Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Interessante video voor degenen die niet in de gelegenheid zijn al die pagina's in het
'the 2019-2020 Investors Roundtable' draadje op dit forum bij te houden;).

Solving The Money Problem
Tesla Q1 2020 Earnings Analysis
Wat deze (ik moet elke keer weer wennen aan zijn rappe praten) man vertelt is wat mij betreft elke keer behoorlijk raak.
De video op bovengenoemde website over verzekering is ook zeker de moeite waard om te zien en weer 'spot-on'.
Terwijl @Papafox de koersen van dag tot dag, vaak meer op korte termijn, analyseert, doet Solving the money problem datzelfde voor de langere termijn. Wat mij betreft overtuigend.
Velen hebben nog steeds niet door hoe Tesla aan het doordenderen is.
Kijk naar de eerste posts van dit draadje, dan die van nu en probeer je dan eens voor te stellen hoe Tesla er over vijf jaar bij staat in dit draadje.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
en er zijn er nog een paar die ook in hun voorspellingen aardig accuraat zijn. Bijvoorbeeld Rob Maurer (Youtubekanaal Dayly Tesla Podcast) en Dave Lee met het Dave Lee on investing kanaal. Galli van hyperchange vind ik ook informatief maar wat schreeuweriger. (en ik erger me steeds meer aan vrijwel dezelfde hogere toonhoogte aan het eind van een zin;-).

Ik merk op dat niemand kennelijk begrijpt dat dat Elon in zijn down-talk vorige week echt alleen cynisch was over gebrek aan medewerking in het heropenen van zijn uitermate COVID-proof Fremont-fabriek. Hij bedoelde dat : als dit gesloten houden nog lang duurt dan is Tesla voor de korte termijn echt te hoog geprijsd. Dat is ook zo en beleggers die Tesla als bedrijf helemaal snappen zien echt wel dat het op de lange termijn heel erg lucratief is. Ik had daar al meer van verwacht vorige week en ben blij dat ik mijn tijdelijke bull-posities bovenop de aandelen niet met jullie heb gedeeld, want dan had ik me schuldig gevoeld nu. Gelukkig was mijn laatste advies juist bearish ("En dan nemen de shorters het aandeel na de Q1 cijfers weer onder schot" of woorden van gelijke strekking) Alleen dat uitgerekend Elon dat kamp ongewild zou voeden heeft me ontzettend verbaasd.
Ik zou zeggen profiteer van dat korte termijn dipje en koop maar ergens weer aandelen. Ik zie een vertienvoudiging vóór 2026 nog -en juist nu helemaal- zitten. Na Battery-day zal het wel weer omhoog gaan en misschien vlak daarvoor al wel.
 
  • Like
Reactions: Klaas and sweep
en er zijn er nog een paar die ook in hun voorspellingen aardig accuraat zijn. Bijvoorbeeld Rob Maurer (Youtubekanaal Dayly Tesla Podcast) en Dave Lee met het Dave Lee on investing kanaal. Galli van hyperchange vind ik ook informatief maar wat schreeuweriger. (en ik erger me steeds meer aan vrijwel dezelfde hogere toonhoogte aan het eind van een zin;-).

Ik merk op dat niemand kennelijk begrijpt dat dat Elon in zijn down-talk vorige week echt alleen cynisch was over gebrek aan medewerking in het heropenen van zijn uitermate COVID-proof Fremont-fabriek. Hij bedoelde dat : als dit gesloten houden nog lang duurt dan is Tesla voor de korte termijn echt te hoog geprijsd. Dat is ook zo en beleggers die Tesla als bedrijf helemaal snappen zien echt wel dat het op de lange termijn heel erg lucratief is. Ik had daar al meer van verwacht vorige week en ben blij dat ik mijn tijdelijke bull-posities bovenop de aandelen niet met jullie heb gedeeld, want dan had ik me schuldig gevoeld nu. Gelukkig was mijn laatste advies juist bearish ("En dan nemen de shorters het aandeel na de Q1 cijfers weer onder schot" of woorden van gelijke strekking) Alleen dat uitgerekend Elon dat kamp ongewild zou voeden heeft me ontzettend verbaasd.
Ik zou zeggen profiteer van dat korte termijn dipje en koop maar ergens weer aandelen. Ik zie een vertienvoudiging vóór 2026 nog -en juist nu helemaal- zitten. Na Battery-day zal het wel weer omhoog gaan en misschien vlak daarvoor al wel.
Vergeet ik een heel goede analist, die kort geleden zijn hele portefeuille liet zien (over put the money where my mouth is gesproken..)... Chicken genius (klinkt misschien niet zo) die ook in deze video ingaat op de tweet van Elon.
 
Ja er is de afgelopen wat kontendraaierij geweest die niet in dit draadje is opgenomen... Midden vorige week bleef Californië nog in lockdown, waarna de gouverneur zijn standpunt wijzigde omstreeks donderdag. Maar dan kwam het op de schouders van de 'county' en die vonden heropenen nog maar niks, waarna Tesla dan toch dicht moest blijven.

Tesla kwam dan (in het weekend!) daarop terug met een blog post, publiceerde hun corona mitigatie plan, en lapten er nog een rechtszaak via Quinn Emmanuel bij.

Getting Back to Work

Tesla-Return-to-Work-Playbook.pdf

https://t.co/4iTRLGvTCm?amp=1

Daaropvolgend gaf de county de opdracht aan de politiedienst van Fremont om de coronamaatregelen te handhaven maar de burgemeester van Fremont steunt dan weer Tesla dus er staat niets te gebeuren.

Al die verschillende overheden met elk een andere mening, het heeft wel wat Belgisch.
 
  • Funny
Reactions: Dikkie Dik
Oh en dan vergeet ik nog de gehele Texas politiek die de broek afsteekt om het HQ en de volgende GF naar Texas te halen, en de CA volksvertegenwoordiger die op twitter "**** Elon musk" zegt en dan wordt uitgekleed omdat ze gesponsord blijkt door oliebedrijven en haar stem daardoor laat beïnvloeden.

Een weekendje in de zon zitten en je mist al het grote Tesla nieuws.
 
  • Funny
Reactions: MLKRMR
Ach, misschien ligt er weer een koopmomentje in het verschiet...?
Het spel is na opening naar $835 geknald dus ik hoop dat je al ingekocht hebt.

upload_2020-5-12_15-44-19.png