Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
(..)Wat het ook mag zijn ik verwacht donderdag een flinke uitslag van de koers bij aanvang van de overzeese handel)..).
Is er donderdagochtend geen voordeel te behalen op de beurzen te Duitsland (o.a. Frankfurt via Binck)?
Ik weet dat die verhandelde aantallen daar zeer beperkt zijn, maar wanneer de cijfers woensdagavond positief zijn, is het dan niet handig om donderdagochtend je slag te slaan in plaats van te wachten op de overzeese handel? Daarbij komt dat de handel in Duitsland de handel in de VS meestal volgt en pas echt qua koers 'los gaat' als dat in de middag overzee gebeurt... Of denken jullie dat ze in Frankfurt relatief duur zijn wegens het beperkte aanbod..
 
Toch nog een hoop shorts die het niet aan durven om de kwartaalcijfers aan te horen?
En terecht blijkt :D
Naamloos.png
 
  • Like
Reactions: Maurice1
machtig dit! zo leuk dat we eindelijk wat hebben aan onze betrokkenheid bij het merk...
Ik spreek veel mensen die regelmatig wel wat shorts hebben gedaan op TSLA en nu ook weer een paar 1000 euro gingen stukslaan.
Heb nog geprobeerd met wat uitleg over legacy automakers om ze te redden, maar nee hoor blijken echte dino's te zijn.
snappen niks van Tesla
 
  • Like
Reactions: HWS and Riestad
Nou, wat ik qua turbo's gegokt had is compleet zo afgerold en inmiddels heb ik de turbomotor bij een koers van 645 in reverse gezet. Portefeuille op 250% en nu wat turbo's betreft geswitcht van long naar short. (Aandelen gehouden, die gaan pas rond 2025 weg en worden af en toe waat aangevuld met turbo-verdiend geld)
Er is al eens meer gevraagd naar die turbomotor van mij en ik kan er maar één ding met zekerheid over zeggen: achteraf weet ik pas of ik winst heb, maar er zit wel een bepaalde gedachte en strategie achter, gefundeerd op mijn inmiddels vrij diepgaande kennis van Tesla (Tip 1: zonder dat zou ik aan het hele beleggen niet beginnen) zowel de fundamentele als technische als inzake seizoensverloop.

Mijn Tesla-potjes (en je moet weten dat ik bij mijn broker niet in amerikaanse opties kan handelen, anders deed ik meer met straddels etc.)
  1. De basis (bij aanvang 87,5% is een aandelenportefeuille voor de lange termijn. Die is vast en ik verkoop er helemaal niks van, al gaat het aandeel terug naar 290 of zo. Mijn oorspronkelijke inleg heb ik alleen na een heel forse daling uitgebreid met een tijdelijk extra injectie om de hoge initiële gemiddelde aankoopkoers (365) wat terug te brengen (dat werd 331), welke ik pas deze week weer uit pot 3 heb teruggestort.
    Pot 1 is gebaseerd op de lange termijnverwachting dat een aandeel Tesla rond 2025 $6.000 zal gaan kosten, wat er tussentijds ook gebeurt.
    De totale omvang van pot 1 is door de winsten op turbo's gedaald naar 83%
  2. Bij aanvang van de belegging heb ik 12,5 % speelgeld als cash klaargelegd (Zie 3). Daarmee drijf ik mee op de koersbeweging op de kortere termijn, rekening houdend met dingen als kwartaalcijfers, coronavirussen, milieuactivisten in Duitse bossen, investordays, seizoenspatronen. Als ik denk dat we binnen twee dagen gaan dalen koop ik turbo's short, als we vermoedelijk stijgen longs, en als ik het even niet weet heb ik geen turbo's en mis ik er 1. Als ik na twee dagen nog steeds mis zit verkoop ik alles en heb ik verlies. Als het aandeel direct na aankoop van de turbo (los van evt nieuws, maar zeker bij nieuws)de andere kant op wegsprint neem ik mijn verlies ook al is het dan soms al na een half uur. Maar zolang hij in de verwachte richting gaat doe ik niks tot ik een kentering verwacht. Omdat ik geen bel heb die luidt bij het hoogste of laagste punt in een beweging (helaas @HWS ) neem ik daarbij het zeker voor het onzekere. Momenteel zit 1,7% van de portefeuille in turbos maar als die daling van het aandeel doorzet ga ik er steeds meer turbo's short met een steeds hogere hefboom inzetten en moet ik steeds beter gaan opletten om tijdig uit te stappen. (bij een stijging vice versa turbo's long)
  3. Cash: Bestaat alleen uit winst op pot 2 en een klein beetje van de oorspronkelijke cash storting. Is inmiddels 17% minus de investering in pot 1, dus nu 15,3% van de portefeuille. Hiermee financier ik de handel van pot 2. Soms zit er weinig in (minder dan 10%), vooral als we in een lange sterke koersbeweging zitten. ) Als er een heel lange koersdaling komt zou ik na verkoop van mijn inmiddels zeer winstgevende pot 2 vanuit pot 3 pot 1 weer gaan vullen tot 87,5%. Dat laatste is nog nooit gebeurd, maar gaat wel een keer gebeuren. Hou de eerste kwartaalcijfers en het coronavirus maar in de gaten.
Voor nu verwacht ik in een licht dalende trend bij gebrek aan goed nieuws en groeiende angst voor Corona (wellicht zelfs een gigafactory 3 shutdown?), vertraging van Gigafactory 4 door vleermuizen, bommen en andere archeologische vondsten (die trein van Hitler met goud;-) in een verder zijwaartse beweging (=weinig schommeling) gevolgd door een mogelijk enorme stijging op (of als dat 's avonds is, wat meer te verwachten is, de dag na) Powertrain and battery investorday. Ook als er een oplossing voor Corona is zal dat een positief effect hebben op alle aandelen en Tesla in het bijzonder.

Omdat er veel factoren invloed kunnen hebben: blijf zelf nadenken. Trump kan heel gekke dingen doen als gigafactory 3 goed draait. Trump kan geïmpeached, maar ook herkozen worden. Een pandemie zal voor geen enkel aandeel goed zijn, ook Tesla gaat dan omlaag.
En dat wat het hardst en hoogst stijgt kan het hardst vallen.