Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of dit in dit draadje thuis hoort, maar toch een opmerking over de vindbaarheid van de SUC's. Ik kwam vandaag vanuit de Eifel met 5% lading in Urmond aan om bij te laden voor de rit naar huis. Het was op dat moment 'matig' weer (regen en wind). De SUC kon ik in eerste instantie niet vinden. Parkeerplaats van der Valk was goed vol veel heen en weer rijdende ICE's ... De SUC's liggen verstopt achter het hotelgebouw ontdekte ik dankzij een vriendelijke ICE-er. Ik was overigens niet de enige zoekende Tesla-rijder. Waarom zie ik wel richtingbordjes voor de trage laders van andere merken en niet zoiets voor Tesla.
Jullie begrijpen wellicht dat ik ineens een aanval van 'range anxiety' kreeg :oops: , wat gelukkig snel gecureerd werd :).

Ik heb daar ook eens in die woonwijk gestaan. Maar indien de navigatie op satelliet staat, dan kan je de locatie beter bepalen. En op de details voor deze SuC wordt vermeld dat het aan een hotel is. In dat geval is de kans heel groot dat de SuC op de private parking van het hotel is. Dus in het slechtste geval moet je een toertje maken op die parking. Met 5% lukt dit nog wel. ;)
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Radd and nervus
op de details voor deze SuC wordt vermeld dat het aan een hotel is. In dat geval is de kans heel groot dat de SuC op de private parking van het hotel is.

Gisteren de SuC in Dordrecht voor het eerst bezocht. De navigatie zei dat de bestemming aan de linkerkant van de weg lag, maar het was heel duidelijk dat dat niet klopte. Ook hier is de supercharger te vinden achter de slagbomen van het van der Valk hotel, die gelukkig zonder kaartje open gingen.

Heeft Tesla soms een deal met de Toekans voor co-locatie van de superchargers?
 
Ik heb daar Newmotion (MTC) gebruikt. Let op: de snellader zit bij het benzinestation, je rijdt er zo voorbij. ;) Dus meteen na de kruising rechts het benzinestation op.

PS In Vlaanderen lijk je bij vrijwel ieder benzinestation langs de snelweg wel een snellader te hebben.
 
NewMotion gaat eraan.

DD539992-3806-470E-BA94-0981CCB22E0E.png