Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Een deel van het goede nieuws is al in de koers verwerkt. Laten we eens een lijstje maken:

+ Verkopen Q4 plusminus zal vast wel redelijk goed zijn ingeschat
+ Gigafactory China
+ Gigafactory Dsl
+ Ontwikkeling MY
+ Nieuwe designstudio, een babybroertje voor de M3?
+ Toch positieve ontvangst van de truck, orderaantal

- kan Tesla alle AP2 auto's snel genoeg op niveau brengen? HW3 en misschien MCU2
- coast to coast nog steeds niet gelukt
- AP2 loopt qua reactie op verkeersbord herkenning nog steeds achter op AP1
- mapupdates nog niet op orde
- ontevreden owners inz terugschroeven laadsnelheid en capaciteit

Grote vraag: het is onnatuurlijk lang stil qua updates: komt er een mooie aankondiging?

Helaas heb ik te weinig aandelen om er rijk van te worden, maar beleggen in Tesla is stuk beter dan sparen. Ik denk dat in 2020 de 700 wel aangetikt gaat worden.
Je kan ook longs kopen. Naast aandelen heb ik ook longs met een lage hefboom en stoploss niveau. De winst is dan ook minder net als het risico. Maar de winst is iets meer dan een aandeel. Persoonlijk vind ik aandelen wel beter, maar een combinatie geeft net wat meer cherry on the pie.
 
Een deel van het goede nieuws is al in de koers verwerkt. Laten we eens een lijstje maken:
+ verdienen aan Fiat Chrysler
+ verdienen aan connectivity
+ verdienen aan updates (zoals powerboost)
+ orders solar roofs (California heeft het wel gehad met de onbetrouwbaarheid van de ElCo’s en hun defecte infra)
+ (ik denk) licensering legacy battery-tech en aankondiging nieuwe tech, nader te onthullen op BPI-day
[EDIT]
+ vanaf januari meer opbrengst Superchargers (kWh-s used while charging)
 
Last edited:
Je kan ook longs kopen. Naast aandelen heb ik ook longs met een lage hefboom en stoploss niveau. De winst is dan ook minder net als het risico. Maar de winst is iets meer dan een aandeel. Persoonlijk vind ik aandelen wel beter, maar een combinatie geeft net wat meer cherry on the pie.
Precies, aandelen (Long term) in de basis en turbo’s (niet persé altijd long, maar nu even wél) als “motor” , zoals ik het noem.
 
Zojuist heb ik een account aangemaakt bij DeGiro en heb ik een market order geplaatst voor 1 aandeel. Ik heb 0 ervaring maar heb begrepen dat de order pas zal worden uitgevoerd op het moment dat de beurs open zal gaan. Spannend dus voor deze noob...

Ik zou eigenlijk nog met een 100 euro een gokje willen wagen met een long positie met een lage hefboom die dan ook nog wat leuks zou kunnen opbrengen.

Dit gaat me alleen de pet te boven, kan iemand mij vertellen hoe dit bij DeGiro in zijn werk gaat? Ik kijk bijv. bij hefboomproducten > long > euronext amsterdam (bij andere beurzen wordt er niets weergegeven). Daarna zie ik iets als: TESLA MOTORS SL 143.00 HB 1.39 FN 129.4113 R10.00 ING Sprinter Long

Geen idee of dit is wat ik zoek, er staat dan koop € 37,17 market order aantal 1.

Als ik dit uitvoer doe ik dit zo dan goed? Hele noob vraag dus maar hopelijk kan iemand mij een beetje wegwijs maken hierin.
 
Zojuist heb ik een account aangemaakt bij DeGiro en heb ik een market order geplaatst voor 1 aandeel. Ik heb 0 ervaring maar heb begrepen dat de order pas zal worden uitgevoerd op het moment dat de beurs open zal gaan. Spannend dus voor deze noob...

Ik zou eigenlijk nog met een 100 euro een gokje willen wagen met een long positie met een lage hefboom die dan ook nog wat leuks zou kunnen opbrengen.

Dit gaat me alleen de pet te boven, kan iemand mij vertellen hoe dit bij DeGiro in zijn werk gaat? Ik kijk bijv. bij hefboomproducten > long > euronext amsterdam (bij andere beurzen wordt er niets weergegeven). Daarna zie ik iets als: TESLA MOTORS SL 143.00 HB 1.39 FN 129.4113 R10.00 ING Sprinter Long

Geen idee of dit is wat ik zoek, er staat dan koop € 37,17 market order aantal 1.

Als ik dit uitvoer doe ik dit zo dan goed? Hele noob vraag dus maar hopelijk kan iemand mij een beetje wegwijs maken hierin.
Ik zou als ik jou was gewoon een aandeel kopen. Al die hefboomproducten zou je alleen moeten gebruiken als je goed weet hoe ze werken.
Ik weet het ook niet, ik heb alleen aandelen gekocht en blijf rustig zitten. Dan maak je alles mee, verdriet en nu ... vreugde.
 
