Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wiki Belgium and the Netherlands: Public Charging infrastructure

This site may earn commission on affiliate links.
Assen is nu open
 

Attachments

  • 7FFB26DF-A962-46F0-8B1E-A5ED70BCC977.jpeg
    7FFB26DF-A962-46F0-8B1E-A5ED70BCC977.jpeg
    967.7 KB · Views: 77
  • Informative
Reactions: shthpnz and MLKRMR
Morgen ga ik naar de fittie tussen Rico en Badr kijken. Via de NewMotion app zie ik op het terrein geen laadvoorzieningen bij het GelreDome. Jammer dat er geen laadvoorzieningen lijken te zijn.

Als ik tot 90% laad dan moet ik voor m'n totale rit uitkomen op 11% met overal vMax maar ik doe meerdere ritten met diverse lange pauzes dat laden daar goed zou uitkomen. Misschien moet ik straks maar 100 gaan rijden.....
Terugweg suc Bunnik of “NIEUW” ionity Bodegraven ?
 
Lieve Belgische leden: hebben jullie een beschavingsoffensief uitgevoerd?
Al een aantal jaren kom ik op het judotoernooi in Meeuwen en steeds zijn de laadpalen op het centrale plein ge-iced. Groot was dan ook mijn verbazing dat vanochtend beide laadpalen vrij en beschikbaar waren
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
Korte vraag over laden, ik heb mijn s100d nu bijna een jaar en bij superchargers merk ik dat ik "vroeger" vaak/altijd boven de 100kw of tegen de 140kw kon laden... Nu valt het mij op dat dat steeds vaker 60 tot 70kw is... Nu weer in Breukelen... Accu een derde vol, half uur mee gereden, sta alleen aan een rustige serie SC en weer maar 60kw....

Iemand idee?!
 
Korte vraag over laden, ik heb mijn s100d nu bijna een jaar en bij superchargers merk ik dat ik "vroeger" vaak/altijd boven de 100kw of tegen de 140kw kon laden... Nu valt het mij op dat dat steeds vaker 60 tot 70kw is... Nu weer in Breukelen... Accu een derde vol, half uur mee gereden, sta alleen aan een rustige serie SC en weer maar 60kw....

Iemand idee?!

Meer dan 2500kWh aan fastcharging? Dan is dit je cap om de batterij te beschermen. Ook 100 packs bij S/X hebben hier last van.
 
Meer dan 2500kWh aan fastcharging? Dan is dit je cap om de batterij te beschermen. Ook 100 packs bij S/X hebben hier last van.
Ik ben bang van wel met een vakantie naar de sneeuw, zuid frankrijk en gratis chargen in het algemeen...
dat is lekker @#$#@$ dan... dus ook onderweg naar de sneeuw dit jaar kan ik dubbel zo lang wachten zal wat worden bij de superchargers grrrr. En Tesla heeft dit bedacht om mijn accu te beschermen mooi verhaal, iemand met een oplossing :mad:?
 
Accu te koud, had je nog beperkte regen?
regen was op de laatste beperking, maar dat was in verleden geen enkel probleem... ik heb 25.000km gereden met de auto, kan toch niet zo zijn nu al de boel op halve kracht moet draaien?! ik heb nog even goede hoop maar de andere posts te lezen zou het zeker kunnen dat ik op 2500kwh zit want ik rij veel lange afstanden (groningen en belgie)
 
Onwaar.
Ik ken Tesla's met meer dan 10.000 kWh DC fastcharging achter de rug, die gewoon op 140 kW aan de Supercharger laden.
Er zijn meerdere factoren van belang die bepalen of de DC laadsnelheid op een pack gecapped wordt of niet.

Sure, maar hoelang aan 140kW? Je kunt wel naar 140 pieken, maar als je snelheid daarna rap inkakt dan heeft die 140kW piek geen toegevoegde waarde.
 
Korte vraag over laden, ik heb mijn s100d nu bijna een jaar en bij superchargers merk ik dat ik "vroeger" vaak/altijd boven de 100kw of tegen de 140kw kon laden... Nu valt het mij op dat dat steeds vaker 60 tot 70kw is... Nu weer in Breukelen... Accu een derde vol, half uur mee gereden, sta alleen aan een rustige serie SC en weer maar 60kw....

Iemand idee?!
Is een bekend probleem aan het worden. Zelf laad ik ook vrijwel alleen bij de SCC. Wordt door tesla sterk afgeknepen ivm behoud van de accu. Had er al een afspraak voor gemaakt voor onderzoek. Aan de balie gaven ze dit aan. Konden het wel meten voor mij maar dat zou weggegooid geld zijn werd mij mede gedeeld. Van het ene op het andere ogenblik terug van 114KW naar max 75 tot 80 KW. Opladen start vaak rond de 40 en loopt dan langzaam op.
 
  • Informative
Reactions: Nimbus2020