Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben benieuwd wanneer we in deze top tien belanden. Een tweede of derde plaats lijkt enorm leuk. De eerste plaat iets te hoog gegrepen,;) maar een vierde plaats moet haalbaar zijn. :cool:

top tien aandelen.jpg
 
Vrijdagavond had de koers van Tesla nog helemaal geen last van de spanningen in het Midden-Oosten. Ik vond ook de reactie van de Dow Jones (0,81% lager) nog meevallen.
Wat verwachten jullie, in hoeverre zal verder oplopende spanningen in het Midden-Oosten de koers van Tesla beïnvloeden?

Beurzen Midden-Oosten omlaag door onrust - wel.nl
Trump: 52 Iraanse doelen geselecteerd als Iran aanvalt

https://www.telegraaf.nl/financieel/1068822997/olieprijs-piekt-na-dood-iraanse-generaal

Elektrisch rijden krijgt alleen maar een boost door hogere olieprijzen. Helemaal als er door schaarste rijen voor de pomp komen te staan.
Als er al een reactie zou komen zou die er n.m.m. meteen zijn.
Maar ik heb geen flauw idee van beleggen. Als ik die verhalen lees van Paulus de Boskabouter verval ik in diepe bewondering. Maar snappen doe ik het niet. En eerlijk gezegd wil ik dat ook niet. Ik heb enkele jaren geleden een flink aantal aandelen gekocht voor 246 dollar. Later nog eens een kleinere partij voor rond 308 dollar. Ik heb nooit iets verkocht. Dat lijkt nu, als ik de cijfers op mijn privé gekochte aandelen bekijk, een heel goede zet. Daar staat nu een gratis virtuele Model S Performance te blinken. Maar ja, met helemaal 12.000 km per jaar is dat een riante vorm van overkill. Zeker gezien het gegeven dat mijn huidige S met AP1, nog nooit met een storing in het SeC geweest, mij fantastisch bevalt. Alleen maar hopen dat Elon die heerlijke auto, met Bilstein luchtvering en Brembo remmen, niet nog meer kapot - moet - gaan maken.
 
Mijn gemiddelde aankoopprijs is $199 (09/2016), had ik maar TSLA in 2013 gekocht ipv de Model S.

451,33 USD +8,32 (1,88%) nu, is dit nu een slow short squeeze?
Zelfs als je m nu verkoopt en de opbrengst omzet in aandelen wordt het tot 2025 nog een bedrag om u tegen te zeggen (of doe meer met turbo’s en wees daarbij voorzichtig. Na een grote stijging zullen we steeds pulk-backs zien . Het aantal gestorte aandelen is daarbij indicatief en wel anticyclisch. Nu nog 24 mln geshort dus de prijs gaat voorlopig omhoog. Eind februari zou ik met turbo’s niet te veel long meer zitten als er nog 10 mln of zo short zitten..) ohne Gewär!
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Zelfs als je m nu verkoopt en de opbrengst omzet in aandelen wordt het tot 2025 nog een bedrag om u tegen te zeggen (of doe meer met turbo’s en wees daarbij voorzichtig. Na een grote stijging zullen we steeds pulk-backs zien . Het aantal gestorte aandelen is daarbij indicatief en wel anticyclisch. Nu nog 24 mln geshort dus de prijs gaat voorlopig omhoog. Eind februari zou ik met turbo’s niet te veel long meer zitten als er nog 10 mln of zo short zitten..) ohne Gewär!

Ah .. de heren zijn aan het stiften!

Elleboog op tafel.
 
  • Funny
Reactions: ebullio
Beetje gemene vraag waarop je het antwoord wel weet ;).

Hoewel de kruimels ook zeer goed smaken. Want afstand nemen bij 430 na aankopen die ruim de helft daarvan lager liggen is geen schande. Uiteraard is 470 alweer veel beter en zal 500 nog mooier zijn. It's al in the game. Gelukkig heb ik daar turbo's en goud en zilver van gekocht en dat heeft ook leuke rendementen gegeven. Maar eerlijk is eerlijk het rendement van Tesla is beter en geeft meer eer.
 
  • Like
Reactions: Xfrank