De Giro, vooral US aandelen erg goedkoop voor trading. Net voor 261,5 US $ gekochtVia welk platform traden jullie? Zijn daar aan te raden partijen?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De Giro, vooral US aandelen erg goedkoop voor trading. Net voor 261,5 US $ gekochtVia welk platform traden jullie? Zijn daar aan te raden partijen?
Wow, echt dan al (2019 hè)??..... Het doel is om in Q4 de gigafactory in China een groot gedeelte (iets van 25% van totale productie) te laten produceren...
https://electrek.co/2019/04/03/tesla-gigafactory-3-fast-pace-video/Wow, echt dan al (2019 hè)??
Helemaal gemist. Bron?
Ligt eraan hoe je de volgende zinnen leest uit de Q4-Update-letter maar:Wow, echt dan al (2019 hè)??
Helemaal gemist. Bron?
Niks mis met het handelen op sentimenten, M.Ik ben al jaren een Tesla bull, maar begin de laatste tijd toch wat te twijfelen. Eerste aandelen gekocht aan $90, dat is toch weer een tijdje geleden. Al die jaren nooit geloof gehecht aan de van de pot gerukte verhalen die door shorters de wereld werden ingestuurd. Geldgebrek, niet genoeg vraag? Het enige probleem van Tesla was juist dat ze de auto's niet snel genoeg geproduceerd kregen om aan de schijnbaar ongelimiteerde vraag te voldoen! Ook tijdens de Model 3 rollout geloofde ik het officiële verhaal dat ze meer dan genoeg cash hadden en dat de rollout nu wel snel op gang ging komen, richting 10.000 auto's per week.
Eind 2018, toen de productie eindelijk goed begon te lopen, vertelde Elon echter dat ze op een bepaald moment van de rollout echt op het punt gestaan hadden om in financiële problemen te komen. Huh? Dat kwam niet echt overeen met wat ze op het moment zelf zeiden... Note to self: neem wat Elon zegt in het vervolg toch met een korreltje zout.
In december was ik in Chicago in een Tesla store, en zag ik hoe de verkopers erg hun best deden om mensen snel een Tesla te laten bestellen. Je kon inventory-modellen bestellen die al na een paar dagen geleverd werden, en een bestelling op maat ging nog voor het einde van de maand geleverd worden. Ook op Twitter smeekte Elon bijna: bestel nu snel nog een Tesla, dan heb je hem voor 31 december! Je kan zeggen dat hij de mensen wou helpen om nog van de tax credit te profiteren, maar in een wereld waar ze de vraag niet konden bijhouden zou dat niet nodig geweest zijn.
Nu goed, dacht ik, ze beginnen nu met de rollout in Europa en China, daar staan nog tienduizenden preorders te wachten, dus ze kunnen weer een aantal maanden probleemloos verkopen, vraag genoeg.
Maar na een dikke week ging de order page al open voor niet-reservatiehouders. Huh? Is die backlog al zo snel weggewerkt? En in maart las ik hier op de forums berichten van mensen die een Model 3 bestelden en een week later al opgebeld werden, of ze hun auto de week erna konden ophalen. Dat waren dus auto's die op het moment van de bestelling al op de boot stonden? Het kan een annulatie geweest zijn, natuurlijk, maar er was in elk geval zeker geen wachtlijst meer.
Intussen kwamen er prijsdalingen, die zelfs ronduit spectaculair waren voor Model S en X. Allerlei acties om snel nog wat auto's verkocht te krijgen. Prijsdaling, maar binnenkort terug duurder, dus bestel snel (voor het einde van het kwartaal)!
En toen kwamen de productiecijfers van het eerste kwartaal. Model S/X zo ongeveer gehalveerd, en de sequentiële productie van Model 3 licht gedaald terwijl ik dacht dat de productie nog in volle expansie was en niet aan de vraag kon voldoen. Uiteraard overdreven de shorters als ze wezen op de nog veel sterkere daling van het aantal leveringen, want dat is gewoon omdat er zo veel meer onderweg zijn per boot, maar die gedaalde productie baart me echt wel zorgen.
Ik heb dus met spijt in het hart afscheid genomen van mijn TSLA-aandelen. Ook al blijven het fantastische auto's, ik rijd dolgraag met onze Model 3, maar de rest van de wereld lijkt er nog niet echt klaar voor. Toch niet in de mate die ik dacht. Ik hoop dat ik ongelijk heb...
Of... Nooit beleggen met geld dat je niet kan missen.
Ik hoop dat hij deze keer goedkeuring heeft gevraagd alvorens te posten? Hij tweette overigens ook dat ze de komende 12 maanden 500.000 auto's gaan produceren, waarop iemand opmerkingen maakte over de SEC, en Elon bevestigde dat ze er zeker zo veel gingen maken. ("We will. You read it right.")Tesla Gigafactory 1 battery cell production is still limited to about 23 GWh, says Elon Musk
Dus tegenvallende levering in Q1 gelinkt aan te weinig capaciteit van Gigafactory 1? Die draait maar op 2/3 van zijn theoretische capaciteit zegt Elon?
1) ben benieuwd wat de beleggers daar morgen van vinden
2) wat zou de SEC van deze tweet vinden? Lijkt me toch relevante beursgevoelige informatie die niet eerder bekend was...
Maakt niet uit of ie gelijk heeft, maar gaat erom of dit substantiele informatie was, die nog niet eerder beschikbaar was. Blijft een raadsel waarom Elon zo met vuur (=SEC) blijft spelen. Ik snap dat Tesla aandelen redelijk volatiel zijn, maar de helft van die volatiliteit komt toch ook zeker door allerlei (on)gecontroleerde uitspraken van mijnheer Musk zelf .Ik hoop dat hij deze keer goedkeuring heeft gevraagd alvorens te posten? Hij tweette overigens ook dat ze de komende 12 maanden 500.000 auto's gaan produceren, waarop iemand opmerkingen maakte over de SEC, en Elon bevestigde dat ze er zeker zo veel gingen maken. ("We will. You read it right.")
Het valt mij nog wel mee wat die beleggers er van vinden...Tesla Gigafactory 1 battery cell production is still limited to about 23 GWh, says Elon Musk
Dus tegenvallende levering in Q1 gelinkt aan te weinig capaciteit van Gigafactory 1? Die draait maar op 2/3 van zijn theoretische capaciteit zegt Elon?
1) ben benieuwd wat de beleggers daar morgen van vinden
2) wat zou de SEC van deze tweet vinden? Lijkt me toch relevante beursgevoelige informatie die niet eerder bekend was...