Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Vanmorgen even gratis geladen bij Ionity Nieuwegein. Wel apart een Fastned en een Ionity laadplaats naast elkaar. Bij het inpluggen begon hij gelijk met laden en toen viel mijn ook op de sticker dat het gratis was tot 2020 wegens problemen met het bruikbaar maken van laadpassen van 3e partijen? Wellicht dat er daarom nu pas 2 stalls staan ipv alle geplande stalls. Vrolijk gezwaaid naar de mensen bij Fastned.
 
Heeft er iemand ervaring met het plannen van je laadsessie aan een publiek laadpunt? Ik kan bij mijn werk laden aan een publieke laadpaal, maar als ik daar aangeef dat hij om 17:00 klaar moet zijn dan start de laadsessie niet. Ik ben benieuwd of anderen hier ook tegenaan lopen of dat het aan de laadpaal ligt...

In mijn geval gaat het om een paal van EV-Box.
 
Als beginnende tesla rijder met een new motion tankpas probeer ik te begrijpen uit alle postings hoe jullie in het buitenland tanken. Uiteraard bestaat hiervoor het SuC netwerk echter wat indien je niet op de bekende hoofdroutes zit maar bijvoorbeeld in Duitsland onderweg bent voor een paar dagen zakelijk. Is er een topic wat beschrijft wat nu de handigste tankpassen zijn, hoe het eea werkt en wat raadzaam is?.
 
Dank, maar hieruit blijft het moeilijk te halen welke laadpas nu geschikt is. ik had deze site ook gevonden maar ik probeer te begrijpen welke laadpas ( of meerdere) ik nu eigenlijk zou moeten hebben naast new motion om in Duitsland buiten de SuC om toch te kunnen tanken. Ik heb op meerdere postings gelezen dat mensen Maingauw hebben of bij de Lidl of zo gaan tanken, maar uitgaand dat je verspreid door Duitsland rijdt krijg je als beginnende EV rijder toch enige angst:(
 
Dank, maar hieruit blijft het moeilijk te halen welke laadpas nu geschikt is. ik had deze site ook gevonden maar ik probeer te begrijpen welke laadpas ( of meerdere) ik nu eigenlijk zou moeten hebben naast new motion om in Duitsland buiten de SuC om toch te kunnen tanken. Ik heb op meerdere postings gelezen dat mensen Maingauw hebben of bij de Lidl of zo gaan tanken, maar uitgaand dat je verspreid door Duitsland rijdt krijg je als beginnende EV rijder toch enige angst:(
NewMotion en Plugsharing zijn de goede basis, en je hebt met je Tesla nog altijd de superchargers. Zorg ook dat je je Tesla Mobile Charger mee neemt, en met wat matsen kan je zelfs op bestemming laden aan een stopcontact.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Alsof de problemen met de laadpalen in het station van Brugge nog niet voldoende waren, zit onze kabel momenteel geblokkeerd aan de laadpaal.
Na telefonisch contact zullen ze hem 'in de loop van komende week deblokkeren'.

Leuk dat je gratis kan laden, maar als het nooit werkt heb je er ook niets aan.
 
Weer eens ondervonden hoe verwend we zijn met onze SuCs. Ik moet gelukkig bijna nooit publiek laden, behalve vanavond. Anderhalf uur in Gent-Zuiderpoort verspilt om een lader te vinden.
De 3 dichtste die ik vond: Audi, Volvo en zuiderpoort zijn privé. Dit kwam ik pas te weten na kwartier in de wacht bij de helpdesk van EV box en Smoov. Dit staat in de gebruikelijke apps niet vermeld.
De volgende 2 waren echt openbaar en hebben 2 parkeerplaatsen. 1 gereserveerd voor autodelen en de andere bezet. 1 keer door een ICE. Er staat ook geen bord dat het parkeren enkel voor EV’s is. Je kan het hem dus niet kwalijk nemen.
Bij de 6e, ondertussen meer dan een km verder, was er gelukkig 1 plaats vrij. Weer geen aanduiding ‘enkel EV’. Laden startte wel niet: “Controleer laadspanning”. Weer in de wacht bij Smoov helpdesk. Tijdens het wachten ineens groene knipperlichten. Laden gestart. Call onderbroken.
Op die tijd was ik vroeger aan de SuC in Gent reeds 2 keer vol.
Zijn er hier mensen die in Gent afhankelijk zijn van publieke palen? Hoe doen jullie dat?
 
Gisteren heb ik geprobeerd te laden bij de Tesla destination charger bij van der Valk Ridderkerk. Lampje naast de laadpoort op de Model 3 bleef blauw knipperen en hij begon maar niet met laden. 2 verschillende opladers geprobeerd, beide hetzelfde probleem. Gek genoeg stond er wel een Model S taxi aan de kabel, echter geen idee of hij wel aan het laden was (zag bij zijn laadpoort geen lampje zoals bij de model 3). Deed ik iets fout, had ik nog iets moeten doen?
 
Gisteren heb ik geprobeerd te laden bij de Tesla destination charger bij van der Valk Ridderkerk. Lampje naast de laadpoort op de Model 3 bleef blauw knipperen en hij begon maar niet met laden. 2 verschillende opladers geprobeerd, beide hetzelfde probleem.

Bij de meeste DeC's moet je wel melden dat je er gebruik van wilt maken zodat ze deze inschakelen. Soms door aan te geven dat je daar b.v. luncht en dan schakelen ze deze in. Geen idee of dat bij deze DeC's zo is.

Je hebt wel de DeC's aan de achterzijde van het pand geprobeerd en niet de laadpalen aan de voorzijde?
 
Bij de meeste DeC's moet je wel melden dat je er gebruik van wilt maken zodat ze deze inschakelen. Soms door aan te geven dat je daar b.v. luncht en dan schakelen ze deze in. Geen idee of dat bij deze DeC's zo is.

Je hebt wel de DeC's aan de achterzijde van het pand geprobeerd en niet de laadpalen aan de voorzijde?
klopt, die 4 aan de achterzijde. Het was voor mij meer een test of het werkte (antwoord: nee). Ik heb deze maand nog gratis laden met de Allego laadpas, dus had geladen bij de nieuwe snellader van Allego daar op het terrein. Vervolgens even geprobeerd te laden bij de DeC zonder te melden, maar misschien is dat het probleem geweest. Het groene lampje op de lader zelf brandde wel, maar dat zegt dus niks?
 
Is het niet een kwestie van fatsoen dat als je gebruik van een DeC wil maken, je dat eerst even vraagt/vertelt?

Ik heb afgelopen zomer in Oostenrijk aan een DeC gehangen van een 5-sterren hotel (way above my budget). Eerst even gevraagd, en uiteraard geen probleem. Maar ik verbaasde mij wel over het verhaal van de bali-medewerkster dat er idd Tesla-rijders waren die gewoon hun auto aan de DeC hingen zonder iets te melden, en hem gerust 24u+ lieten staan.
 
klopt, die 4 aan de achterzijde. Het was voor mij meer een test of het werkte (antwoord: nee). Ik heb deze maand nog gratis laden met de Allego laadpas, dus had geladen bij de nieuwe snellader van Allego daar op het terrein. Vervolgens even geprobeerd te laden bij de DeC zonder te melden, maar misschien is dat het probleem geweest. Het groene lampje op de lader zelf brandde wel, maar dat zegt dus niks?

Als je een DeC wilt testen waarvan ik zeker weet dat die het doet zonder aanmelden is bij Zoet of Zout in Stellendam. Leuke plek om dan lekker te eten en tegelijk je auto te laden.