Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands: Tesla aandelen

This site may earn commission on affiliate links.
Als Tesla blijft innoveren en groeien lijkt het me niet zo onwaarschijnlijk dat in 2047 het aandeel ook $25000 waard zou kunnen zijn.

2047? Als we zien hoe hard Tesla groeit, lijkt mij dat pessimistisch.
Maar ja, dat is slechts gebaseerd op een gevoelsmatige inschatting.
Gelukkig hebben we voorlopig iets meer houvast aan de berekeningen van Arkinvest. :)
Alle longs gefeliciteerd met de huidige koers en een compliment voor de standvastigheid!
 
Ook DeGiro geeft telefonisch aan dat beleggen in ARK Innovation ETF (ARKK) niet mogelijk is wegens ontbrekende PRIIPs-documenten. Iemand hier goede ervaring met een internationale broker ?
(Doordat o.a. Binck wel handel in kortlopende ARKK opties toestaat, zijn ze wellicht zo (na expiratie) toch nog te verkrijgen, maar misschien daarna lastig te verkopen)

Ik heb contact gehad met Ark Invest en heb dit antwoord ontvangen:

Hi Eric,

Thank you for your interest in ARK Invest!

ARK is aware of the new EU requirements. Currently, we do not have a KIID, however, we are working with outside counsel to analyze European regulation. We will update you when we’ve come to a resolution.

We are sorry for the inconvenience and hope to provide more clarity to European investors in the near future.

Kind Regards,

-------------

Head of Communications and PR

ARK Invest
3 East 28th Street | 7th Floor
New York, NY 10016
Main: -------------
Direct: -------------
 
  • Informative
Reactions: Klaas and PaulusdB
Ook DeGiro geeft telefonisch aan dat beleggen in ARK Innovation ETF (ARKK) niet mogelijk is wegens ontbrekende PRIIPs-documenten. Iemand hier goede ervaring met een internationale broker ?
(Doordat o.a. Binck wel handel in kortlopende ARKK opties toestaat, zijn ze wellicht zo (na expiratie) toch nog te verkrijgen, maar misschien daarna lastig te verkopen)

Wegens plotse aanpassingen van margins door DeGiro ben ik vorig jaar overgestapt naar Lynx / IB.
Ik zie daar de diverse ARK fondsen staan (maar ik heb ze (nog) niet aangekocht !)
 
nee, dividendbelasting wordt aan de bron geheven en ik ben 100% zeker dat Amerika dat voor een split nooit gaat heffen (of indien ja met een tegenwaarde van nihil, want er wordt geen dollar dividend uitgekeerd). domme actie om te verkopen

Dat blijkt inderdaad het geval :

Ik kreeg vanmorgen (alsnog, na een week of twee) schriftelijk uitsluitsel van Lynx / IB :


Naar aanleiding van uw verzoek bericht ik u als volgt,

Onze backoffice heeft aangegeven dat de stock-split van Tesla geen voorheffing zal opleveren. U zult dus de extra aandelen Tesla onbelast ontvangen en uw gemiddelde aankoopprijs zal door 5 worden gedeeld.


Ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
 
Last edited:
Wegens plotse aanpassingen van margins door DeGiro ben ik vorig jaar overgestapt naar Lynx / IB.
Ik zie daar de diverse ARK fondsen staan (maar ik heb ze (nog) niet aangekocht !)
Zojuist via het chat venster met een medewerker van Lynx contact gehad. Hij geeft aan:
- Helaas is het niet meer mogelijk om in Amerikaanse ETF's te handelen.
- (maar nog wel om de opties te kopen?) Dat is mogelijk.
- (wat als ik een ARKK put optie schijf en de "aandelen" worden aan mij toegewezen? Dan krijgt u de aandelen in bezit.
- (en kan ik deze daarna wel verkopen ondanks dat het niet meer mogelijk is te handelen in Amerikaanse ETF's?) Klopt u kunt de positie daarna wel verkopen.
- (dus op die manier zou ik toch kunnen beleggen in ARKK?) Correct. Op deze manier is het inderdaad mogelijk.
 
  • Informative
Reactions: Gerardf
2000.gif
 
Heb veel vertrouwen in de toekomst van Tesla, maar heel veel van de hoge verwachtingen zit mijns inziens nu ook wel in de koersprijs verwerkt. Een plukje van zo'n 15% op 1999 dollar verkocht, en daarmee inleg ruimschoots "veilig" gesteld.
Met de rest blijf ik voorlopig long, ik wil de rest van de rit niet missen. Mocht het aandeel een flinke dip laten zien, dan koop ik wel weer bij.
 
Heb veel vertrouwen in de toekomst van Tesla, maar heel veel van de hoge verwachtingen zit mijns inziens nu ook wel in de koersprijs verwerkt. Een plukje van zo'n 15% op 1999 dollar verkocht, en daarmee inleg ruimschoots "veilig" gesteld.
Met de rest blijf ik voorlopig long, ik wil de rest van de rit niet missen. Mocht het aandeel een flinke dip laten zien, dan koop ik wel weer bij.
Die neiging krijg ik nu toch ook wel.. Er zit veel te veel 'belofte voor de toekomst' in de koers m.i. Hoe lang gaat het door tot de bubbel klapt?