Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik krijg deze net van de Nederlandse tak van Binck:

U heeft een vraag over de stock split van Tesla. Hoewel er gesproken wordt over een dividenduitkering vind er in uw portfolio het volgende plaats. Allereerst worden uw aandelen Tesla gelicht. Vervolgens ontvangt u per aandeel Tesla, 5 nieuwe aandelen Tesla. Omdat u er betreft uw vermogen door de split niet op vooruit gaat betaalt u hierover ook geen dividendbelasting. Ik ga ervanuit u voldoende te hebben geinformeerd.
 
  • Informative
Reactions: Xfrank
Ach ja, dat RTL Z Beursspel...
View attachment 563322

Inderdaad. Buy once and hoooold.
Ik ben eens benieuwd of het RTL Z Beursspel correct om kan gaan met de komende 1:5 aandelensplitsing.
Zou jammer zijn als de aanstaande podiumplaats me daarom zou ontgaan...
57BB14A5-85FB-4B7B-B876-B60BCEC2F14C.png
 
  • Like
Reactions: Klaas
Houdt iemand hier een Binck Turbo nog aan door de Stock Split heen? Via Binck verneem ik dat deze huidige Turbo's misschien 'bid only' worden en mogelijk een nieuwe serie komt na de Stock Split. Hoe gaan jullie hier mee om? Met het oog op de verwachte S&P inclusion kan aanhouden ook voordelig zijn.
 
Last edited:
Is hier meer over geweten. Ik kan er niet veel van terugvinden
Wat ik er over lees is dat niemand echt weet wat Tesla gaat aankondigen, maar de huidige batterijbouwers vrezen op achterstand gezet te worden.

Het zou wel eens kunnen zijn dat treuzelaars in de markt minder leergeld moeten betalen en binnen 5 tot 10 jaar gewoon goeie batterijen kunnen kopen van leveranciers die tegen dan nog valabel zijn.
 
Is hier meer over geweten. Ik kan er niet veel van terugvinden
Is allemaal speculatie, F.
Er is wel zekerheid voor de betroffen indexvolgende fondsen, uitgevers van ETF's etc. Die krijgen een paar handelsdagen tevoren (misschien zelfs maar één) het nieuws van S&P te horen.

Het is momenteel voor ons dus koffiedik kijken waarom de koers omhoog schiet. Zijn het al de indexvolgende fondsen die meer weten? Zijn het andere fondsen die al een voorschotje nemen? Zijn het particuliere speculanten? Er is in het koffiedik wel te zien dat er enkele grote jongens aan de knoppen zitten, gegeven het prudente, maar gestadige aankoopproces.

Mijn gok is dat de echte indexvolgers nog moeten kopen.
 
Houdt iemand hier een Binck Turbo nog aan door de Stock Split heen? Via Binck verneem ik dat deze huidige Turbo's misschien 'bid only' worden en mogelijk een nieuwe serie komt na de Stock Split. Hoe gaan jullie hier mee om? Met het oog op de verwachte S&P inclusion kan aanhouden ook voordelig zijn.
Ik hou mijn Tesla Inc Binck turboXL longs gewoon aan zolang de koers deze lijn blijft aanhouden.
 
  • Helpful
Reactions: Klaas
Houdt iemand hier een Binck Turbo nog aan door de Stock Split heen? Via Binck verneem ik dat deze huidige Turbo's misschien 'bid only' worden en mogelijk een nieuwe serie komt na de Stock Split. Hoe gaan jullie hier mee om? Met het oog op de verwachte S&P inclusion kan aanhouden ook voordelig zijn.
Ik houd ze inderdaad aan. Het hele administratieve circus moet je sowieso door, ook wanneer je de huidige pre-split turbo’s zou omwisselen tegen post-split exemplaren. Ik mijd het risico dat je maandag niet meedoet bij de volgende versnelling in de koersstijging.
Dat turbo’s bid-only worden, is niet zo’n punt. Ik wil toch niet dezelfde bijkopen, maar slechts verkopen als de rit voor deze batch er op zit. Ergens rond $ 600 post-split.
Er is wel een nadeeltje voor mensen die via Binck handelen. Hun website en app gaan niet correct om met de bid-only turbo’s. In dit geval -dat er geen laatkoers is- loopt de waardebepaling fout. Zowel van de turbo’s als van (daarmee) je hele portefeuille.
Misschien is het inmiddels al wel opgelost, want het was natuurlijk een bijzonder knullige programmeerfout.
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Ik houd ze inderdaad aan. Het hele administratieve circus moet je sowieso door, ook wanneer je de huidige pre-split turbo’s zou omwisselen tegen post-split exemplaren. Ik mijd het risico dat je maandag niet meedoet bij de volgende versnelling in de koersstijging.
Dat turbo’s bid-only worden, is niet zo’n punt. Ik wil toch niet dezelfde bijkopen, maar slechts verkopen als de rit voor deze batch er op zit. Ergens rond $ 600 post-split.
Er is wel een nadeeltje voor mensen die via Binck handelen. Hun website en app gaan niet correct om met de bid-only turbo’s. In dit geval -dat er geen laatkoers is- loopt de waardebepaling fout. Zowel van de turbo’s als van (daarmee) je hele portefeuille.
Misschien is het inmiddels al wel opgelost, want het was natuurlijk een bijzonder knullige programmeerfout.
Ik heb hier eens over gebeld. Het was niet zozeer een bug maar had te maken met dat de koers die getoond werd gebaseerd was op de laatste transactie. Die heeft bij mijn turbos bijvoorbeeld plaatsgevonden op 16-06-2020 tegen een koers van 5,195. Op dit moment is de biedprijs 14,048, maar niemand verkoopt :cool:.