Korte uitleg, maar er zijn meerdere sites die veel beter en meer uitleggen:

TESLA MOTORS SL 143.00 HB 1.39 FN 129.4113 R10.00 ING

SL Staat voor Sprinter Long

Je hebt een Hefboom van 1.39 waarbij als de koers 1% stijgt, de Sprinter 1.39% stijgt (x1.39). Het omgekeerde is ook het geval.
Als het aandeel hard daalt zal de Sprinter nog harder dalen. In het begin met een factor 1.39 maar die wordt gedurende grote dalingen bijgesteld. Het risico wordt hoger en de hefboom ook. Omgekeerde is bij een stijging ook waar. Hoe verder je van de koers van het aandeel af bent, Hoe lager de hefboom wordt. De hefboom is dus dynamisch...langzaam... maar wel dynamisch.

Het getal 143.00 na de SL is het STOPLOSS niveau. Als Tesla daalt naar die koers, dan ben je je inleg KWIJT! Nu is de kans dat Tesla 143 aanraak, net zo groot als de kans dat Tesla talliet gaat. Dat is tenminste mijn aanname :)
 
Bedankt voor de reacties, ik zal het voorlopig wijs houden bij 1 aandeel. @Maurice1 bedankt voor de toelichting, nu snap ik het wat beter. Ik zal me de komende tijd wat meer inlezen hierover. Reden dat ik er eigenlijk zo snel op wilde inspringen is de hoge verwachtingen van de q4 resultaten wat ik hier lees.

Maar goed, ik ben al blij als dadelijk mijn kleine aandeeltje al wat zou stijgen :)
 
  • Helpful
Reactions: Hans_TM3
Bedankt voor de reacties, ik zal het voorlopig wijs houden bij 1 aandeel. @Maurice1 bedankt voor de toelichting, nu snap ik het wat beter. Ik zal me de komende tijd wat meer inlezen hierover. Reden dat ik er eigenlijk zo snel op wilde inspringen is de hoge verwachtingen van de q4 resultaten wat ik hier lees.

Maar goed, ik ben al blij als dadelijk mijn kleine aandeeltje al wat zou stijgen :)
Heel verstandig!

Zelf heb ik vorige week wel een wat risicovolle positie ingenomen met 1000 euro:
TESLA MOTORS SL 499.0496 HB 11.36 FN 499.0496 R 10.00 Vontobel BEST Turbo Long

Je ziet de hefboom is groot, maar het stoploss niveau zit net onder de 500. Momenteel veel rendement, maar bij tegenvallende cijfers kan het ook gauw weg zijn.

Mijn aanpak is dat ik nu tenminste de 1000 euro (beter het dubbele nu) inleg eruit haal en de rest de winst het risico laat nemen.
Mijn ervaring is om niet short te gaan. Een aandeel stijgt over het algemeen meer dan het daalt. Nu zijn de dalingen meestal wel heftiger.
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: dominic_decoco
Oeffff. Wel blij dat ik vanmiddag wegens hoogtevrees al mijn turbolongs bij een aandelenkoers van 583 heb ingeruild voor een beetje turbo shorts. Daarmee de motor gaande houdend. Van 594 weer terug naar 561 (en vermoedelijk morgen verder omlaag richting de laatste gap, dus 547, tenzij we die vandaag nog dichten) daarna wissel ik weer terug. Handen aan de knoppen weer.
2,4 miljoen aandelen verhandeld is veel en wellicht nu al een record (het afgelopen jaar in ieder geval)
 
De schuld van Tesla zit in convertible bonds and die liggen nu boven de strike price. Dit betekent dat de schuld poef ineens verdwijnt naar equity. Tuurlijk zal er wat dilution zijn maar een groter bedrijf heeft toch een grotere float nodig.

(Niet van mijzelf hoor, maar deze stond tussen de reaguursels op nu.nl. Eindelijk een reactie op dit medium die er in ieder geval intelligent uitziet. Disclaimer: Geen idee of het ook echt zo is)
 
RTL-Z... had vanochtend bij monde van Hans de Geus grote moeite iets zinvols te zeggen over de Tesla koersexplosie. Überhaupt kwam er over Tesla deze keer niks anders uit zijn mond dan het volgende gemompel ...ja voorzover ik weet was de kwaliteit van de afwerking enzo toch niet zo geweldig heb ik begrepen ennuhhh.... ennuhhh... ennuhhh...! Meneer was er altijd als de kippen bij als er iets Tesla-negatiefs te melden was, een gerucht bijvoorbeeld! Maar nu.... best wel zielig eigenlijk. ;)
 
Als Tesla deze week de 600 grens wil beslechten, moeten het aandeel nu flink plussen. Hopelijk volgende week.
600 is een flinke horde. Die zal denk ik alleen geslecht worden als de 'earnings call' op 29 januari heel positief uitpakt. Zo niet, dan kan ie ook zo weer onder de 500 belanden.
Als Tesla evenwel goede cijfers laat zien en - en passant - de eerste leveringen aan eindgebruikers van de Y aankondigt, dan kan die 600 wel gehaald worden. Als Tesla ook nog wat loslaat over de 1.6 miljoen km accu, dan kan ie zomaar doorspurten.
Even mijn gedachten. Maar let goed op, ik heb totaal geen kennis van aandelen.
Ik zeg altijd, blijf lekker zitten, dan maak je alles mee ;)
 
  • Like
Reactions: CL600 and Maurice1