Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
316 kan support level zijn. (SE&O, geen advies, hobbyproduct).

View attachment 362435
Broddelwerk natuurlijk Keezje


Naamloos.png
 
And beware of the dead cat bounce (korte klim na diepe val)
Nu het aandeel zo zwaar oversold is zou iemand toch best nog een gokje kunnen wagen nu; wel een stoploss meegeven natuurlijk. Of gestaffeld bijkopen.

Het volgende belangrijke fibonacci level op 301,50 is trouwens wel een goede kanshebber, niet geheel toevallig tevens het niveau van de prikker up van 23/10 en de prikker down van 25/10. Het gapje van 24/10 dichten en dus 296 aantikken kan ook nog.
 
Je vaktaal @Keezje. Maar ik blijf t proberen, ooit zal ik t begrijpen☺️. Tot die tijd waag ik af en toe een gokje. Tot nu toe pakt dat nog prima uit.
Over fibonacci: Fibonacci retracement: beleggen met een wiskundige formule | LYNX
In de grafiek in mijn post Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen was 316 dollar het belangrijke 50% fibonacci niveau van de sterke koersstijging van de afgelopen twee maanden. Dat daar steun wordt gevonden is niet verrassend. Bovendien hebben we op dat niveau twee keer een heldere koersreactie gezien, een spike up en na de doorbraak van het niveau snel nog een spike down; blijkbaar is het een niveau met enig belang (geen idee waarom, niet bekeken).

Instappen op zo'n niveau is relatief veilig, normaliter als de RSI indicator goed is gedaald. Buy low, sell high.

MAAR de RSI is eigenlijk te ver gedaald, tot in oversold gebied (de term verklaart zichzelf, maar OS betekent in de theorie een RSI waarde beneden 30). Een teken van zwakte van de markt. Betekent niet per se dat het keerpunt niet al kan zijn bereikt, maar vaak volgt na een OS notering nog een golf down, pas als die niet opnieuw tot een OS notering van de RSI leidt is de kans op echt herstel een stuk groter. Vandaar dat ik schreef dat een nieuwe positie misschien beter snel kan worden uitgestopt, dan kun je er ofwel lager ofwel met meer zekerheid op gelijk of wat hoger niveau alsnog in.

Zo heb ik het geleerd, althans.

Hope this helps.

Edit: wat ik schreef over een OS notering, geldt omgekeerd ook voor een overbought notering. Interessant om te zien dat de laatste top in de koers van TSLA niet werd ondersteund door een hogere RSI notering, geen OB. Een waarschuwingssignaal. Dat het vervolg zo heftig was, had ik trouwens niet voorzien.

Edit: ook wel aardig om te zien dat de fibo niveaus die getoond worden door de oude bodem met het niveau van de laatse top te verbinden, ook in de opbouw naar die top al een aantal keren betekenis hadden. De theorieën van fibonacci zijn al eeuwen oud en worden ook in de natuurwetenschappen herkend, schijnt.
 
Last edited:
Precies, daar ligt t probleem bij mij:oops:.
Ter leering ende vermaeck ;):
Een Fibonacci reeks is simpelweg een rits getallen, waarbij het volgende getal de optelling is van de twee vorige getallen.

dus 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21 enz.

Daarnaast is ook interessant dat wanneer je twee opeenvolgende getallen in de reeks door elkaar deelt (bijv. 5 / 8 hierboven) je een getal krijgt dat nagenoeg 1,618034 is (gaat beter naarmate je grotere getallen uit de reeks pakt), en dat is de golden ratio.

Zowel de reeks als dat golden ratio komt in de natuur zeer veelvuldig voor, bijvoorbeeld schikking van bloemblaadjes en zaden, de vorm van het menselijk oor, de vorm van een orkaan, de vorm van een slakkenhuis, de rangschikking van draden in een spinnenweb enz.
Wij mensen vinden veel zaken mooier of rustiger wanneer ze ook volgens die reeks gerangschikt of gevormd zijn. De golden ratio wordt veelvuldig in design, architectuur en fotografie gebruikt.

Het verbaast me dan ook niets dat die reeksen en het golden ratio ook terugkomen in financiële markten...
 
  • Informative
Reactions: Geert.Snijders
Je vaktaal @Keezje. Maar ik blijf t proberen, ooit zal ik t begrijpen☺️. Tot die tijd waag ik af en toe een gokje. Tot nu toe pakt dat nog prima uit.
Ik sluit mij aan bij HWS, prachtige beschouwingen! Maar ik neem na het lezen gauw een pintje en koop en/of verkoop (luisterend naar de onderbuik ende het ouderwetsche boerenverstand) een plukje. Met tot dusver ook een prima resultaat:)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Xfrank
Het volgende belangrijke fibonacci level op 301,50 is trouwens wel een goede kanshebber, niet geheel toevallig tevens het niveau van de prikker up van 23/10 en de prikker down van 25/10. Het gapje van 24/10 dichten en dus 296 aantikken kan ook nog.
Zoals de futures er nu bijstaan ... ehm ... hangen ... en de pre-market prijzen van TSLA zou het zomaar die 301.50 kunnen worden.

Naamloos.png
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Je vaktaal @Keezje. Maar ik blijf t proberen, ooit zal ik t begrijpen☺️. Tot die tijd waag ik af en toe een gokje. Tot nu toe pakt dat nog prima uit.

Ik sluit mij aan bij HWS, prachtige beschouwingen! Maar ik neem na het lezen gauw een pintje en koop en/of verkoop (luisterend naar de onderbuik ende het ouderwetsche boerenverstand) een plukje. Met tot dusver ook een prima resultaat:)

Ook mijn manier, laat daar maar eens een NeuralNet overdenken.
 
Ik wou de gelegenheid ook maar gebruiken om deze week mijn storting van een basemodel level inleg te voltooien om volgend jaar na de stijging misschien alsnog een rode m3 performance welliicht zelfs met FSD te kunnen betalen van de verkochte aandelen, helaas ben ik nu wel 4mille gedaald dus het moet dan van 31 naar 80 en volgens mij gaat dat ergens in ‘19/20 gebeuren ondanks de “prijsdalingen in China” die echt wel winstgevendheid realiseren. Ik vond dat juist een teken dat het goed gaat: “Yes we can!”
 
Het volgende belangrijke fibonacci level op 301,50 is trouwens wel een goede kanshebber, niet geheel toevallig tevens het niveau van de prikker up van 23/10 en de prikker down van 25/10. Het gapje van 24/10 dichten en dus 296 aantikken kan ook nog.
Dus 301.50 was zo'n beetje de mediaan van de beweging in de eerste handelsuren, en niet 396 maar 395 zo'n beetje de slotstand.

Mwah.

Beetje meten, beetje weten, maar je kunt inderdaad op ieder betekenisloos niveau instappen of uitstappen, de kracht van een beweging negeren ofzo. Dat snap ik dan weer niet.
 
Dus 301.50 was zo'n beetje de mediaan van de beweging in de eerste handelsuren, en niet 396 maar 395 zo'n beetje de slotstand.

Mwah.

Beetje meten, beetje weten, maar je kunt inderdaad op ieder betekenisloos niveau instappen of uitstappen, de kracht van een beweging negeren ofzo. Dat snap ik dan weer niet.
Er nauwkeurig vind ik die TA nou ook weer niet als je er 100 euro naast zit.
 
  • Funny
Reactions: robertvg and Keezje