In je overzicht wordt nu de laatkoers getoond, terwijl je in overzicht->portefeuillekoersen zowel de koers ten tijde van de laatste transactie, en de huidige bied en laat prijzen ziet. Dit is de webbased versie. Mobiel toont alleen de laat prijs.
 
Ik heb hier eens over gebeld. Het was niet zozeer een bug maar had te maken met dat de koers die getoond werd gebaseerd was op de laatste transactie. Die heeft bij mijn turbos bijvoorbeeld plaatsgevonden op 16-06-2020 tegen een koers van 5,195. Op dit moment is de biedprijs 14,048, maar niemand verkoopt :cool:.

In je overzicht wordt nu de laatkoers getoond, terwijl je in overzicht->portefeuillekoersen zowel de koers ten tijde van de laatste transactie, en de huidige bied en laat prijzen ziet. Dit is de webbased versie. Mobiel toont alleen de laat prijs.
Kortom, één grote bug. :D
 
  • Like
Reactions: balblas
Ik heb hier eens over gebeld. Het was niet zozeer een bug maar had te maken met dat de koers die getoond werd gebaseerd was op de laatste transactie. Die heeft bij mijn turbos bijvoorbeeld plaatsgevonden op 16-06-2020 tegen een koers van 5,195. Op dit moment is de biedprijs 14,048, maar niemand verkoopt :cool:.

In je overzicht wordt nu de laatkoers getoond, terwijl je in overzicht->portefeuillekoersen zowel de koers ten tijde van de laatste transactie, en de huidige bied en laat prijzen ziet. Dit is de webbased versie. Mobiel toont alleen de laat prijs.
dat kun je dan manipuleren door zelf een kleine verkooptransactie te doen
 
Vraagje, ik begon mijn reis op $330. Sindsdien het nodige bijgekocht en 2x een deel verkocht waarna ik ze weer terugkocht (een keer goedkoper en helaas een keer duurder).

Simpele vraag zojuist van mijn vrouw aan het zwembad: als je alles zou verkopen, hoeveel winst zouden we dan nu hebben? Deze vraag roept bij mij twee problemen op:

1. ik weet dat eigenlijk niet, ik ben het overzicht kwijt met die verschillende in-, ver-, en terugkopen. Is er een handige tool om alle in- en verkooptransacties die zijn gedaan in te voeren en de huidige koers om het eindrendement te berekenen? Niet dat ik ga verkopen trouwens.

2. het uiterst selectieve gebruik van persoonlijke voornaamwoorden door mijn vrouw.
 
Vraagje, ik begon mijn reis op $330. Sindsdien het nodige bijgekocht en 2x een deel verkocht waarna ik ze weer terugkocht (een keer goedkoper en helaas een keer duurder).

Simpele vraag zojuist van mijn vrouw aan het zwembad: als je alles zou verkopen, hoeveel winst zouden we dan nu hebben? Deze vraag roept bij mij twee problemen op:

1. ik weet dat eigenlijk niet, ik ben het overzicht kwijt met die verschillende in-, ver-, en terugkopen. Is er een handige tool om alle in- en verkooptransacties die zijn gedaan in te voeren en de huidige koers om het eindrendement te berekenen? Niet dat ik ga verkopen trouwens.

2. het uiterst selectieve gebruik van persoonlijke voornaamwoorden door mijn vrouw.
Anders laat je volgende week de koers zien na de splitsing ;)
 
  • Like
  • Funny
Reactions: robertvg and zkpq
1. ik weet dat eigenlijk niet, ik ben het overzicht kwijt met die verschillende in-, ver-, en terugkopen. Is er een handige tool om alle in- en verkooptransacties die zijn gedaan in te voeren en de huidige koers om het eindrendement te berekenen? Niet dat ik ga verkopen trouwens.
Die tool is toch gewoon het portefeuille overzicht van je broker?
Anders een schaduwportefeuille bij bijvoorbeeld IEX.nl