zeg 1 paal waar gelijktijdig een EV en een PHEV op af rijden. Dan mag die EV laden van mij. De rest van de argumenten zijn randverschijnselen.
 
nu ook bij mij de Maingau pas geactiveerd is; wou ik wel eens de palen testen die onze vlaamse regering laten plaatsen heeft in zowat alle gemeenten.

de standaard kostprijs is veel te hoog, maar met Maingau is het plots wel heel interessant.

hoe werkt de paal ?
20180626_135908.jpg


ha, schijnbaar inpluggen en dan batchen of appen.
simpel....


of toch niet.
geen van de stekkers lukt, niet met de app en niet met de tag.


tot ik nog een plaatje zie....

20180626_135912.jpg

en daar is de volgorde ineens anders : eerst taggen of appen, en dan pas stekkeren.


kijk, als je dan instructies op de paal zet.... doe het dan ineens goed.
 
nu ook bij mij de Maingau pas geactiveerd is; wou ik wel eens de palen testen die onze vlaamse regering laten plaatsen heeft in zowat alle gemeenten.

de standaard kostprijs is veel te hoog, maar met Maingau is het plots wel heel interessant.

hoe werkt de paal ?
View attachment 312529

ha, schijnbaar inpluggen en dan batchen of appen.
simpel....


of toch niet.
geen van de stekkers lukt, niet met de app en niet met de tag.


tot ik nog een plaatje zie....

View attachment 312530
en daar is de volgorde ineens anders : eerst taggen of appen, en dan pas stekkeren.


kijk, als je dan instructies op de paal zet.... doe het dan ineens goed.
Lijkt verdacht veel op een Belgen mop.......
 
  • Funny
Reactions: Advh and S-19910
nu ook bij mij de Maingau pas geactiveerd is; wou ik wel eens de palen testen die onze vlaamse regering laten plaatsen heeft in zowat alle gemeenten.

de standaard kostprijs is veel te hoog, maar met Maingau is het plots wel heel interessant.

hoe werkt de paal ?
View attachment 312529

ha, schijnbaar inpluggen en dan batchen of appen.
simpel....


of toch niet.
geen van de stekkers lukt, niet met de app en niet met de tag.


tot ik nog een plaatje zie....

View attachment 312530
en daar is de volgorde ineens anders : eerst taggen of appen, en dan pas stekkeren.


kijk, als je dan instructies op de paal zet.... doe het dan ineens goed.
Laad je dan toch 'met' Maingau?
 
idd, mits het volgen van het juiste instructieblad verliep alles normaal.

aanvulling : het stoppen lukte ook al niet, ik heb de helpdesk van Allegro moeten bellen.
De app meldde dat de Ladevorgang beendet was, maar in werkelijkheid ging het laden gewoon door.

Nadat ik alle persoonlijke gegevens inclusief bewijs van goed gedrag en zeden had overgemaakt kon de operator het laden stoppen en enkele minuten later ook de kabel vrijgeven.
Hij had nog nooit van Maingau gehoord; en had weinig hoop dat het volgende keer wél goed zou gaan.

De tijden die worden gerapporteerd zijn de effectieve tijden van start en stop, weliswaar in UTC.

voorlopig dus een 6/10;)
 
Kon ‘t niet laten deze hier te plaatsen. Fiets elke dag langs deze schildering op een schoolplein. Met zulke benzineprijzen wordt het natuurlijk niets, dat elektrisch rijden. Wel vooruitstrevend dat er even veel laadpunten als pompen zijn.
View attachment 312553
Ik denk dat die nul euro de teller is voor hoeveel euro er getankt is.
Zou er ‘s-avond eens langslopen en een 12 voor beide bedragen zetten.
 
Ik heb nu 5 dg mijn X en nu heb ik een probleem met een publieke laadpaal. Vanmorgen met nog 28km over aan de laadpaal gezet. Nu krijg ik bij 65 km de melding dat hij klaar is met laden. Dit is dus duidelijk niet zo.
Net even heen gelopen en opnieuw laden gestart. Na 2 min opnieuw de melding dat laden volttooid is (65 km).
Ik heb het laden gewoon ingesteld op 90%

Iemand een idee???
 
Ik heb nu 5 dg mijn X en nu heb ik een probleem met een publieke laadpaal. Vanmorgen met nog 28km over aan de laadpaal gezet. Nu krijg ik bij 65 km de melding dat hij klaar is met laden. Dit is dus duidelijk niet zo.
Net even heen gelopen en opnieuw laden gestart. Na 2 min opnieuw de melding dat laden volttooid is (65 km).
Ik heb het laden gewoon ingesteld op 90%

Iemand een idee???
Hik in de laadpaalsoftware? Even bellen met de beheerder en vragen of ze paal willen resetten.