Nuttige info.
Maar je vraag op het eind is heel terecht. Hebben we sneller laden echt nodig?
Zodra mijn periode gratis Superchargen in augustus afgelopen is hoef ik binnen Nederland zelden of nooit meer ergens anders dan thuis te laden. Want nergens goedkoper. Mijn range (LR AWD) is voldoende voor 99% van mijn ritten voor werk en privé. Voor die enkele keer dat ik wel bij moet laden (in de winter) zijn de 120 kW Superchargers snel genoeg en goedkoopste oplossing.
Tijdens onze recente vakantiereis heb ik de laadsnelheid zelden een belemmering gevonden. Ja het dwingt je om even rust te nemen. Maar dat is eigenlijk heel goed. Mooi moment om mailtjes en appjes te beantwoorden.
Ik zie die grotere laadsnelheid vooral als een reactie op de negatieve en onterechte beeldvorming daarover. Om ook die argumenten weg te nemen. Gebruik dat zelf ook regelmatig. Nu 300 km laden in een half uur, straks 300 km in 15 minuten (bij 250 kW) ...
Mensen vergeten bovendien vaak hoeveel tijd ze verspillen bij tankstations, met wachten tot er plek is, wachten tot de tank vol is, lopen naar de kassa, wachten in de rij voor je kunt betalen, wachten voor het toilet... Behalve het eerste (pas 1 keer meegemaakt) allemaal zaken die niet hoeft te doen of gelijk kunt doen met het laden.