Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Eigenlijk geen koopsignaal want er is zelfs een hoofd-schouder-patroontje in wording te bedenken met -als ie wordt voltooid- een koersdoel van 280. Maar ik denk dat er eerdaags dermate veel Q4 winst zal worden gepubliceerd dat we niet eens op Q1 hoeven wachten voor een langdurige rallye. Het aandeel spot net zo met vaste patronen als zijn oprichter..
Edit: dus wel bijgekocht. Laatste portie koop ik bij 281 mochten we dat ooit nog zien en anders tijdens een hapering in de a.s. ralley
 
Net te laat geweest voor t <300,- moment. Nou twijfel ik. Hoop dat ie er nog weer ff doorheen zakt maar ik vrees van niet.
Daar zitten er teveel op te wachten Hendrik. Ik ken er persoonlijk nog wel eentje :D
Hendrik, Wim, wat zitten jullie weer op de centen;) Ik heb gewoon weer een plukje gekocht aan 308 in de hoop dat de Q4 zwarte cijfers een nieuwjaarsrally inluiden!
 
Ik weet t, ik ben een kniepert. Ben gevoelig voor een goeie deal, hij was al onder de 300 vandaag, dan ga ik m natuurlijk niet voor meer kopen:rolleyes:.
Je rekent je rijk, maar telt je arm:) Overigens herken ik het gevoel wel...

Ondanks - of dankzij - de aangehaalde hoofd-schouder-patronen, fibo-levels en de (bekende) strakkere stops aan de onderkant (wat moeten we zonder Keezje;-) verwacht ik stijgende koersen en hopelijk blijkt die 308 een mooi instapmoment. Maar, toegegeven, niet zo mooi als 300:D. Gelukkig heb ik nog 2 plukjes liggen van alweer enige tijd geleden, met de winst zit het wel goed. (Hoewel, als ik de commentaren op nu.nl lees is een faillissement aanstaande....)
 
Je rekent je rijk, maar telt je arm:) Overigens herken ik het gevoel wel...

Ondanks - of dankzij - de aangehaalde hoofd-schouder-patronen, fibo-levels en de (bekende) strakkere stops aan de onderkant (wat moeten we zonder Keezje;-) verwacht ik stijgende koersen en hopelijk blijkt die 308 een mooi instapmoment. Maar, toegegeven, niet zo mooi als 300:D. Gelukkig heb ik nog 2 plukjes liggen van alweer enige tijd geleden, met de winst zit het wel goed. (Hoewel, als ik de commentaren op nu.nl lees is een faillissement aanstaande....)

Wel je neus dichthouden in die beerput van Nu.nl commentaren.
 
Om wat inspiratie te bieden aan de anderen hier, een transactie van gisteren die jullie vandaag waarschijnlijk beter kunnen uitvoeren dan ik toen deed. Geen advies, maar inspiratie voor hen die alles al (denken te) hebben. Anderen noemen dit soort beleggen "de luie portefeuille". Mij past dat wel als contrast tegen andere, speculatievere acties.

Verkocht Puts Jan 17 2020 $320. Daar kreeg ik per contract $ 7.250 voor. Uiteraard moet je daar margin/dekkingswaarde voor aanhouden. Die benodigde dekkingswaarde is ongeveer $ 17.000 per contract. Risico is dat je over een jaar aandelen zou moeten kopen à $ 320 (met korting dus $ 247,50) en daar krijg nu alvast die cash voor.

Ter herinnering. Vorige jaar verkocht ik in de Septemberdip Puts Jan 18 2019 $310 à $52,20 en $ 67,00. Op Oudejaarsdag heb ik die posities gesloten op $ 9,30. (Die puts doen vandaag de dag ruim $ 15,00. Heb hier wel eens vaker uitgelegd dat ik niet altijd het onderste uit de kan hoef.) Allemaal niet zo spannend, maar doet het toch leuk in het jaaroverzicht 2018 in de kolom gerealiseerd resultaat.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Ik weet t, ik ben een kniepert. Ben gevoelig voor een goeie deal, hij was al onder de 300 vandaag, dan ga ik m natuurlijk niet voor meer kopen:rolleyes:.
bij de les blijven he Hendrik!
upload_2019-1-3_16-46-34.png
 
Hoofdschouderpatroontje (maandgrafiek, laatste 2 weken)bijna af met een beweging richting neklijn. Koersdoel (en voorlopig minimum hoop ik) 275-281 (heb niet de moeite genomen om een gedetailleerde grafiek te bestuderen.) dan koop ik mijn laatste plukje en is mijn storting van 35k voltooid. Ben benieuwd of ik er volgend jaar een m3 SR, MR of LR van kan kopen en als ik iets meer geduld heb wellicht een roadster. Of dat nu.nl gelijk krijgt en het een ICE barrel uit de vierde hand wordt... (oh nee dan lik ik mijn wonden en houd ik mijn Classic die een zeldzaamheid en collectorsitem gaat worden)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: HWS